Informatie Elta 8883 MP4 (DivX-speler)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55
Komen de subtitles ook niet terug na (herhaald) indrukken van de "SUBTITLE" toets op de AB? Bij mij wil dit nog wel eens helpen.

Een heel ander punt: In de "Audio Setup Page" / "Speaker Setup Page" kan een "Test Tone" worden aangezet. Bij mij is deze optie slechts 1 keer beschikbaar, na b.v. een firmware upgrade, en kan daarna niet meer worden geactiveerd. Vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Laatst online: 22:21
op de site van dvdboard.de staat een post over een "Unofficial firmware for Elta 8883 player" het gaat om een fimware voor zowel de 8883 als de 8883A.
---
the modifications include:

- full Windows CP 1250 support for subtitles (eastern european languages)
- narrower 'space' character.
- ampersand character missing in original fw added
- elta logo replaced with a nicer one
---
downen die je hier http://etchie.szm.sk/firmware.html
---
Dit is het nieuwe logo
Afbeeldingslocatie: http://etchie.szm.sk/logonew.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dat ziet er goed uit die nieuwe firmware :D iemand het al geprobeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recent ook een Elta8883A gekocht. De avi's gaan tot nu toe perfect. Alleen heb ik ook last met de subtitles. Ik heb de nieuwe firmware geflasht, en nog lukt het me niet.

Ja, één film tot nu toe wel, dus de support is er al wel. Maar zijn er nog bepaalde voorwaarden of zo? Normaal gezien hebben de srt files bij mij altijd dezelfde naam, dus dat is het volgens mij niet. En het intro-menuke (die filestructuur) toont alleen avi's, geen srt's. Ook niet bij die ene film die wel lukte. Daar kon ik via de subtitles knop dat activeren (Subtitle 01/01 of zoiets kreeg ik).

Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, voor wie het interesseert, in Carrefour (in Belgie althans) staat er vanaf morgen (07/07) een Divx speler in reclame, 79 euro van het merk 'Denver' (que?). Feit dat ik het hier vertel is dat de speler exact dezelfde speler is dan de Elta8883, althans van uitzicht, op het logotje van het merk na.
Ik veronderstel dat dat één of ander wit product is dat dezelfde speler onder andere naam uitbrengt. In alle geval, 79 euro is voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 10:51:
Ik heb recent ook een Elta8883A gekocht. De avi's gaan tot nu toe perfect. Alleen heb ik ook last met de subtitles. Ik heb de nieuwe firmware geflasht, en nog lukt het me niet.

Ja, één film tot nu toe wel, dus de support is er al wel. Maar zijn er nog bepaalde voorwaarden of zo? Normaal gezien hebben de srt files bij mij altijd dezelfde naam, dus dat is het volgens mij niet. En het intro-menuke (die filestructuur) toont alleen avi's, geen srt's. Ook niet bij die ene film die wel lukte. Daar kon ik via de subtitles knop dat activeren (Subtitle 01/01 of zoiets kreeg ik).

Iemand enig idee??
is het mogelijk dat'ie wel .sub pakt en geen .srt?

misschien het proberen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Het is normaal dat je de SRT's niet ziet in het menu.
Wel moet je opletten dat de filenaam van de SRT geen spaties bevat, want dan wordt deze niet herkend/gevonden. Verder moeten AVI en SRT exact dezelfde bestandsnaam hebben (de AVI dus ook zonder spaties).

Iemand enig idee of we als verzamelde gebruikers Elta kunnen vragen om haast te maken met de vrijgaver van nieuwe firmware waarin de volgende problemen zijn opgelost:
- Volledige weergave lange subtitles';
- Beter lettertype en weergave subtitles (proportioneel, kleur en schaduw-rand);
- Positie subtitles.

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxLaadvermogen schreef op 06 juli 2004 @ 12:11:
Het is normaal dat je de SRT's niet ziet in het menu.
Wel moet je opletten dat de filenaam van de SRT geen spaties bevat, want dan wordt deze niet herkend/gevonden.
dat is inderdaad in de meeste van mijn films het geval...
(behalve die met een titel van één woord, duh)

vooral spijtig bij cidade de deus, mijn protugees is wat roestig :)

Alvast bedankt,

Ik zal het eens testen

Barre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxLaadvermogen schreef op 06 juli 2004 @ 12:11:

Iemand enig idee of we als verzamelde gebruikers Elta kunnen vragen om haast te maken met de vrijgaver van nieuwe firmware waarin de volgende problemen zijn opgelost:
- Volledige weergave lange subtitles';
- Beter lettertype en weergave subtitles (proportioneel, kleur en schaduw-rand);
- Positie subtitles.

Max
Ik heb in ieder geval aal een tijdje terug gemaild naar Elta Nederland en Elta Duitsland, maar geen van beide heeft wat van zich laten horen. Denk dat het ook weinig zin heeft omdat de firmware volgens mij niet door hen wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag net op een forum dat er een speciaal programma is om de subtitles aan te passen voor de yamada 6600 en Elta 8883.
Hij voegt zelf spaties in zodat de tekst wat meer naar het midden gaat.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd.

Dit is de link: http://podtalje.si.eu.org/

<edit> Ben even wezen uitproberen. Als je eerst submagic gebruikt en de tekst laat controleren en repareren en vervolgens dat directsub gebruikt, dan werkt het perfect! :) </edit>

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 16:05:
Zag net op een forum dat er een speciaal programma is om de subtitles aan te passen voor de yamada 6600 en Elta 8883.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd.

<edit> Ben even wezen uitproberen. Als je eerst submagic gebruikt en de tekst laat controleren en repareren en vervolgens dat directsub gebruikt, dan werkt het perfect! :) </edit>
en lost dit ook het afkappen van de regels op?

MOD: ja dus, volgens de link

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Nee volegens mij lost het dit probleem helemaal niet op, het laat enkel zien die de speler dit weergeeft die afgekapte subtitles, hij herschrijft ze niet o.i.d om het weer netjes te maken. Beetje nutteloze tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Submagic is een prima tool om te lange zinnen makkelijk in stukken te breken. Dit gaat automatisch en je hoeft er enkel 2 knoppen voor aan te klikken.

Ik heb daarna praktisch geen last meer van zinnen die niet worden afgemaakt.

Als je vervolgens dat directsub gebruikt, dan plaatst hij ze met behulp van spaties zo dat ze op tv zo goed als gecentreerd staan.

Werkt allemaal prima bij mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 10:49:
Submagic is een prima tool om te lange zinnen makkelijk in stukken te breken. Dit gaat automatisch en je hoeft er enkel 2 knoppen voor aan te klikken.

Ik heb daarna praktisch geen last meer van zinnen die niet worden afgemaakt.

Als je vervolgens dat directsub gebruikt, dan plaatst hij ze met behulp van spaties zo dat ze op tv zo goed als gecentreerd staan.

Werkt allemaal prima bij mij. :)
Waar heb je Submagic gehaald, heb ook probs met de subs! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 12:44:
[...]

Waar heb je Submagic gehaald, heb ook probs met de subs! :>
www.sapewouda.cjb.net en dan onder downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het opgehaald, kun je in enkele zinnen zeggen hoe je de subs 'inkort' aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 23:50:
[...]

Heb het opgehaald, kun je in enkele zinnen zeggen hoe je de subs 'inkort' aub?
Natuurlijk :)
Eerst moet je de ondertitels openen.
Dan ga je naar het tabblad "Check for errors", zorg dat "split too long subtitles" aangevinkt staat en klik dan op "Check now". Nu repareert hij alles vanzelf.
Daarn moet je weer naar het tabblad "File operations" en hoef je het alleen nog maar op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 10:33:
[...]

Natuurlijk :)
Eerst moet je de ondertitels openen.
Dan ga je naar het tabblad "Check for errors", zorg dat "split too long subtitles" aangevinkt staat en klik dan op "Check now". Nu repareert hij alles vanzelf.
Daarn moet je weer naar het tabblad "File operations" en hoef je het alleen nog maar op te slaan.
Is gelukt, bedankt! nu nog es testen opd de divx. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 15:42:
[...]
Ik heb in ieder geval aal een tijdje terug gemaild naar Elta Nederland en Elta Duitsland, maar geen van beide heeft wat van zich laten horen. Denk dat het ook weinig zin heeft omdat de firmware volgens mij niet door hen wordt gemaakt.
Dat is inderdaad zo. Elta maakt de firmware niet maar de maker van de chipset: Mediatek.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik slaag er maar niet in om subs onder mijn divx/xvid movies te krijgen op de 8883A. Ik heb rekening gehouden met bovenvermelde tips (geen spaties in de subnaam, subnaam gelijk aan avi-naam, ..), maar het wil maar niet lukken.

Ik heb een aantal xvid movies met bijhorende .sub / .srt op een DVD-RW gezet. De filmbestanden worden wel herkend, maar ik kan de subtitle nergens activeren ...

Zijn er mensen die er wel al in geslaagd zijn om subtitles weer te geven bij meerdere avi's op een DVD ?

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paerad
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:15
Ter info, ikzie deze player weer te koop staan via www.schlecker.com voor 104euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paerad schreef op 22 juli 2004 @ 08:29:
Ter info, ikzie deze player weer te koop staan via www.schlecker.com voor 104euro!
op eBay heb ik onlangs 79 € betaald + 22 verzendkosten
er staan er nog altijd op, wel de 8883 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeForce23 schreef op 20 juli 2004 @ 10:07:
Ik slaag er maar niet in om subs onder mijn divx/xvid movies te krijgen op de 8883A. Ik heb rekening gehouden met bovenvermelde tips (geen spaties in de subnaam, subnaam gelijk aan avi-naam, ..), maar het wil maar niet lukken.

Ik heb een aantal xvid movies met bijhorende .sub / .srt op een DVD-RW gezet. De filmbestanden worden wel herkend, maar ik kan de subtitle nergens activeren ...

Zijn er mensen die er wel al in geslaagd zijn om subtitles weer te geven bij meerdere avi's op een DVD ?
Je mag maar 1 AVI + SUBS zetten per DVD, anders niks, niet in mappen en 'liefst' geen coverkes!
Succes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Laatst online: 22:21
van doom9
... player only allows 30 chars per line, and 60 per time-label but this program modifies the srt file for DX3220 and DVP720SA so it fits within those limitations ...
werkt ook prima met Elta 8883, downen die je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan iemand a.u.b. een foto van de achterkant posten? Ik wil namelijk weten of de Elta 8883 6 van die ingangen heeft voor mijn 5.1 speakerset (Logitech z-640).

Verder las ik op videohelp.com dat de id3-tag op mp3-dvd's en mp3-cd's niet goed werkt.

Voor de liefhebbers: De Elta 8883 is nu 85 euro bij Schlecker! En het mooiste is dat je geen verzendkosten hoeft te betalen. Ik heb hem dus maar meteen besteld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzdragon schreef op 06 augustus 2004 @ 04:47:
Kan iemand a.u.b. een foto van de achterkant posten? Ik wil namelijk weten of de Elta 8883 6 van die ingangen heeft voor mijn 5.1 speakerset (Logitech z-640).

Verder las ik op videohelp.com dat de id3-tag op mp3-dvd's en mp3-cd's niet goed werkt.

Voor de liefhebbers: De Elta 8883 is nu 85 euro bij Schlecker! En het mooiste is dat je geen verzendkosten hoeft te betalen. Ik heb hem dus maar meteen besteld >:)
geef je e-mail adres es, ik heb een foto, maar ik kan hem niet versturen (staat op mijn harde schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Alvast bedankt Peteon. Mijn emailadres is optimusprime1@zonnet.nl . Ik zal hem daarna even uploaden naar een webpage en hier posten.

[ Voor 14% gewijzigd door dbzdragon op 07-08-2004 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzdragon schreef op 07 augustus 2004 @ 03:14:
Alvast bedankt Peteon. Mijn emailadres is optimusprime1@zonnet.nl . Ik zal hem daarna even uploaden naar een webpage en hier posten.
Is bij deze gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Dames en heren: Hierbij de achterkant van de Elta 8883 dankzij Peteon!! ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.andaluce.nl/Images/elta8883.JPG

Ik ben er wel blij mee. Nu kan ik eindelijk mijn 5.1 geluidssetje analoog aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 18:44:
[...]

Je mag maar 1 AVI + SUBS zetten per DVD, anders niks, niet in mappen en 'liefst' geen coverkes!
Succes. ;)
Ik heb inmiddels circa 40 CD's en DVD's gebrand met met verschilende formaten films en bestanden. Zowel op CD als op DVD plaats ik vaak meerdere films (DIVX, XVID, MPEG) met voor iedere film een eigen map. Binnen deze mappen komen ook vaak meerdere film- en srt-bestanden voor (let wel op consequente namen, excact gelijk voor film en srt, geen spaties (anders ziet hij de srt niet), en maximaal 42(?) karakters). Als je het op deze wijze doet en de namen zijn logisch en numeriek opvolgend (dus: filmnaam_cd1.avi/filmnaam_cd1.srt en filmnaam_cd2.avi/filmnaam_cd2.srt) dan wordt de film zonder haperen in één keer afgespeeld.

Vragen:
- Heeft iemand ervaringen met andere ondertitel-formaten dan SRT??
- Hoe kan ik een SVCD film (met selecteerbare ondertitel-talen) die op 2 CD's staat het beste/snelste samenvoegen op een DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Ik was gister een dvd+r met 12 xvid bestanden van 350mb elk aan het testen en ik merkte dat het beeld a-synchroon met het geluid loopt. Beetje raar nietwaar, omdat het geluid niet eens ac3 is, maar gewoon mp3. Ik ga zo weer een andere dvd+r testen met de rest van de series. Ik weet alleen niet welke Xvid codec, omdat Gspot dat niet aangeeft.
Ik had de dvd+r op 2x speed gebrand, maar dat maakt denk helemaal niets uit. Ik ga deze dvd+r op 4x snelheid branden. Kijken of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 16:05:

Kan ik dit progje ergens anders vandaan halen ? Bovenstaande link is dood ...

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkje doet het bij mij perfect. Probeer het nog maar eens want het zal wel tijdelijk zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
dbzdragon schreef op 21 augustus 2004 @ 03:11:
Ik was gister een dvd+r met 12 xvid bestanden van 350mb elk aan het testen en ik merkte dat het beeld a-synchroon met het geluid loopt. Beetje raar nietwaar, omdat het geluid niet eens ac3 is, maar gewoon mp3. Ik ga zo weer een andere dvd+r testen met de rest van de series. Ik weet alleen niet welke Xvid codec, omdat Gspot dat niet aangeeft.
Ik had de dvd+r op 2x speed gebrand, maar dat maakt denk helemaal niets uit. Ik ga deze dvd+r op 4x snelheid branden. Kijken of dat wat uitmaakt.
Ik heb de nieuwe dvd+r op 4x snelheid gebrand en merkte dat alleen de eerste aflevering a-synchroon loopt. De rest was perfect. Ik had trouwens ook alle spaties verwijderd en de bestanden als 1 stuk tekst hernoemd.

De ondertitels werken gewoon goed als je geen spaties gebruikt, maar gewoon korte bestandsnamen. Kan ik me best voorstellen, omdat bij een dvd de bestandsnamen ook 01.vob, 02.vob etc worden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik me dus afvraag bij deze dvd players is of ze ook van die "kleine" files (door TMD met camera opgenomen films die op internet in omloop zijn) kunnen afspelen, format:

MS-MPEG4 V3 (71 kbps) 320x240pix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12

Quintus

Eg wel! Dus....

Kun je deze speler ook via een VCR op de TV aansluiten?
Want mijn TV heeft geen Scart

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 20:03:
wat ik me dus afvraag bij deze dvd players is of ze ook van die "kleine" files (door TMD met camera opgenomen films die op internet in omloop zijn) kunnen afspelen, format:

MS-MPEG4 V3 (71 kbps) 320x240pix
Ik had een MS-MPEG4 V3 speelfilm en die werd goed afgespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem bij Schlecker besteld en ik hoop dat het wat wordt. ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Ik heb per e-mail de volgende vraag aan ELTA gesteld:
" Is there any chance that the subtitle presentation (i.e. font-type, size en color used, position and long lines) will be improved in the near future?"

Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
"Sehr geehrter Kunde / dear customer
At the moment there a no updates planned because of the memory of the player."

Hier ben ik natuurlijk niet echt blij mee, want de huidige ondertitelfunctie is nu bepaald niet perfect.
Weet iemand nog (andere) oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
kheb m vandaag binnengehad van schlecker, en hij draait als een tierelier :)

subs heb ik nog niet aan de praat, wel de nieuwste firmware erin geflashed.

veel van mn films hebben subs met andere namen dan de film zelf.
Ik meen ergens gelezen te hebben (ik ka me niet herinneren of het nou dit topic was) dat je eerste een cd met de subs van de film erin kon doen en vervolgens de film zelf.

Kan iemand me vertellen of dat werkt of is de enige oplossing met de huidige firmware het branden van subs met exact dezelde filenaam?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem u ook alweer ee halve week binnen en tot nu toe gaat alles echt prima. subs werken, irmware upgrade ging prima en het lettertype vind ik wel goed (ik gebruik de aangepaste firmware van die site die hier ook ergens in het topic staat.. geen officiele firmware dus). merk alleen soms dat hij worden in de tweede regel afknipt, maar voor de rest draait hij alles zelfs mijn aller eerste divX cd's van 2 jaar geleden.

1 nadeel. ik heb ook een boxen set van elta gekocht die het overigens boven verwachting doet MAAR.. met afstandbediening hebben ze wel wat zitte fokken, want als ik wat op mijn dvd seler doe dan reageer mijn subwoofer/versterker daar ook ongewild op. maar goed dat is ook het enige ndeel dat ik tot nu toe heb gevonden.

Volgens mij speelt de elta 8883(A) zelfs HDCD's!!! nou dat is natuurlijk helemaal het einde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 02:52:
(ik gebruik de aangepaste firmware van die site die hier ook ergens in het topic staat.. geen officiele firmware dus). merk alleen soms dat hij worden in de tweede regel afknipt, maar voor de rest draait hij alles zelfs mijn aller eerste divX cd's van 2 jaar geleden.
Heb je en foto of beschrijving van hoe je subs (srt-files?) er op het scherm uit zien?

Zijn er meer mensen die de 'niet officiele' firmware gebruiken? hoe zijn de ervaringen hiermee en kan je zomaar weer terug naar de Elta firmware??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even foto's gemaakt.

je kunt moeiteloos weer omschakelen naar oudere elta firmware geen probleem.

Afbeeldingslocatie: http://clubvibe.beigetower.org/images/subs1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://clubvibe.beigetower.org/images/subs2.jpg

werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 19:42:
ik heb even foto's gemaakt.

je kunt moeiteloos weer omschakelen naar oudere elta firmware geen probleem.

werkt prima!
Ziet er niet slecht uit.
Hoe gaat het met lange regels (40+ karakters), worden die 'afgekapt' net zoals bij de Elta firmware?
Zijn er behalve de subs nog andere afwijkingen t.o.v. de officiële firmware?

Verwijderd

ander opstartsherm en menu scherm (en me teen hack kan je zelf je eigen scherm maken)

+40 karakters worden volgens mij nog steeds afgekapt helaas, mar ja dat komt gelukkig niet heel vaak voor, maar het kan wel eens vervelend zijn.

• CeeDeeS
  • Laatst online: 09-09 23:40
hmm ik had deze graag gekocht, weten jullie of hij nog ergens verkrijgbaar is, want op de site van de schlecker kan ik hem niet (meer) vinden :'(

of misschien weet 1 van jullie of deze binnen niet al te lange tijd nog ergens anders zal worden verkocht...?

Verwijderd

hij staat nog gewon op de site van schlecker hoor voor 85 euro incl verzendkosten.
www.schlecker.nl -->kies ederland --> kies een shop categorie --> typ bij zoeken 'elta' in --> ff scrollen naar beneden et voila daar istie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er geen mogelijkheid om de ondertitels groter weer te geven op de tv ?

Verwijderd

je zou kunnen klooien met dat subtitle programma dat hier al eerder voorbij is gekomen. daar kan je wel meer mee (ook die 40 characters error oplossen geloof ik)

Verwijderd

Zit met een probleempje.
Maak zelf home-video's met Pinnacle. je kunt er o.a. voor kiezen om de uiteindelijke film als AVI-bestand (diverse formats) te laten maken; je kunt dan kiezen uit diverse codexen.
Echter: ik kan uiteindelijk geen enkele AVI-film goed laten afspelen op mijn ELTA-8883- DVD-speler (wel geluid, geen beeld).
Wat is het probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je gebruikt de verkeerde codec... probeer Xivd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
'k heb gisteren ook zo'n speler gekocht....
Bij de Famila in Leer (bij nieuweschans de grens over)... 69,95 euri!!!
Dat is echt een prima prijs voor zo'n wonderdoos...!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over het AC-3 gebeuren.

Ik heb wat mooie Xivd films met AC-3 geluid. en die speelt hij ook af, maar ik mis het geluid.

Ik heb mijn audio analoog (met 6 tulpjes dus) aangesloten op een homecinema set die DTS, AC-3 ondersteunt. hij speelt normale 5.1 dvd's gewoon goed af en stereo ook, maar dts/AC-3 dus niet.

ik heb al geprobeerd om te downmixen en de digitale uitgang uitgezet, maar niets helpt.

Wat kan ik hier aan doen?

moet ik een coaxial kabel komen ? dan heb ik wel een kabel nodig die van coaxial naar 6 x tulp gaat want alleen dat kan op mijn homecinema set (die home ciema set beweert dat hij AC-3 en dts kan terug decoden naar 5.1 geluid).

Als iemand kan helpen graag!

weet er verder nog iemand neuwe firmware voor de Elta? want die van de yamada-6600 is alweer geupgrade maar bij elta blijft het stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Is er ook iemand die weet of de MTK.BIN flashfile een checksum heeft als je daarmee de DVD speler flasht en hoe je die berekent?!?
Ik heb namelijk de MTK.BIN file even met een hexeditor bekeken en het blijkt dat dat utterly ugly ELTA logootje gewoon als MPEGje in dat bestand gefrommeld zit...
Ik weet van ESS based DVD spelers dat voordat de speler begint met flashen, het eerst de checksum van de flashfile controleert (BANK30.ROM is de flashfile en in de APasswd file staat de checksum)... klopt deze niet, wordt er ook nix geflashed en is dus de kans kleiner dat je de boel vernielt...

edit: voor diegene die niet begrijpen wat ik van plan ben... Ik wil dus het lelijke ELTA logootje vervangen door een eigen logo... :P

edit2: Lama... Zie hier: http://www.primacom.net/~h6045218/tut.htm

edit3: handig: http://www.dvdboard.de/fo...isplay.php?s=&forumid=122

edit4 (ik blijf bezig): http://personal.inet.fi/koti/mabreaker/mabreaker/
Staat onder MediaTek ook software om verkeerd geflashte/dode (MT13x9 based) DVD spelers weer tot leven te wekken.

[ Voor 33% gewijzigd door haggard op 24-09-2004 16:03 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

Ik heb het net gedaan. Best makkelijk. Alleen op die links die je gaf geven ze nergens op hoe je het menu plaatje kan vervangen. Ik heb het gedaan door replace te doen op mpeg3 in mtk firmware. Jammer dat ze de Windows XP browser image niet in het juiste formaat (size) aanbieden.
Ik heb nu in ieder geval een beter plaatje dan het saaie Elta logo op een grijs achtergrond >:)

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het nu ook mogelijk om met de nieuwe MKTremaker om fonts te vervangen en zo ja hoe moet dit dan? moet je in het programma of in een hex editro wat aanpassen? want ik zie een hoop in MKTremaker, maar ik kan niets aanpassen.. alleen maar vervangen door een .bin file.. maar hoe pas ik die .bin file dan aan? als iemand zou kunnen helpen. graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 22:48
Hoihoi,

ook hier ff een vraagje over de elta8883.
Ik heb geen problemen met het afspelen van divx maar juist met dvd's.
Het gaat hier om bijvoorbeeld de dvd live in pompei van pinkfloyd, welke wel het menu laat zien maar bij het selecteren van de film gelijk op stop springt. Ik heb mijn speler al om laten ruilen voor een andere maar het probleem blijft hetzelfde.

Ik heb dit al met een paar andere (oa disney dvd's) ook gemerkt. Het zijn allemaal originele regio 2 of regiovrij dvd's.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

• MaxLaadvermogen
haggard schreef op 24 september 2004 @ 14:15:
... Ik wil dus het lelijke ELTA logootje vervangen door een eigen logo... :P
Leuk dat je het logo :+ kunt aanpassen :Z, maar het gaat natuurlijk om aanpassingen waar de elta beter van gaat werken!
Bovenaan de lijst staat dus alles wat met sub's te maken heeft (*.SRT files), zoals hett fonttype, de fontkleur, de positionering en natuurlijk het aantal karakters.

Zijn er ook al tools, sites of instructies die hier oplossingen voor bieden???? _/-\o_

Verwijderd

MaxLaadvermogen schreef op 29 september 2004 @ 07:54:
[...]

Leuk dat je het logo :+ kunt aanpassen :Z, maar het gaat natuurlijk om aanpassingen waar de elta beter van gaat werken!
Bovenaan de lijst staat dus alles wat met sub's te maken heeft (*.SRT files), zoals hett fonttype, de fontkleur, de positionering en natuurlijk het aantal karakters.

Zijn er ook al tools, sites of instructies die hier oplossingen voor bieden???? _/-\o_
Dat zou ik nou ook weleens willen weten!
Gat in de markt als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Bestaan er voor de ELTA 8883 speler nog andere actieve forums of discussiegroepen?
Voor verschillendende andere spelers zie ik zeer actieve groepen die voortdurend bezig zijn met het "hacken" van de firmware en het zelf maken van firmaware updates. Ook kunnen de op deze wijze verzamelde gebruikers meer druk uitoefenen op de leverancier van de speler om met een frimware upgrade te komen. Via de links in deze thread en in Google heb ik nog niet veel kunnen vinden, terwijl er inmiddels toch heel wat spelertjes moeten zijn verkocht.
Hoe zijn er ervaringen met firmware van andere spelers, met dezelfde chipset (Mediatek MT 1369), op de 8883 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bezig met een nedelrnadse vertaling van de firmware... binnenkort dus hier een nederlands ELTA firmware :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Ik zelf heb de Yamada dvx-6600, maar kwam het onderstaande tegen dus doe je voordeel ermee!
Courtesy of Mtz

elta 8883A

(IMG:http://img54.exs.cx/img54/7651/newanima.gif) Modified firmware by Mtz. (IMG:http://img54.exs.cx/img54/7651/newanima.gif)

2 Firmwares:

1. elta8838A_1250_v1_Mtz. Firmware suitable for this languages:
English, Croat, Czech, Hungarian, Polish, Romanian, Slovak, Slovene and Serbian.
elta8883A_1250_v1_Mtz.zip ( 767.15k ) Number of downloads: 19
http://board.softpedia.co...ct=Attach&type=post&id=66

2. elta8838A_1252_v1_Mtz. Firmware suitable for this languages:
Albanian, Danish, Dutch, English, Faroese, Finnish, French, German, Icelandic, Irish, Italian, Norwegian, Portuguese, Spanish and Swedish.
elta8883A_1252_v1_Mtz.zip ( 767.46k ) Number of downloads: 4
http://board.softpedia.co...ct=Attach&type=post&id=65

What's new:
1. Big fonts for subtitles. (As Seen On TV) :coolspeak:
2. Mtz Logo. ;)

Download the firmware for your language to see the subtitles in your language displaying correct !

Subtitles characteristics in the present firmware:
The font is centered and outlined and can display up to 44 characters/line and the size is very similar to movie subtitles of TV Stations. Maximum 2 lines and/or 88 characters/subtitle.

enjoy,
Mtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

removed om ruimte te krijgen op ftp

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze firmware geprobeerd, maar ben meteen weer terug gegaan naar de oude firmware. De ondertiteling zelf was inderdaad een stuk beter leesbaar, maar na de update miste bij de ondertiteling constant hele zinnen. De ondertiteling wordt dus nog eerder afgebroken als bij de oude firmware :(

Nou maar hopen dat er ook een goede versie van deze firmware komt want zag er verder wel goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
even een subtiele kick :>

ik heb de elta 8883 player nu zo'n 5 maanden en vooralsnog heb ik er weinig problemen mee gehad. Echter de laatste tijd lijkt het steeds vaker voor te komen dat een film stottert (soms bijna onmerkbaar, d.w.z. dat het eerder lijkt of er 20fps zijn ipv 25 ofzo), laatst had ik echter een 1cd avi die wel afgespeeld werd, maar het beeld blijft hangen en zo om de 20 seconden komt er een nieuw frame. Het geluid blijft wel normaal spelen.

Kan dit liggen aan het feit dat het een xvid is die 'zwaarder' gecompressed is? Op mijn laptop speelt dit cdtje zonder problemen maar het is toch te verwachten dat een standalone ook snel genoeg is om het signaal te decoden?

zijn er anderen die soortgelijke problemen kennen? Hier op GOT zie ik af en toe wel opmerkingen over players die dit euvel hebben, maar oplossingen heb ik nog niet echt gezien (behalve dan firmare upgraden maar voor de elta is die er volgens mij niet

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er komt weer een nieuwe firmware aan op http://mtz.softpedia.com en nu heb je daar al versie 3, maar deze firmware hebben geen invloed op het afspelen van je films. ik heb tot nu toe geen porblemen met xvid en divx, misschien ligt het aan je DVD/CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 23:15
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:29:
er komt weer een nieuwe firmware aan op http://mtz.softpedia.com en nu heb je daar al versie 3, maar deze firmware hebben geen invloed op het afspelen van je films. ik heb tot nu toe geen porblemen met xvid en divx, misschien ligt het aan je DVD/CD.
Hoe zijn de divx/xvid subtitles bij deze firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Ik heb aan de hand van bovenstaande links het een en ander gevonden en heb de hele firmware vertaald naar het nederlands. Ik ben hierbij uitgegaan van de firmware zoals op Softpedia te downloaden is.

Vanavond ga ik kijken of het werkt. If so dan post ik die MKB.BIN file hier ook wel, zodat de rest er ook wat aan heeft. Hopelijk werkt het, want ENGELS --> NEDERLANDS zorgt vaak voor langere of kortere woorden/zinnen, en dat moet natuurlijk wel goed op het scherm overkomen.

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
elinsen schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:07:
Ik heb aan de hand van bovenstaande links het een en ander gevonden en heb de hele firmware vertaald naar het nederlands. Ik ben hierbij uitgegaan van de firmware zoals op Softpedia te downloaden is.
Gaat het hier om firmaware voor de 8883 _/-\o_ of om de 8883A :( ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Gaat het hier om firmaware voor de 8883 of om de 8883A ??
Helaas voor jou om een 8883A. Maar voor de 8883 versie moet je met de tooltjes die je bovenstaand kunt vinden ook een vertaling kunnen maken.

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
Ik heb zo'n blauwe sticker op de achterkant van mijn speler met: SST39VF080. (op de voorkant staat 8333 zonder A) Op de officiele Elta site staat ook dat ik vanwege de sticker de 8883A firmware moet installeren. En dat is ook goed gelukt verder.

Geldt hetzelfde voor de "onofficiele" versie van Mtz bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
marko77 schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:44:
even een subtiele kick :>

ik heb de elta 8883 player nu zo'n 5 maanden en vooralsnog heb ik er weinig problemen mee gehad. Echter de laatste tijd lijkt het steeds vaker voor te komen dat een film stottert (soms bijna onmerkbaar, d.w.z. dat het eerder lijkt of er 20fps zijn ipv 25 ofzo), laatst had ik echter een 1cd avi die wel afgespeeld werd, maar het beeld blijft hangen en zo om de 20 seconden komt er een nieuw frame. Het geluid blijft wel normaal spelen.

Kan dit liggen aan het feit dat het een xvid is die 'zwaarder' gecompressed is? Op mijn laptop speelt dit cdtje zonder problemen maar het is toch te verwachten dat een standalone ook snel genoeg is om het signaal te decoden?
Volgens mij wordt dit stotteren veroorzaakt doordat er een packed bitstream aanwezig is in de avi die je probeert af te spelen. Voor zover ik weet, heeft de 8883(A) daar nog steeds moeite mee. Die packed bitstream kun je decoden met een progje 'MPEG4 modifier'. Een link naar dit programma is, dacht ik, al voorbij gekomen in dit topic. Anders even checken op http://www.moitah.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
bedankt voor de info :)

ik heb gisteren weer een film gekeken waar af en toe ook weer haperingen (echter heeeeel lichtjes) te zien waren.

Ik heb even gezocht naar dat 'packed bitstream' gebeuren en het lijkt er inderdaad op dat de elta (en alle players met de mtk chipset) problemen hebben met dit soort xvids.

Hier een link naar een topic op doom9 waar het allemaal uitgebreid wordt uigelegd (er staan o.a. links in naar tools die je vertellen óf een film een packed bitstream heeft en de mpeg4 modifier wordt genoemd als beste method om dit probleem te verhelpen)

doom9linkje

Ik ga dit nu even testen met een film, als het werkt zou dat mooi zijn :9

[ Voor 65% gewijzigd door marko77 op 03-01-2005 22:30 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de subtitles zijn GOED (VEEL bete dan de officiele firmware) en ik ben zeer geintresseerd in de nederlandse firmware. ik hoop nog steeds dat er een Versie 13 (zoals bij yamada) van de firmware uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Ik heb inmiddels een film geunpacked met mpeg4modifier en het ziet er erg goed uit!

De player speelt de film nu (zo te zien) zonder haperingen af :o

Wat betreft die laatste firmware van mtz, die heb ik ook reeds erop gezet en de subs zien er idd goed uit ;)

ik == happy camper :P

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marko77 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:43:
Ik heb inmiddels een film geunpacked met mpeg4modifier en het ziet er erg goed uit!

De player speelt de film nu (zo te zien) zonder haperingen af :o

Wat betreft die laatste firmware van mtz, die heb ik ook reeds erop gezet en de subs zien er idd goed uit ;)

ik == happy camper :P
wat is goed? echt perfect, of nog met bepaalde minpunten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:49:
[...]

wat is goed? echt perfect, of nog met bepaalde minpunten...?
heb ook net de laatste firmware effe geprobeerd en de subs zien er inderdaad veel beter uit. Zwarte randjes rond de witte letters zodat alles ook leesbaar blijft boven lichtere vlakken. Alleen vind ik de lettergrootte wat klein. Zou helemaal top zijn moest dit nog iets groter kunnen.

Hoe het precies zit met afgebroken sub-regels na X aantal karakters heb ik nog niet 100% kunnen nakijken, maar mijn eerste indruk is dat daar niets aan veranderd is

correct me if I'm wrong ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
Ik heb deze firmware inmiddels ook uitgeprobeerd. De ondertitels zijn inderdaad veel beter te lezen. Af en toe kom ik nog wel zinnen tegen die plotseling afgebroken worden, maar dit is wel heel wat verminderd. Ik heb trouwens geen problemen met de lettergrootte, het is goed te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Zitten er ook zwarte randen om de text heen ?

dat heb ik nog niet opgemerkt, ik dacht dat voornamelijk de bug van het af en toe verdwijnen van de subs minder voorkwam.

Ik zag idd dat V1 van de mtz firmware outlined fonts heeft, maar bij mij lijkt dat bij V3 niet zo te zijn.
Ik heb wel een andere logo als ik opstart dus de flash is wel goed gegaan. Hebben anderen met V3 van de mtz firmware wel die outlines?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
Ik heb outlines met V3 ja. Vreemd dat dat bij jou niet werkt, ik heb verder nergens een instelling gezien waar je dat of aan kan zetten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijd en was erg benieuwd naar de nieuwe MTZ firmware. Dus meteen proberen.
Maar het lukt niet :(
Als ik de cd in de lade leg, loopt alles zoals het hoort.
Hij leest de MTK.BIN en zegt dan dat ie gaat upgraden en de lade gaat weer open.
Maar op dit moment loopt de speler vast. Hij blijft staan op het scherm van upgraden.
Ik weet dat dit enkele minuten kan duren, maar bij mij is ie na een hele nacht nog bezig....
Als ik dan de speler uit en weer aan zet, heb ik mijn oude firmware (gelukkig!) nog.

Ik heb het ook met officiële firmwares geprobeerd van www.elta.de met hetzelfde verhaal als gevolg.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen of wordt het een typisch geval van garantie?
Ik heb btw de 8883A met de SST39VF080 sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodry
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-03-2018
Ik ben heel benieuwd of er iemand is die weet of MTZ ook aan firmware voor de 8883 werkt (dus zonder de A).

Overigens zie ik zojuist op de website van elta ook een 8845MP4 als nieuw aangekondigd. Ik ben heel benieuwd hoe die presteerd en of daar ook subtitle issues zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai allemaal,

ik heb een probleem,

heb mijn elta 8883 eerste lichting met een flash van een 8883A een update gegeven, per ongeliuk de verkeerde file gebruikt. 8)7

nu is de flash gelukt, maar de elta doet niets meer, blijft op laden staan.Geeft alleen het scherm weer van de nieuwe firmware, die van MTZ, jhet opstart scherm

oude firmware terug, doet ie niet, blijft immers op laden staan.

is er een andere manier dan met een data kabel om er weer een juiste firmware in te krijgen.

welke is aan te bevelen voor de 8883, met goede subs ( schaduw etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:45:
Hai allemaal,

ik heb een probleem,

heb mijn elta 8883 eerste lichting met een flash van een 8883A een update gegeven, per ongeliuk de verkeerde file gebruikt. 8)7

nu is de flash gelukt, maar de elta doet niets meer, blijft op laden staan.Geeft alleen het scherm weer van de nieuwe firmware, die van MTZ, jhet opstart scherm

oude firmware terug, doet ie niet, blijft immers op laden staan.

is er een andere manier dan met een data kabel om er weer een juiste firmware in te krijgen.

welke is aan te bevelen voor de 8883, met goede subs ( schaduw etc)
volgens mij alleen met datakabel
bekijk deze informatie eens

http://mtz.softpedia.com/...&task=view&id=20&Itemid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie,

ja ik had t ook al gevonden, maar misschien dat er nog een andere manier was, maar denk dat ik het maar via die manier moet doen, en dan gewoon een juiste firmware van de 8883, official of unofficial er in moet zetten.

Misschien zelf maar die MTK.bin file bewerken met die MTK tools, heb er al even mee gestoeid, logo vervangen en subs patchen valt wel mee, maar kan het momenteel niet testen, eerst de elta weer fixen...

maar bedankt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Thanx

Verder is de elta een primadeluxe divx apparaatje , beter dan menig ander merk dat meer kost!,
Heb hem al sinds ie voor het eerst in nederland te koop was bij schlecker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
rhodry schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:18:
Ik ben heel benieuwd of er iemand is die weet of MTZ ook aan firmware voor de 8883 werkt (dus zonder de A).

Overigens zie ik zojuist op de website van elta ook een 8845MP4 als nieuw aangekondigd. Ik ben heel benieuwd hoe die presteerd en of daar ook subtitle issues zullen zijn.
op het forum van zijn site staat dat er binnenkort wel een 8883 firmware weer komt, maar wanneer dat is nog even afwachten

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodry
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-03-2018
Op het forum bij http://board.softpedia.co...=244&hl=elta%208883&st=80
staat nu een firmware verzie van MTZ voor de 8883. Dit is een test versie. Als je die download graag ook terug rapporteren op dat forum wat de resultaten zijn.

Ik ben tevreden. Lange ondertitels + outlining is nu mogelijk! Zijn echter wat issues met filenames waar spaties underscores en punten instaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
jammer dat die update alleen voor 8883 is, ikzelf heb de 8883a

kben wel benieu, degenen die m getest hebben waren wel tevreden, vooral die subtitle fix wil ik hebben :)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Die firmware van MTZ voor de 8883 is echt super :*)
De kwaliteit van de subtitles is nu perfect, veel instelmogelijkeden, goede leesbaarheid en vooral ook complete zinnen. Nu is het een genot om naar mijn verzameling DIVX/XVID films met SRT subtitles te kijken!
Op enkele onvolkomenheden na, die worden doorgegeven aan MTZ, is de firmware nu af.

Ik kan iedereen deze upgrade aanbevelen, geef je ervaringen wel door aan MTZ zodat de firmware nog beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Ik zag net dat er vandaag een firmware upgrade voor de 8883A is gereleased!

Grotere subs etc, echter ik heb de firmware gefikt, maar de update wil niet lukken, de player blijft hangen bij upgrading...

als ik de player uitzet doet ie t nog wel, maar upgraden gaat niet goed.

Kan iemand anders met een 8883a player hier wel een upgrade doen met de nieuwe firmware?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waar zag je dit? wille wij graag weten natuurlijk :D

gevonden in hetzelfde topic als de ELTA 8883 firmware.. ik brand hem nu dus je ziet zo het resultaat.

edit 2:

Ikheb geupgrade en het werkte prima. ik heb de iso op een CD/RW gezet en upgraen ging goed. hierna heb ik WEL de instellingen van de SUBTITLES 1-malig moeten veranderen, maa daarna werkte het als tierelier.

Super dus!!!

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marko77 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:34:
, maar de update wil niet lukken, de player blijft hangen bij upgrading...

als ik de player uitzet doet ie t nog wel, maar upgraden gaat niet goed.
Nou, ik heb hier hetzelfde probleem. Na een hele nacht was ie nog steeds aan het upgraden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
Deze nieuwe firmware werkt echt wel hoor ... Hier heb ik de iso met behulp van Alcohol gebrand zonder probleem.

Resultaat : subs zijn nu inderdaad perfect aanpasbaar (kleur/outline/achtergrond/grootte), filenamen zijn langer & kunnen dus handiger doorzocht worden ....

Kortom, opnieuw een aangename verbetering. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ze er nu nog aan kunnen verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Heb je nog iets aparts gedaan? of echt alleen inlezen met alcohol en fikken?

wellicht andere instellingen?

Ik heb m net nog een keer gebrand en wederom geen upgrade, toen maar eens de originele firmware erin gerpobeerd te zetten en dat werkt ook niet.

Ik heb de firmware er nu in van deze site

http://www.etchie.szm.sk/firmware.html

die upgrade kan ik nu nog wel overnieuw doen (ook als die hetzelfde).
Zijn er hier gebruikers die de bovenstaande firmware hebben en nog wel andere upgrades kunnen doen?

Ik vind het er een beetje op lijken dat de etchie firmware een upgrade bug heeft ofzo

--edit2

ik heb een beetje rondegesurft en er zijn er meer met soortgelijke problemen.
m.a.w. een upgrade die hangt terwijl de player nog wel functioneer nadat die vervolgens gereset word.

http://mtz.softpedia.com/...&task=view&id=20&Itemid=2

is volgens mij de enige oplossing :(

maargoed, dat ga ik wel doen, zo handig ben ik gelukkig wel :P

[ Voor 94% gewijzigd door marko77 op 26-01-2005 23:37 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
marko77 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:21:
Heb je nog iets aparts gedaan? of echt alleen inlezen met alcohol en fikken?

wellicht andere instellingen?
gewoon branden m.b.v. de wizard - screentje hier ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:39
Voor iedereen die problemen heeft met upgraden, probeer eens een standaard CD-R, dus geen RW, ik heb ook problemen gehad met een RW, wilde maar niet upgraden.
Ook kan het sluiten van de CD helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
ik heb standaard cdr's gebruikt, en finalize altijd gebruikt.

zou dat echt zo veel uitmaken?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem op een CD-RW gezet 10x speed fikken met Magic Iso burner (gebruik ik altijd voor iso's voor de rest altijd nero)

misschien ligt het aan een revervisie die jullie hebben? ander loopwerk of ander geheuen ofzo? i don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 8883A speler met de nieuwste mtz firmware.
De subs zijn inderdaad een stuk duidelijker.
Alleen heb ik nog steeds het probleem dat ergens in het midden van een film (soms al na een paar minuten) de subs er mee stoppen.
Iemand een idee hoe dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het logt waarschijnlijk aan AC3 + Xvid. druk op pauze. subtitle knopje. van pauze af en weer subtitle drukken of zet hem even in slowmotion subtitle knopje uit. slomotion uit subtitles weer aanzetten dat werkt bij mij.
Pagina: 1 2 3 Laatste