Automatisch quote updaten wel wenselijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Zojuist liep ik er opnieuw tegenaan dat als ik iemand quote dat mijn bericht wordt geupdate als diegene zijn tekst update voordat post.

Dus ik klik op 'Quote message', vervolgens update diegene zijn post, en ik klik op 'Bekijk bericht'. Dan is zijn quote in mijn bericht geupdate.

Ik begrijp niet waarom dit gebeurt; vaak zal ik toch mijn reactie aan moeten passen als de gequote tekst verandert; dus dan kan ik vanzelf weer een edit doen; mocht ik dat willen :)

Ik vindt dit eigenlijk irritant en onwenselijk gedrag; hoe staan anderen hiertegenover?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

Oh, ik moet zeggen dat me dat nooit bewust is opgevallen. Maar dat lijkt me tamelijk onwenselijk eigenlijk :)

De oplossing zou dan zijn om te quoten, je reply te maken en te versturen. In de tussentijd het bericht niet bekijken, maar dat is als ik naar mezelf kijk niet erg praktisch.

Ik zou het wel graag anders zien maar of het mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Volgens mij is het alleen maar in deze situatie:
- Jij bekijkt een topic
- terwijl jij dat topic bekijkt edit iemand zijn post
- jij klikt op het quote knopje boven die post

Als hij zijn post edit terwijl jij je reactie typt wordt het volgens mij niet meer geupdate, toch? Dan staat de tekst van zijn post toch al gewoon in die editbox?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Dat werkt niet zo, zal wel een kwestie van timing zijn geweest :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Je kunt het uiteraard alleen uitproberen als je even met iemand afspreekt dat jij op quote klikt, de ander zijn bericht aanpast en jij op post of preview klikt. Dan zou in jouw bericht zijn quote dus geupdate zijn.
chem schreef op 05 maart 2004 @ 15:02:
Dat werkt niet zo, zal wel een kwestie van timing zijn geweest :)
Hmm.. zeg je nu dat het niet zo is dat mijn bericht wordt geupdate als iemand anders zijn post aanpast? Ik kan het helaas zelf niet testen (of ik zou een kloon aan moeten maken; ik heb niet zo veel vrienden hier ;) ) maar ben er toch wel redelijk van overtuigd dat dit mij meerdere malen is overkomen :?

[ Voor 53% gewijzigd door Spider.007 op 05-03-2004 15:05 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
het is nu 15:07; kan iemand dit bericht quoten (niet meteen plaatsen dus)? Dan edit en post ik het opnieuw om 15:10... iemand die mij heeft gequote post dan om 15:12. Zijn quote zou dan aangepast moeten zijn

[test]

[ Voor 206% gewijzigd door Spider.007 op 05-03-2004 15:10 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt voorelkaar, ik wil alleen maar vriendelijk zijn. En chem zeker niet boos maken, dit is als God vervloeken in de kerk :P

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik denk dat ik toch echt wel weet hoe React werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
chem schreef op 05 maart 2004 @ 15:09:
Ik denk dat ik toch echt wel weet hoe React werkt...
Ja.. daar heb je ook wel weer een punt :) Maar ik ben er zo hard van overtuigd :'(

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spider.007 schreef op 05 maart 2004 @ 15:04:
het is nu 15:07; kan iemand dit bericht quoten (niet meteen plaatsen dus)? Dan edit en post ik het opnieuw om 15:10... iemand die mij heeft gequote post dan om 15:12. Zijn quote zou dan aangepast moeten zijn
nou tesje terug dan maar, het zal mij zeer vreemd lijken wanneer dit klopt. Immer verwijder ik ook wel eens hele stukken uit een quote en die 'aangepaste' quote is bij mij nog nooit vervangen door de werkelijke quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 15:13:
[...]

nou tesje terug dan maar, het zal mij zeer vreemd lijken wanneer dit klopt. Immer verwijder ik ook wel eens hele stukken uit een quote en die 'aangepaste' quote is bij mij nog nooit vervangen door de werkelijke quote.
Hmmmm.. ok, bedankt in ieder geval.. Nouja.. dan heb ik geen poot om op te staan en zal het wel een ingrijpen van boven zijn geweest ;)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Spider.007 schreef op 05 maart 2004 @ 15:03:
Hmm.. zeg je nu dat het niet zo is dat mijn bericht wordt geupdate als iemand anders zijn post aanpast?
Als chem daar een foolproof mechanisme voor bedacht zou hebben zou ik 'm echt bikkelstoer vinden :D

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Spider.007 schreef op 05 maart 2004 @ 15:14:
[...]
Hmmmm.. ok, bedankt in ieder geval.. Nouja.. dan heb ik geen poot om op te staan en zal het wel een ingrijpen van boven zijn geweest ;)
Ik denk nogsteeds dat je na het op de quote knop klikken gewoon niet goed gelezen hebt... Ik heb het zelf ook weleens, maar dan in deze situatie:
XanderH schreef op 05 maart 2004 @ 15:02:
- Jij bekijkt een topic
- terwijl jij dat topic bekijkt edit iemand zijn post
- jij klikt op het quote knopje boven die post
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
curry684 schreef op 05 maart 2004 @ 16:05:
[...]

Als chem daar een foolproof mechanisme voor bedacht zou hebben zou ik 'm echt bikkelstoer vinden :D
Die begrijp ik even niet :X :)
XanderH schreef op 05 maart 2004 @ 16:13:
[...]

Ik denk nogsteeds dat je na het op de quote knop klikken gewoon niet goed gelezen hebt... Ik heb het zelf ook weleens, maar dan in deze situatie:

[...]

:)
Dat zou heel goed kunnen; en dan is het ook beter te verklaren.. Toch had ik het idee dat mijn quote ook werd aangepast; maarja.. als ik dat niet kan bewijzen; en niemand die 'feature' ooit heeft ingebouwt dan houdt het op :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele probleem berust gewoon op het feit dat wanneer iemand een lap tekst quote die aagepast wordt tussen het laden van de pagina en het drukken op de quote knop.

Ik kan me ook niet voorstellen dat React bij gaat houden of er berichten worden gewijzigd die inmiddels worden gequote. Wat wel een optie zou kunnen zijn is het locken van een bericht als deze wordt gewijzigd zodat het niet meer gequote kan worden...

Alleen moet je wel zorgen dat een lock na verloop van tijd wel weer verdwijnt indien een user zijn browser afsluit terwijl hij aan het editten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Spider.007 schreef op 05 maart 2004 @ 17:31:
[...]

Die begrijp ik even niet :X :)
kennelijk is dat nogal gecompliceerd om te maken, en zou curry het daarom bewonderenswaardig vinden als het lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:45

Wokschotel

Op 6 wielen

Quotes worden gewoon opgeslagen als tekst in een message en niet als een of andere variabele, dus het kan nooit dat een quote automatisch wordt geupdate.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Alhoewel zelfs chem het ontkent, moet ik zeggen dat ik het zelf ook meerdere malen heb meegemaakt. Misschien een onbedoelde feature? bug dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

heb ooit gehoord via via via dat dat hoge dataload mogelijk maakt.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
sdomburg schreef op 07 maart 2004 @ 21:06:
Alhoewel zelfs chem het ontkent, moet ik zeggen dat ik het zelf ook meerdere malen heb meegemaakt. Misschien een onbedoelde feature? bug dus :P
Het lijkt me nogsteeds sterk, zogauw je op die quote knop duwt komt de quote gewoon als tekst in het invoervak te staan.... Verder gebeurd er niets meer mee, je kunt die quotes toch ook gewoon zelf aanpassen enzo, en dat blijf dan toch ook staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

wat XanderH zegt dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
XanderH schreef op 07 maart 2004 @ 22:00:
[...]

Het lijkt me nogsteeds sterk, zogauw je op die quote knop duwt komt de quote gewoon als tekst in het invoervak te staan.... Verder gebeurd er niets meer mee, je kunt die quotes toch ook gewoon zelf aanpassen enzo, en dat blijf dan toch ook staan??
Het is absoluut onbegrijpelijk; en ik snap ook niet hoe het kan. Toch heb ik het al meerdere keren meegemaakt; precies zoals beschreven; ik quote iemand; druk op 'Bekijk bericht'; en het gequote stuk is aangepast omdat diegene zijn bericht heeft ge-edit.

chem; er worden een aantal dingen aangepast zodra je op bekijk bericht klikt, zo worden urls naar topics omgezet naar [message] tags; is het enigsinds mogelijk dat de quote opnieuw uit de database wordt gehaald op eenzelfde manier? :?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Spider.007 schreef op 07 maart 2004 @ 22:09:
[...]

Tralalalalala en ik heb vanavond zo'n leuk feestje gehad joh! :Y)
Dat blijft ook gewoon staan, en wordt ook niet naar de orginele tekst terugveranderd... Ik heb inderdaad ook weleens het idee gehad dat dat wel gebeurde, maar volgens mij KAN het gewoon niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik de toekomst quoten levert ook database errors op, ik denk dus dat men hier chem wel mag geloven :P
LuNaTiC schreef op 07 maart 2004 @ 23:24:
Dit gaat nergens meer over....
Slotje.
:P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Spider.007 schreef op 07 maart 2004 @ 22:09:
[...]

Het is absoluut onbegrijpelijk; en ik snap ook niet hoe het kan. Toch heb ik het al meerdere keren meegemaakt; precies zoals beschreven; ik quote iemand; druk op 'Bekijk bericht'; en het gequote stuk is aangepast omdat diegene zijn bericht heeft ge-edit.

chem; er worden een aantal dingen aangepast zodra je op bekijk bericht klikt, zo worden urls naar topics omgezet naar [message] tags; is het enigsinds mogelijk dat de quote opnieuw uit de database wordt gehaald op eenzelfde manier? :?
zal ik het nog een keer zeggen? :)

nee, nee, nee.
De pre-rml parser past idd wel het eea aan, maar heeft totaal geen functionaliteit waar jij op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik snap het technische gedeelte erachter, toch heb ik vaak genoeg meegemaakt dat ik een reply postte op een bericht en daaronder met offtopic tags een hele domme spelfout verbeterde van degene die ik quotte, dat die spelfout in het gequote gedeelte er wel stond toen ik op verstuur drukte, maar in mijn geplaatste post niet meer, omdat diegene in de tijd dat ik mijn post aan het tikken 'm er al uit had gehaald.

Bovenstaande is bij herhaling voorgekomen, waarbij ik in nuchtere toestand was.

Ik snap dat ik nu als een Jomanda klink met het technische verhaal erachter in dit topic in beschouwing genomen, maar toch heb ik dit meerdere keren meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:12

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Goed,

Chem geeft aan dat zoiets niet in reactzit, het is niet gewenst, en het is bij de mensen die het overkomen is gewoon toeval geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Kees op 07-03-2004 23:46 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.