Informatie Elta 8883 MP4 (DivX-speler)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:50
haggard schreef op 24 september 2004 @ 14:15:
... Ik wil dus het lelijke ELTA logootje vervangen door een eigen logo... :P
Leuk dat je het logo :+ kunt aanpassen :Z, maar het gaat natuurlijk om aanpassingen waar de elta beter van gaat werken!
Bovenaan de lijst staat dus alles wat met sub's te maken heeft (*.SRT files), zoals hett fonttype, de fontkleur, de positionering en natuurlijk het aantal karakters.

Zijn er ook al tools, sites of instructies die hier oplossingen voor bieden???? _/-\o_

Anoniem: 51455

MaxLaadvermogen schreef op 29 september 2004 @ 07:54:
[...]

Leuk dat je het logo :+ kunt aanpassen :Z, maar het gaat natuurlijk om aanpassingen waar de elta beter van gaat werken!
Bovenaan de lijst staat dus alles wat met sub's te maken heeft (*.SRT files), zoals hett fonttype, de fontkleur, de positionering en natuurlijk het aantal karakters.

Zijn er ook al tools, sites of instructies die hier oplossingen voor bieden???? _/-\o_
Dat zou ik nou ook weleens willen weten!
Gat in de markt als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Bestaan er voor de ELTA 8883 speler nog andere actieve forums of discussiegroepen?
Voor verschillendende andere spelers zie ik zeer actieve groepen die voortdurend bezig zijn met het "hacken" van de firmware en het zelf maken van firmaware updates. Ook kunnen de op deze wijze verzamelde gebruikers meer druk uitoefenen op de leverancier van de speler om met een frimware upgrade te komen. Via de links in deze thread en in Google heb ik nog niet veel kunnen vinden, terwijl er inmiddels toch heel wat spelertjes moeten zijn verkocht.
Hoe zijn er ervaringen met firmware van andere spelers, met dezelfde chipset (Mediatek MT 1369), op de 8883 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82071

ik ben bezig met een nedelrnadse vertaling van de firmware... binnenkort dus hier een nederlands ELTA firmware :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-06 23:26
Ik zelf heb de Yamada dvx-6600, maar kwam het onderstaande tegen dus doe je voordeel ermee!
Courtesy of Mtz

elta 8883A

(IMG:http://img54.exs.cx/img54/7651/newanima.gif) Modified firmware by Mtz. (IMG:http://img54.exs.cx/img54/7651/newanima.gif)

2 Firmwares:

1. elta8838A_1250_v1_Mtz. Firmware suitable for this languages:
English, Croat, Czech, Hungarian, Polish, Romanian, Slovak, Slovene and Serbian.
elta8883A_1250_v1_Mtz.zip ( 767.15k ) Number of downloads: 19
http://board.softpedia.co...ct=Attach&type=post&id=66

2. elta8838A_1252_v1_Mtz. Firmware suitable for this languages:
Albanian, Danish, Dutch, English, Faroese, Finnish, French, German, Icelandic, Irish, Italian, Norwegian, Portuguese, Spanish and Swedish.
elta8883A_1252_v1_Mtz.zip ( 767.46k ) Number of downloads: 4
http://board.softpedia.co...ct=Attach&type=post&id=65

What's new:
1. Big fonts for subtitles. (As Seen On TV) :coolspeak:
2. Mtz Logo. ;)

Download the firmware for your language to see the subtitles in your language displaying correct !

Subtitles characteristics in the present firmware:
The font is centered and outlined and can display up to 44 characters/line and the size is very similar to movie subtitles of TV Stations. Maximum 2 lines and/or 88 characters/subtitle.

enjoy,
Mtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873

removed om ruimte te krijgen op ftp

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 50873 op 10-01-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118415

Heb deze firmware geprobeerd, maar ben meteen weer terug gegaan naar de oude firmware. De ondertiteling zelf was inderdaad een stuk beter leesbaar, maar na de update miste bij de ondertiteling constant hele zinnen. De ondertiteling wordt dus nog eerder afgebroken als bij de oude firmware :(

Nou maar hopen dat er ook een goede versie van deze firmware komt want zag er verder wel goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
even een subtiele kick :>

ik heb de elta 8883 player nu zo'n 5 maanden en vooralsnog heb ik er weinig problemen mee gehad. Echter de laatste tijd lijkt het steeds vaker voor te komen dat een film stottert (soms bijna onmerkbaar, d.w.z. dat het eerder lijkt of er 20fps zijn ipv 25 ofzo), laatst had ik echter een 1cd avi die wel afgespeeld werd, maar het beeld blijft hangen en zo om de 20 seconden komt er een nieuw frame. Het geluid blijft wel normaal spelen.

Kan dit liggen aan het feit dat het een xvid is die 'zwaarder' gecompressed is? Op mijn laptop speelt dit cdtje zonder problemen maar het is toch te verwachten dat een standalone ook snel genoeg is om het signaal te decoden?

zijn er anderen die soortgelijke problemen kennen? Hier op GOT zie ik af en toe wel opmerkingen over players die dit euvel hebben, maar oplossingen heb ik nog niet echt gezien (behalve dan firmare upgraden maar voor de elta is die er volgens mij niet

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er komt weer een nieuwe firmware aan op http://mtz.softpedia.com en nu heb je daar al versie 3, maar deze firmware hebben geen invloed op het afspelen van je films. ik heb tot nu toe geen porblemen met xvid en divx, misschien ligt het aan je DVD/CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 23:15
Anoniem: 82071 schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:29:
er komt weer een nieuwe firmware aan op http://mtz.softpedia.com en nu heb je daar al versie 3, maar deze firmware hebben geen invloed op het afspelen van je films. ik heb tot nu toe geen porblemen met xvid en divx, misschien ligt het aan je DVD/CD.
Hoe zijn de divx/xvid subtitles bij deze firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 15:02

elinsen

Fear me......

Ik heb aan de hand van bovenstaande links het een en ander gevonden en heb de hele firmware vertaald naar het nederlands. Ik ben hierbij uitgegaan van de firmware zoals op Softpedia te downloaden is.

Vanavond ga ik kijken of het werkt. If so dan post ik die MKB.BIN file hier ook wel, zodat de rest er ook wat aan heeft. Hopelijk werkt het, want ENGELS --> NEDERLANDS zorgt vaak voor langere of kortere woorden/zinnen, en dat moet natuurlijk wel goed op het scherm overkomen.

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
elinsen schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:07:
Ik heb aan de hand van bovenstaande links het een en ander gevonden en heb de hele firmware vertaald naar het nederlands. Ik ben hierbij uitgegaan van de firmware zoals op Softpedia te downloaden is.
Gaat het hier om firmaware voor de 8883 _/-\o_ of om de 8883A :( ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 15:02

elinsen

Fear me......

Gaat het hier om firmaware voor de 8883 of om de 8883A ??
Helaas voor jou om een 8883A. Maar voor de 8883 versie moet je met de tooltjes die je bovenstaand kunt vinden ook een vertaling kunnen maken.

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
Ik heb zo'n blauwe sticker op de achterkant van mijn speler met: SST39VF080. (op de voorkant staat 8333 zonder A) Op de officiele Elta site staat ook dat ik vanwege de sticker de 8883A firmware moet installeren. En dat is ook goed gelukt verder.

Geldt hetzelfde voor de "onofficiele" versie van Mtz bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2023
marko77 schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:44:
even een subtiele kick :>

ik heb de elta 8883 player nu zo'n 5 maanden en vooralsnog heb ik er weinig problemen mee gehad. Echter de laatste tijd lijkt het steeds vaker voor te komen dat een film stottert (soms bijna onmerkbaar, d.w.z. dat het eerder lijkt of er 20fps zijn ipv 25 ofzo), laatst had ik echter een 1cd avi die wel afgespeeld werd, maar het beeld blijft hangen en zo om de 20 seconden komt er een nieuw frame. Het geluid blijft wel normaal spelen.

Kan dit liggen aan het feit dat het een xvid is die 'zwaarder' gecompressed is? Op mijn laptop speelt dit cdtje zonder problemen maar het is toch te verwachten dat een standalone ook snel genoeg is om het signaal te decoden?
Volgens mij wordt dit stotteren veroorzaakt doordat er een packed bitstream aanwezig is in de avi die je probeert af te spelen. Voor zover ik weet, heeft de 8883(A) daar nog steeds moeite mee. Die packed bitstream kun je decoden met een progje 'MPEG4 modifier'. Een link naar dit programma is, dacht ik, al voorbij gekomen in dit topic. Anders even checken op http://www.moitah.net

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
bedankt voor de info :)

ik heb gisteren weer een film gekeken waar af en toe ook weer haperingen (echter heeeeel lichtjes) te zien waren.

Ik heb even gezocht naar dat 'packed bitstream' gebeuren en het lijkt er inderdaad op dat de elta (en alle players met de mtk chipset) problemen hebben met dit soort xvids.

Hier een link naar een topic op doom9 waar het allemaal uitgebreid wordt uigelegd (er staan o.a. links in naar tools die je vertellen óf een film een packed bitstream heeft en de mpeg4 modifier wordt genoemd als beste method om dit probleem te verhelpen)

doom9linkje

Ik ga dit nu even testen met een film, als het werkt zou dat mooi zijn :9

[ Voor 65% gewijzigd door marko77 op 03-01-2005 22:30 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de subtitles zijn GOED (VEEL bete dan de officiele firmware) en ik ben zeer geintresseerd in de nederlandse firmware. ik hoop nog steeds dat er een Versie 13 (zoals bij yamada) van de firmware uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Ik heb inmiddels een film geunpacked met mpeg4modifier en het ziet er erg goed uit!

De player speelt de film nu (zo te zien) zonder haperingen af :o

Wat betreft die laatste firmware van mtz, die heb ik ook reeds erop gezet en de subs zien er idd goed uit ;)

ik == happy camper :P

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51455

marko77 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:43:
Ik heb inmiddels een film geunpacked met mpeg4modifier en het ziet er erg goed uit!

De player speelt de film nu (zo te zien) zonder haperingen af :o

Wat betreft die laatste firmware van mtz, die heb ik ook reeds erop gezet en de subs zien er idd goed uit ;)

ik == happy camper :P
wat is goed? echt perfect, of nog met bepaalde minpunten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
Anoniem: 51455 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:49:
[...]

wat is goed? echt perfect, of nog met bepaalde minpunten...?
heb ook net de laatste firmware effe geprobeerd en de subs zien er inderdaad veel beter uit. Zwarte randjes rond de witte letters zodat alles ook leesbaar blijft boven lichtere vlakken. Alleen vind ik de lettergrootte wat klein. Zou helemaal top zijn moest dit nog iets groter kunnen.

Hoe het precies zit met afgebroken sub-regels na X aantal karakters heb ik nog niet 100% kunnen nakijken, maar mijn eerste indruk is dat daar niets aan veranderd is

correct me if I'm wrong ...

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
Ik heb deze firmware inmiddels ook uitgeprobeerd. De ondertitels zijn inderdaad veel beter te lezen. Af en toe kom ik nog wel zinnen tegen die plotseling afgebroken worden, maar dit is wel heel wat verminderd. Ik heb trouwens geen problemen met de lettergrootte, het is goed te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Zitten er ook zwarte randen om de text heen ?

dat heb ik nog niet opgemerkt, ik dacht dat voornamelijk de bug van het af en toe verdwijnen van de subs minder voorkwam.

Ik zag idd dat V1 van de mtz firmware outlined fonts heeft, maar bij mij lijkt dat bij V3 niet zo te zijn.
Ik heb wel een andere logo als ik opstart dus de flash is wel goed gegaan. Hebben anderen met V3 van de mtz firmware wel die outlines?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
Ik heb outlines met V3 ja. Vreemd dat dat bij jou niet werkt, ik heb verder nergens een instelling gezien waar je dat of aan kan zetten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Ik volg dit topic al een tijd en was erg benieuwd naar de nieuwe MTZ firmware. Dus meteen proberen.
Maar het lukt niet :(
Als ik de cd in de lade leg, loopt alles zoals het hoort.
Hij leest de MTK.BIN en zegt dan dat ie gaat upgraden en de lade gaat weer open.
Maar op dit moment loopt de speler vast. Hij blijft staan op het scherm van upgraden.
Ik weet dat dit enkele minuten kan duren, maar bij mij is ie na een hele nacht nog bezig....
Als ik dan de speler uit en weer aan zet, heb ik mijn oude firmware (gelukkig!) nog.

Ik heb het ook met officiële firmwares geprobeerd van www.elta.de met hetzelfde verhaal als gevolg.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen of wordt het een typisch geval van garantie?
Ik heb btw de 8883A met de SST39VF080 sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodry
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-03-2018
Ik ben heel benieuwd of er iemand is die weet of MTZ ook aan firmware voor de 8883 werkt (dus zonder de A).

Overigens zie ik zojuist op de website van elta ook een 8845MP4 als nieuw aangekondigd. Ik ben heel benieuwd hoe die presteerd en of daar ook subtitle issues zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133927

Hai allemaal,

ik heb een probleem,

heb mijn elta 8883 eerste lichting met een flash van een 8883A een update gegeven, per ongeliuk de verkeerde file gebruikt. 8)7

nu is de flash gelukt, maar de elta doet niets meer, blijft op laden staan.Geeft alleen het scherm weer van de nieuwe firmware, die van MTZ, jhet opstart scherm

oude firmware terug, doet ie niet, blijft immers op laden staan.

is er een andere manier dan met een data kabel om er weer een juiste firmware in te krijgen.

welke is aan te bevelen voor de 8883, met goede subs ( schaduw etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133927 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:45:
Hai allemaal,

ik heb een probleem,

heb mijn elta 8883 eerste lichting met een flash van een 8883A een update gegeven, per ongeliuk de verkeerde file gebruikt. 8)7

nu is de flash gelukt, maar de elta doet niets meer, blijft op laden staan.Geeft alleen het scherm weer van de nieuwe firmware, die van MTZ, jhet opstart scherm

oude firmware terug, doet ie niet, blijft immers op laden staan.

is er een andere manier dan met een data kabel om er weer een juiste firmware in te krijgen.

welke is aan te bevelen voor de 8883, met goede subs ( schaduw etc)
volgens mij alleen met datakabel
bekijk deze informatie eens

http://mtz.softpedia.com/...&task=view&id=20&Itemid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133927

Bedankt voor je reactie,

ja ik had t ook al gevonden, maar misschien dat er nog een andere manier was, maar denk dat ik het maar via die manier moet doen, en dan gewoon een juiste firmware van de 8883, official of unofficial er in moet zetten.

Misschien zelf maar die MTK.bin file bewerken met die MTK tools, heb er al even mee gestoeid, logo vervangen en subs patchen valt wel mee, maar kan het momenteel niet testen, eerst de elta weer fixen...

maar bedankt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Thanx

Verder is de elta een primadeluxe divx apparaatje , beter dan menig ander merk dat meer kost!,
Heb hem al sinds ie voor het eerst in nederland te koop was bij schlecker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
rhodry schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:18:
Ik ben heel benieuwd of er iemand is die weet of MTZ ook aan firmware voor de 8883 werkt (dus zonder de A).

Overigens zie ik zojuist op de website van elta ook een 8845MP4 als nieuw aangekondigd. Ik ben heel benieuwd hoe die presteerd en of daar ook subtitle issues zullen zijn.
op het forum van zijn site staat dat er binnenkort wel een 8883 firmware weer komt, maar wanneer dat is nog even afwachten

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodry
Op het forum bij http://board.softpedia.co...=244&hl=elta%208883&st=80
staat nu een firmware verzie van MTZ voor de 8883. Dit is een test versie. Als je die download graag ook terug rapporteren op dat forum wat de resultaten zijn.

Ik ben tevreden. Lange ondertitels + outlining is nu mogelijk! Zijn echter wat issues met filenames waar spaties underscores en punten instaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
jammer dat die update alleen voor 8883 is, ikzelf heb de 8883a

kben wel benieu, degenen die m getest hebben waren wel tevreden, vooral die subtitle fix wil ik hebben :)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Die firmware van MTZ voor de 8883 is echt super :*)
De kwaliteit van de subtitles is nu perfect, veel instelmogelijkeden, goede leesbaarheid en vooral ook complete zinnen. Nu is het een genot om naar mijn verzameling DIVX/XVID films met SRT subtitles te kijken!
Op enkele onvolkomenheden na, die worden doorgegeven aan MTZ, is de firmware nu af.

Ik kan iedereen deze upgrade aanbevelen, geef je ervaringen wel door aan MTZ zodat de firmware nog beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Ik zag net dat er vandaag een firmware upgrade voor de 8883A is gereleased!

Grotere subs etc, echter ik heb de firmware gefikt, maar de update wil niet lukken, de player blijft hangen bij upgrading...

als ik de player uitzet doet ie t nog wel, maar upgraden gaat niet goed.

Kan iemand anders met een 8883a player hier wel een upgrade doen met de nieuwe firmware?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en waar zag je dit? wille wij graag weten natuurlijk :D

gevonden in hetzelfde topic als de ELTA 8883 firmware.. ik brand hem nu dus je ziet zo het resultaat.

edit 2:

Ikheb geupgrade en het werkte prima. ik heb de iso op een CD/RW gezet en upgraen ging goed. hierna heb ik WEL de instellingen van de SUBTITLES 1-malig moeten veranderen, maa daarna werkte het als tierelier.

Super dus!!!

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 82071 op 26-01-2005 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marko77 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:34:
, maar de update wil niet lukken, de player blijft hangen bij upgrading...

als ik de player uitzet doet ie t nog wel, maar upgraden gaat niet goed.
Nou, ik heb hier hetzelfde probleem. Na een hele nacht was ie nog steeds aan het upgraden.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 133692 op 26-01-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
Deze nieuwe firmware werkt echt wel hoor ... Hier heb ik de iso met behulp van Alcohol gebrand zonder probleem.

Resultaat : subs zijn nu inderdaad perfect aanpasbaar (kleur/outline/achtergrond/grootte), filenamen zijn langer & kunnen dus handiger doorzocht worden ....

Kortom, opnieuw een aangename verbetering. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ze er nu nog aan kunnen verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Heb je nog iets aparts gedaan? of echt alleen inlezen met alcohol en fikken?

wellicht andere instellingen?

Ik heb m net nog een keer gebrand en wederom geen upgrade, toen maar eens de originele firmware erin gerpobeerd te zetten en dat werkt ook niet.

Ik heb de firmware er nu in van deze site

http://www.etchie.szm.sk/firmware.html

die upgrade kan ik nu nog wel overnieuw doen (ook als die hetzelfde).
Zijn er hier gebruikers die de bovenstaande firmware hebben en nog wel andere upgrades kunnen doen?

Ik vind het er een beetje op lijken dat de etchie firmware een upgrade bug heeft ofzo

--edit2

ik heb een beetje rondegesurft en er zijn er meer met soortgelijke problemen.
m.a.w. een upgrade die hangt terwijl de player nog wel functioneer nadat die vervolgens gereset word.

http://mtz.softpedia.com/...&task=view&id=20&Itemid=2

is volgens mij de enige oplossing :(

maargoed, dat ga ik wel doen, zo handig ben ik gelukkig wel :P

[ Voor 94% gewijzigd door marko77 op 26-01-2005 23:37 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
marko77 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:21:
Heb je nog iets aparts gedaan? of echt alleen inlezen met alcohol en fikken?

wellicht andere instellingen?
gewoon branden m.b.v. de wizard - screentje hier ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 14:46
Voor iedereen die problemen heeft met upgraden, probeer eens een standaard CD-R, dus geen RW, ik heb ook problemen gehad met een RW, wilde maar niet upgraden.
Ook kan het sluiten van de CD helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
ik heb standaard cdr's gebruikt, en finalize altijd gebruikt.

zou dat echt zo veel uitmaken?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hem op een CD-RW gezet 10x speed fikken met Magic Iso burner (gebruik ik altijd voor iso's voor de rest altijd nero)

misschien ligt het aan een revervisie die jullie hebben? ander loopwerk of ander geheuen ofzo? i don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53109

Ik heb de 8883A speler met de nieuwste mtz firmware.
De subs zijn inderdaad een stuk duidelijker.
Alleen heb ik nog steeds het probleem dat ergens in het midden van een film (soms al na een paar minuten) de subs er mee stoppen.
Iemand een idee hoe dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het logt waarschijnlijk aan AC3 + Xvid. druk op pauze. subtitle knopje. van pauze af en weer subtitle drukken of zet hem even in slowmotion subtitle knopje uit. slomotion uit subtitles weer aanzetten dat werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
de subs verdwijn bug schijnt niet oplosbaar te zijn dmv firmware, dit komt door ac3, xvid en de combinatie met de MTK chipset (die in de elta zit).

Idd slowmo of pause en dan opnieuw subtitle drukken wil nog wel eens werken.
Als het echt niet lukt op stop drukken en de film weer naar het punt brengen waar je gebleven was, dan subtitles aan slowmo, en dan werkt het weer,

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53109

Hmz jammer.... ik hoopte dat het een software probleempje is.
Ik zal die slomo truuk eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Iemand het probleem al opgelost dat hij firmware upgrades niet goed uitvoert? (Blijft hangen op upgrading en blijkt na uit en aanzetten niets gedaan te hebben)

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raar dat veel mensen het upgrade probleem hebben.

Toen ik de speler net nieuw had, kon ik hem probleemloos flashen, maar nu voor de 2e keer wil het niet lukken. Toch wil ik graag die nieuwste firmware erin hebben dus ik ben bang dat het de GSM-kabel truck wordt.

EDIT: Ik heb nu een kabeltje, maar ik kan op de printplaat niet vinden waar ik hem aan moet sluiten.
Iemand met ervaring die me op weg kan helpen?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 133692 op 09-02-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Anoniem: 133692 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:56:

EDIT: Ik heb nu een kabeltje, maar ik kan op de printplaat niet vinden waar ik hem aan moet sluiten.
Iemand met ervaring die me op weg kan helpen?
Heb je HIER al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
mijn firmware probleem is nog niet opgelost, echter nu heb ik een iets serieuzer probleem, mn speler liep laatst bij het bekijken van een film compleet vast (laser begon te skippen oid)

nu wil die geen enkele schijf (cd,dvd) meer inlezen, er blijft simpelweg loading in beeld staan.

Kan het zijn dat de laser naar zn grootje is of is er iets anders mis?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
Al eens geprobeerd om de stekker uit het contact te trekken ? Heb het ook al een paar keer voor gehad dat de Elta op 'loading' bleef staan no matter what... Even stekker eruit hielp in mijn geval.

Nou, ik heb de kabel aangesloten op de printplaat, precies volgens de beschrijving.
Maar er gebeurd niets als ik wil upgraden. Jammer maar helaas.
Ik zal het moeten doen met de ondertiteling zonder zwarte omranding :'(

Released firmwares for this players: Elta 8883 and 8883A.
http://mtz.softpedia.com/...eblinks&catid=74&Itemid=4

Elta8883_1252_v5_Mtz
Firmware suitable for these languages: English, Albanian, Danish, Dutch, Faroese, Finnish, French, German, Icelandic, Irish, Italian, Norwegian, Portuguese, Spanish and Swedish. 570
Elta8883_1250_v5_Mtz
Firmware suitable for these languages: English, Croat, Czech, Hungarian, Polish, Romanian, Slovak, Slovene and Serbian. 206
Elta8883A_1252_v5_Mtz
Firmware suitable for these languages: English, Albanian, Danish, Dutch, Faroese, Finnish, French, German, Icelandic, Irish, Italian, Norwegian, Portuguese, Spanish and Swedish. 772
Elta8883A_1250_v5_Mtz
Firmware suitable for these languages: English, Croat, Czech, Hungarian, Polish, Romanian, Slovak, Slovene and Serbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx AC heb je ook enig idee wat er is veranderd tov v4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82071 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:04:
Thnx AC heb je ook enig idee wat er is veranderd tov v4?
What's new:
1. Added support for DivX subtitles.
2. Unlimited number of characters for subtitles allowed in 2 lines.
3. New amazing backgrounds, icons and font for subtitles.
4. Long file names support in file-browser.

Subtitles characteristics in the latest firmware:
The subtitle font can display up to 55 characters/line because the subtitles area is extended. Subtitles are displayed from the bottom of TV screen and are in lowered position. The position of the subtitles is the same in PAL and NTSC. Now you can use your DVD Player in NTSC or PAL mode with subtitles at the bottom of the TV screen. For best viewing go in "Preferences" and set "TV Standard" to "Auto (Multi)"

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 50873 op 18-02-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Ik zat al even te wachten op deze release, volgens MTZ zou ook DTS nu weer werken. >:)
Echter, na het upgraden van mijn ELTA 8883 lukt het mij niet meer om CD's of DVD's te lezen }) , de speler blijft heel nag bezig met "Loading" :Z en je hoort de leeskoppen voortdurend positioneren en na ca. 2 minuten geeft de speler de melding "no disc" --> Probleem! :(
Op zich heeft de upgrade gewerkt, want ik heb nieuwe menu's en functies, alleen kan ik er niets mee. Verder is de speler niet "dood".

Wat kan ik nu doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

herstart je speler na default ?
dan speler uit
en na zeg maar 10 harde tellen weer aan
desnoods Stroom er af halen ?

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 50873 op 18-02-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Anoniem: 50873 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:20:
herstart je speler na default ?
dan speler uit
en na zeg maar 10 harde tellen weer aan
desnoods Stroom er af halen ?
Ik kan de speler via de reset-knop op de A/B resetten, hij komt vervolgens terug in de Duitse taal. (bestaat er nog een andere reset?)
Er is geen sprake van een echte her-start en hij wil nog steeds geen schijf laden. Je ziet, de speler is nog volledig te benaderen.
Ik heb nu de stekker er een tijdje uitgetrokken en ga het straks nog eens proberen. Ik heb het gevoel dat de servo-aansturing niet goed gaat: op de "version" page staat bij Servo: 01.11.40.00. Bij mijn laatste origienele ELTA firmware stond er bij Servo: 01.05.01.00 , dit is nogal een verschil.
Kan dit verklaren dat de leeskoppen zo "druk" bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Ik ben er intussen achter dat er een verkeerde versie voor de "servo aansturing" in de laatste firmware, versie 5, van MTZ (http://mtz.softpedia.com/) zat :( . Helaas heb ik deze firmware in mij ELTA 8883 geladen en is deze nu niet meer in staat om CD/DVD media te lezen :'( . Ik zal dus een correcte firmware versie via een serieeele kabel moeten "uploaden", volgens de beschrijving op de website van MTZ.
Met enige moeite heb ik mijn speler open gekregen en ben op zoek gegaan naar de 4 aansluitpunten voor de interface. zie ook deze foto Afbeeldingslocatie: http://board.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=775
Deze blijken te zijn weggestopt half onder de de CD/DVD lezer.
Zie ook deze foto

Afbeeldingslocatie: http://board.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=778

en deze foto.
Afbeeldingslocatie: http://board.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=779

Nu moet ik een oplossing vinden om de kabel aan te sluiten, zou ik voorzichtig vier draadjes aan de printplaat kunnen solderen? :? Dit zal een lastig klusje worden, aangezien de plaats moeilijk te bereiken is en ik geen ervaring met precisie solderen heb. Of zijn er nog andere opties??
Heeft iemand hier ervaring mee? Alle hulp is welkom.
_/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door MaxLaadvermogen op 24-02-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sterkte max :(

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Max,

Volgens mij kan je het loopwerk gewoon losschroeven... even alle stekkertjes loshalen, loopwerk omdraaien en je kan er heel makkelijk bij.... Soldeer er dan meteen even een langer kabeltje aan met een stekkertje zodat als je later met expirimenteren vastlopers krijgt je makkelijker de orginele software weer terug kan flashen....

Hoe ben je er trouwens achter gekomen dat de firmware niet in orde is?!? Heb je niet toevallig de 8883 firmware geflashed op een 8883A of vice versa?!?
Anders zou het betekenen dat heel veel mensen de verkeerde firmware hebben geflashed...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• MaxLaadvermogen
Mijn speler is niet voorzien van de "blauwe sticker" en gaat dan ook door voor een 8883 (dus niet A).
Ik heb al vaker nieuwe firmware geflashed, altijd de 8883 versie, dat ging verder zonder problemen.
Mijn firmware updates "haal" ik bij MTZ, die de mogelijkheden van mijn speler sterk heeft verbeterd.
Circa 1 week geleden kwam versie 5 van de MTZ firmware voor de 8883 en voor de 8883A uit. De 8883 versie heb ik, zoals altijd, gedownload, gebrand en geflashed ... resultaat inmiddels bekend.
Toen ik in het setup scherm naar de versies van de verschillende software modules keek zag ik dat de "servo" van een geheel andere versie was dan de vorige keren. Op het Softpedia forum zag ik dat ik helaas niet de enige was en inmiddels heeft MTZ de versie 5 voor de 8883 verwijderd.
Ik denk dat er nog veel meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben door het flashen met deze firmware (die ca. 4 dagen op de website heeft gestaan) en hoop ook hen te helpen met mijn zoektocht naar een goede oplossing.

Voordat ik de speler helemaal uit elkaar haal wil ik kijken of ik, met hulp van iemand die veel soldeer ervaring heeft, er in slaag om 4 draajes op de printplaat te solderen. Ik was ook al van plan om hier meteen een stekkerverbinding aan te maken voor eventuele toekomstige gevallen..

[ Voor 5% gewijzigd door MaxLaadvermogen op 24-02-2005 17:45 ]

Max, ik ben ook bezig geweest met die hardwarematige mothode.
Ik had gewoon 4 dunnen draadjes voorzien van wat tin. Daarna de puntjes op de printplaat (de je omcirkeld had) warm gemaakt met de bout en voorzichtig de draadjes op hun plaats gesoldeerd.
Bij mij werkte het flashen vervolgens niet. er gebeurde niets toen ik wou upgraden. Dus mijn poging is mislukt, ik zal het met een oudere firmware moeten doen.
Ik hoop dat jij meer succes hebt!
Laat het ons maar weten.

btw aan de onderkant van de print heb je iets meer ruimte om te solderen, maar dan moet je de speler wel verder uit elkaar slopen.

• MaxLaadvermogen
Anoniem: 133692 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:57:
Dus mijn poging is mislukt, ik zal het met een oudere firmware moeten doen.
Als je met een oudere firmware kunt werken dan doet je speler het kennelijk nog en kun je gewoon CD/DVD schijven lezen. Waarom moest je dan de flash via de kabel doen?

Ik moest met die kabel aan de gang omdat flashen via een cdr niet wil lukken.
Zie mijn eerdere berichten in dit topic.

Maar ik zou toch graag de nieuwste firmware hebben ivm de verbeterde subtitle functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Anoniem: 133692 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:32:
Ik moest met die kabel aan de gang omdat flashen via een cdr niet wil lukken.
Het is mij gelukt om 4 draadjes (telefoonkabel) aan de connector te solderen en deze aan te sluiten op een Nokia 61xx serieele kabel.
Afbeeldingslocatie: http://board.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=801
Helaas... ook nu lukt het (nog) niet om te flashen, ben nog druk aan het zoeken naar oplossingen.
Zodra ik de boel heb opgelost post ik hier wat ik gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lache die foto's. Heel herkenbaar.

Gebeurd er bij jou ook niets als je op de Upgrade knop klikt?
Misschien werkt deze methode gewoon niet met deze versies spelers....

Ik blijf dit topic volgen voor als iemand een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Het enige dat gebeurt als ik op de "upgrade" knop klik is dat de tekst "LOG: Start to upgrade" verschijnt, daarna gebeurt er niets meer....
Ik probeer te flashen met een Nokia 61xx datakabel, zowel met als zonder 3.3V/M-Bus aangesloten.
Omdat ik zie dat meer mensen problemen hebben met deze Nokia kabel ga ik eerst maar eens op zoek naar een andere (goedkope) kabel......... En dan weer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had zelf een kabel gemaakt met een losse 9-polige com stekker en daar de draadjes op de juiste manier op aangesloten.
Maar ook zonder resultaat helaas. Ik denk dat we pech hebben met de Elta spelers.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Anoniem: 133692 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:37:
Ik had zelf een kabel gemaakt met een losse 9-polige com stekker en daar de draadjes op de juiste manier op aangesloten.
Een 'gewone' RS232 kabel werkt niet, er moet wat electronica tussen de PC en de DVD-speler zitten en deze is vergelijkbaar met de elektronica die in veel serieeele GSM data-kabels zit. Zelf dit stukje elektronica in elkaar solderen is voor de meeste mensen te lastig, daarom wordt aangeraden om een gewoon een goedkope GSM data-kabel te kopen. Deze kabel kan dan worden doorgeknipt en met de juiste draden (zie How to recover a dead player using an serial cable ) aan je speler te solderen. Ook voor de Elta zijn er al gebruikers geweest die dit voor elkaar hebben gekregen. Dus: zoek oude/goedkope datakabels en proberen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaxLaadvermogen schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:03:
[...]

Een 'gewone' RS232 kabel werkt niet, er moet wat electronica tussen de PC en de DVD-speler zitten en deze is vergelijkbaar met de elektronica die in veel serieeele GSM data-kabels zit.
Aha, dat wist ik niet van die electronica in de kabel.
Dan moet ik ook op zoek naar zo'n kabel. Maar jij hebt er duidelijk meer verstand van als ik, dus ik wacht gewoon net zo lang tot het jou gelukt is en volg ik je voorbeeld ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 133692 op 27-02-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
haggard schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:17:
Deze werkt ook...
<<afbeelding>>
Ja, maar dan moet ik wel even de juiste componenten kopen (wat kost dat eigenlijk?) en op de een of andere manier aan elkaar solderen. Dat heb ik nog nooit gedaan! Of heb je daar ook een goede en praktische tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Ik zie ineens dat er veel mensen zijn met de hangende laser. Ik heb dit ook, echter bij mij trad dit ineens op. Ik was een film aan t kijken en na een uur hangt de boel en wordt nu geen enkele cd/dvd meer gelezen.

Ik heb ook de serial cable upgrade geprobeerd, echter dit lukt mij niet. Ik heb de draden niet op de bord gesoldeerd, maar met de hand vastgehouden dus wellicht was dat t probleem.

Is dit nu wel of niet een firmware bug? Als het idd de "servo aansturing" is waar maxlaadvermogen het over heeft dan zou de speler na een flash toch meteen niet werken, en niet eerst nog een x aantal uur normaal functioneren en er dan ineens mee ophouden?

Ik heb overigens Schlecker al gebeld en er zit 2 jaar garantie op mn speler. Echter mocht dit een firmware probleem zijn dan zou ik het evt. zelf op kunnen lossen.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Ja, maar dan moet ik wel even de juiste componenten kopen (wat kost dat eigenlijk?)
Denk dat je voor minder dan een tientje aan onderdelen nodig hebt..
en op de een of andere manier aan elkaar solderen. Dat heb ik nog nooit gedaan! Of heb je daar ook een goede en praktische tip voor?
Nog nooit van een breadboard gehoord?!?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~volkm008/breadboard.jpg
Een beetje tweakert prutst zelf wat inelkaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
haggard schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:13:
[...]
Denk dat je voor minder dan een tientje aan onderdelen nodig hebt..
[...]
Nog nooit van een breadboard gehoord?!?
Uhm, wel van gehoord maar nog nooit zelf mee gewerkt en ook niet aan gedacht. Is misschien nog niet eens zo'n gek (en leerzaam) idee. Ik zal gauw eens op de Conrad site en bij m'n elektronica winkel gaan neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Als ik naar het schema van MaBreaker bekijk, dan worden er maar 3 pennetjes gebruikt; TX, RX en GND.
De 3,3V pen wordt niet gebruikt... zou dat er misschien iets mee te maken kunnen hebben dat het flashen niet werkt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
haggard schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:00:
Als ik naar het schema van MaBreaker bekijk, dan worden er maar 3 pennetjes gebruikt; TX, RX en GND.
De 3,3V pen wordt niet gebruikt... zou dat er misschien iets mee te maken kunnen hebben dat het flashen niet werkt?!
Over het wel/niet gebruiken van de 3,3V pen wordt veel gediscussieerd op het Afbeeldingslocatie: http://mtz.softpedia.com/images/softpedia.gif forum onder Upgrading A Dead Looking Player, Flashing with a serial cable.
Het blijkt dat er geen eenduidige methode is om alle verschillende DivX spelers, gebaseerd op de Mediatek chipset, via de serieele kabel te flashen. |:(
Voor de een werkt een Nokia kabel uitstekend, terwijl een ander hier geen enkel resultaat mee haalt, dit geldt ook voor de 3,3V pen. :?
Het is echt een kwestie van volhouden, proberen en hopen op het gewenste resultaat. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door MaxLaadvermogen op 01-03-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
Tussendoor even een vraagje : ik zie dat er met deze laatste firmware release nogal wat problemen zijn met de 8883. Is er iemand die zijn 8883A heeft ge-update met de laatste firmware en ook dergelijke problemen heeft ?

Ik heb namelijk niet echt veel zin om te gaan solderen aan de printplaat van m'n player ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
heeft iemand hier een 8883A weten te flashen met een serial cable?

Ik heb tot nog toe met mijn 3510i cable geen succes gehad (echter nog niet geprobeerd om b.v. de 3.3v eruit te laten)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
marko77 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:01:
heeft iemand hier een 8883A weten te flashen met een serial cable?

Ik heb tot nog toe met mijn 3510i cable geen succes gehad (echter nog niet geprobeerd om b.v. de 3.3v eruit te laten)
Op het eerder genoemde Softpedia Forum staat de volgende post van nibblitz:
"With my Elta 8883a I used a serial cable for a Siemens C35..
Only 3 wires used, no need for the 3.3v connection., it flashed without problem.
Originally I too tried a Nokia 3510 cable, and for me it did not work either...
Get a Siemens C35 cable, it'll work for you I'm sure..."

Vandaag heb ik een Siemens kabel te pakken gekregen :) en ben meteen aan de slag gegaan. Aan de 12 polige connector zitten 6 draden, waarvan ik er volgens mij 3 moet hebben (GND: pin 1/zwart, TX: pin 5/geel, RX: pin 6/groen).
Na een uurtje proberen met de speler aan/uit en de lade open/dicht en diverse male volledig herstarten ben ik nog steeds niets verder, de speler bijft DOOD :(

Ik heb ook een nogal vage Nokia 3210 kabel te pakken gekregen met slechts 4 pinnen en draden, ik heb geen idee welke signalen op de verschillende pinnen/draden staan :? dus kan deze kabel (nog) niet proberen. :Z

Tenzij er een "gouden tip" komt ben ik bang dat ik mijn speler moet opgeven ;(

Daarom ga ik maar vast op zoek naar een goed alternatief, wie heeft er suggesties?

[ Voor 54% gewijzigd door MaxLaadvermogen op 04-03-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
MaxLaadvermogen schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:06:
[...]
Vandaag heb ik een Siemens kabel te pakken gekregen :) en ben meteen aan de slag gegaan. Aan de 12 polige connector zitten 6 draden, waarvan ik er volgens mij 3 moet hebben (GND: pin 1/zwart, TX: pin 5/geel, RX: pin 6/groen).
Na een uurtje proberen met de speler aan/uit en de lade open/dicht en diverse male volledig herstarten ben ik nog steeds niets verder, de speler bijft DOOD :(
>:) HIJ DOET HET WEER! >:)

Eindelijk, na vele uren proberen met diverse kabels, instellingen en dankzij de steun van het Softpedia Forum heb ik mijn Elta 8883MP4 speler weer aan de praat gekregen!

Ik heb een kabelverbinding gemaakt met 4 draden uit de Siemens GSM kabel (1-GND, 4-3.3v, 5-TX, 6-RX). Aangesloten aan COM1 met de speler AAN ON startte het flashen met MTK Tool direct, maar stopte op 99% met de melding "ERR: verify flash failed!" De verify optie in MTK Tool was ingeschakeld.

Omdat het proces tot 99% was gekomen hoopte ik dat het flashen zelf geslaagd was en alleen de verificatie niet goed gelukt. Daarom heb ik de speler snel op de TV aangesloten en geprobeerd, hij werkte! :+ . Ik kan nu weer mijn CD's en DVD's lezen en heb direct mijn laatse goed werkende upgrade CD geladen --> opnieuw succes!
(Als dit niet had gewerkt zou ik MTK Tool nogmaals hebben gestart, maar dan zonder "verify").

Ik wil alle Tweakers en de gebruikers van Softpedia bedanken die mij voorzien hebben van hun tips, ideeen en suggesties. In het bijzonder "MTZ" _/-\o_ die werkelijk zeer betrokken is en overal antwoorden op lijkt te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door MaxLaadvermogen op 06-03-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
max, als ik het goed begrijp is het dus gelukt met de siemens c35 kabel?

sloot je de kabel op de com poort aan terwijl de speler aanstond? of las ik dat verkeerd?

ik blijf het vreemd vinden dat kabels voor verschillende telefoons andere resultaten hebben (aangezien de guide van MTZ voor een hoop kabels de beschrijving bevat)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice Max ;)
mischien kan je een kleine guide maken ove hoe je wat waa hebt aangesloten
voor de gene die et probleem ook hadden
eventueel met foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Anoniem: 50873 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 08:59:
Nice Max ;)
mischien kan je een kleine guide maken ove hoe je wat waa hebt aangesloten
voor de gene die et probleem ook hadden
eventueel met foto's ;)
Komt er aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben zeer benieuwd en ga vast op zoek naar zo'n C35 kabeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Hoe ik mijn Elta 8883 MP4 (dus niet A) speler weer tot leven heb gebracht.

Een korte beschrijving, in het Engels, hoe ik er in ben geslaagd mijn speler via een serieeele telefoon kabel te flashen is hier terug te vinden.

Hopelijk kunnen andere gebruikers hier hun voordeel mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb 't gezien max :)
goed werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb op Marktplaats een kabel gevonden voor de Siemens C35. Die jongen gaat hem opsturen.
Nu maar hopen dat ik net zoveel geluk heb als MaxLaadvermogen.
Ik laat nog weten of het mij ook gelukt is zodra ik het kabeltje binnen heb.

EDIT: Ik heb vandaag dat serieëel kabeltje ontvangen en warempel: het is gelukt.
Toch had ik een andere kabel als Max, want er zat bij mij geen 3.3 volt lijn op.
Maar gelukkig had ik die niet nodig. Ik heb nu eindelijk de firmware die ik wilde hebben.
MaxLaadvermogen, bedankt voor de tip over de Siemenskabel en voor je duidelijke uitleg.
Ik ben een gelukkig man :*)

btw Max, je link naar softpedia.com verwijst tegenwoordig naar een andere pagina, ik kon je Engelstalige uitleg met foto's hier zo snel niet meer vinden.

EDIT2: Ik heb nu een ander opstartscherm en een ander menu, dus de flash is gelukt.
Maar nu heb ik bij geen enkele DivX meer ondertitels.
Heb ik een instelling in het menu gemist? Moet ik een ander formaat dan .srt gebruiken?

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 133692 op 17-03-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Gefeliciteerd met de succesvolle flash en je "levende" speler!
Het wel/niet gebruiken van de 3.3V blijft een vage kwestie, ik heb uiteindelijk 4 draden aangesloten en toen werkte het. Ik heb niet meer geprobeerd of het met 3 draden ook zou lukken, volgens mij geeft de PC COM-poort instelling de meeste problemen.
btw Max, je link naar softpedia.com verwijst tegenwoordig naar een andere pagina, ik kon je Engelstalige uitleg met foto's hier zo snel niet meer vinden.
Bij mij linkt het nog wel goed door...
Ik heb nu een ander opstartscherm en een ander menu, dus de flash is gelukt.
Maar nu heb ik bij geen enkele DivX meer ondertitels.
Heb ik een instelling in het menu gemist? Moet ik een ander formaat dan .srt gebruiken?
Eerst een vraag: had je voor deze upgrade wel al ondertitels met SRT bestanden?

Heb je al eens geprobeerd om herhaaldelijk op de SUBTITLE knop op de A/B te drukken?

Je moet er goed op letten dat de filenaam van de SRT geen spaties bevat, want dan wordt deze niet herkend/gevonden. Verder moeten AVI en SRT exact dezelfde bestandsnaam hebben (de AVI dus ook zonder spaties).
(een AVI filenaam met spaties wordt wel gewoon getoond en afgespeeld, maar de bijbehorende SRT wordt niet weergegeven)

[ Voor 17% gewijzigd door MaxLaadvermogen op 18-03-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaxLaadvermogen, bedank weer voor je info.

Voorheen werkte SRT gewoon, maar dan niet zwart omrand en met de bekende afgekapte zinnen.
Dat van de namen zonder spaties wist ik al, had ik ook goed gedaan.
Herhaaldelijk op de subtitle toets drukken maakte ook geen verschil.

Ik kwam er achter dat ik nu wel met een cd kan upgraden.
Dus heb ik V5 van MTZ vervangen voor de V3 versie en die geeft wel ondertiteling weer.
Daarna weer V5 geprobeerd en weer had ik geen ondertiteling.

Dus nu heb ik er V3 weer opgezet en wacht geduldig af tot er weer een nieuwe MTZ firmware komt en dan ga ik die weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Anoniem: 133692 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:15:Ik kwam er achter dat ik nu wel met een cd kan upgraden.
Dus heb ik V5 van MTZ vervangen voor de V3 versie en die geeft wel ondertiteling weer.
Daarna weer V5 geprobeerd en weer had ik geen ondertiteling.

Dus nu heb ik er V3 weer opgezet en wacht geduldig af tot er weer een nieuwe MTZ firmware komt en dan ga ik die weer proberen.
Ergens (ik weet niet meer precies waar) heb ik gelezen dat je na een MTZ upgrade je speler eerst moet resetten naar de defaults en ook een ander type/kleur subtitles moet kiezen. Daarna speler uit en aan en opnieuw instellen.
Misschien dat je op de site van MTZ of op het Softpedia forum hier meer over kunt vinden (kan wel een zoektocht zijn, succes).

Je gebruikt nu V3, hoe is daarbij de geluidskwaliteit, met name DTS en 5.1 surround? Kun je deze wel/niet selecteren? Ik had begrepen dat vanaf V5 dit verbeterd zou zijn, voor mij de voornaamste reden om V5 te willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de gebruiksaanwijzing gevonden op http://mtz.softpedia.com

After upgrading, reset the player to default settings. Go to subtitles preferences select any other colors than default and play some divx movie. Then select your favorite colors for subtitles.

Dit mocht niet baten. Dus weer terug naar V3.

Over de geluidskwaliteit kan ik je niet veel zeggen. Ik heb de speler aangesloten op een stereo versterker en gebruik hem voornamelijk voor DivX films.
Ik kan wel bij een DVD met DTS kiezen voor DTS geluid, maar ik weet niet of de kwaliteit beter/slechter is als in V5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Anoniem: 133692 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:07:
Ik heb de speler aangesloten op een stereo versterker en gebruik hem voornamelijk voor DivX films.
Als je een 5.1 setje op de kop kunt tikken is dat zeker de moeite waard. De meeste van mijn DivX films (ca. 200) bieden 5.1 surround sound en als je dit hebt ervaren wil je altijd DTS hebben.
Ik heb een eenvoudig 5.1 setje van de ALDI, maar zou niet meer zonder willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

same hier! ik heb zelfs een 5.1 setje van ELTA :P koste 40 euro ofzo dus eht wel te doen. en het geuid is super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet waar jullie het over hebben.
Mijn broer heeft die nieuwe digitale set van Logitech. Super geluid. Een film wordt er echt een stuk mooier/spannender van.
Ik denk dat ik eerdaags ook maar zo'n Elta/Aldi setje aan ga schaffen.
Stereo versterker kopen ? >:) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 133692 op 25-03-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws :)
Vandaag kreeg ik via MTZ dit in handen
-----------------------------------------------------
Elta8883_V5_Mtz NOT A!

News:
- unlimited number of characters for subtitles
- 3 sizes for subtitles font
- subtitles at the bottom of the TV Screen. Same position for PAL and NTSC and because of that I reccomend to set the player to "Multi".
- for small font allowed 3 lines, for normal and large max. 2 lines
- 2 types for browser font
- many colors for subtitles
- jpeg preview on/off
- max 46 characters for names in file-browser (with Font 2. With Font 1 max. 36)
- you can see the extensions
- you can see in file browser also the names of subtitles. This is good for checking if the subtiles names are the same as movie names.
- new icons (by Laza)
- etc.

Because of many fonts, just 2 OSD languages allowed. Don't ask to add another lamguage.

After installing the firmware reset the player to default settings. Then select any color for subtiltes font and browser font and play some movie with this settings. Than select your favorite colors
-----------------------------------
voor meer informatie en downloads
kijk hier http://board.softpedia.co...&st=160&p=4303&#entry4303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Anoniem: 50873 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:11:
Goed nieuws :)
Vandaag kreeg ik via MTZ dit in handen
-----------------------------------------------------
Elta8883_V5_Mtz NOT A!
Heb je hem al geprobeerd??
Laat even weten wat je ervaringen zijn en welke verschillen/verbeteringen er echt merkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Gisteren heb ik een film gedownload die mijn 8333A niet goed wil afspelen.
Het is een XviD met daarin 2 audiostreams (1. Engels AC3 en 2. Italiaans MP3). Ik heb met MPEG4Modifier gekeken of er geen packed bitstream inzit en dat is dus niet het geval en dus zou dat niet het probleem zijn. Dus ik dacht dat de speler hikt omdat er meerdere audiostreams in zitten... met VirtualDubMod de italiaanse mp3 audiostream gedisabled en de AVI opnieuw gesaved... Nog steeds wil de speler de file niet goed afspelen. Om de minuut zie je ongeveer 5 frames voorbij komen... daar tussen staat het beeld helemaal stil. Nogmaals met MPEG4Modifier gekeken naar de details van de AVI file... Blijkt dat de XviD gebruik maakt van QPEL... De 8333A zou dit toch moeten kunnen afspelen?!? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodry
Ik heb de V5 voor de 8883 getest en vooral de filebrowser is nu sterk verbeterd. Één minpuntje. Steeds bij opstarten filmbestand komt remaining time in beeld welke je dan moet uitzetten. Maar verder is het een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaxLaadvermogen schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 08:29:
[...]

Heb je hem al geprobeerd??
Laat even weten wat je ervaringen zijn en welke verschillen/verbeteringen er echt merkbaar zijn.
sorry kan deze niet testen heb geen elta
had alleen overleg met mtz en die wees me er op
en ik heb die info hier neergezet
Pagina: 1 2 3 Laatste