Toon posts:

Rotzooien met het X10 Protocol!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.683 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn studie, en om gewoon wat te rotzooien, wil ik wat dingetjes gaan proberen met het X10 protocol. Ik wil in VB ZELF een applicatietje schrijven, welke signalen over het 220-net kan sturen. Ik heb iets gevonden, wat het X10Lite SDK genoemd wordt... daarmee zou het moeten kunnen.

Alleen zal ik dus vervolgens een X10 pc interface moeten moeten aanschaffen. Nu heb ik er 1 gezien van Marmitek. Maar hier staat bijvoorbeeld dat de pc uit kan, zodra de gegevens in de control geplaatst zijn. Dus kan je dan niet DIRECT signalen sturen? Dus dat ik op een toets druk en het licht gaat aan? Want de bedoeling is dat dit via internet gaat werken, dus het signaal moet direct het net op.

Zijn er ook nog andere X10 Pc Interfaces te verkrijgen, hoe werkt die van Marmitek, en heeft misschien iemand ervaring met het schrijven van applicaties voor dit protocol en wat zijn zijn / haar ervaringen?

Alvast bedankt!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je refereert aan de CM11(a), deze kan via de seriele(!) poort worden aangestuurd. Ook kan deze unit (beperkt) worden geprogrameeerd zodat ie zelfstandig werkt.

Check ook even www.leike.com, de x10 site, er is ook een forum

Er is bij x10.com ergens de specs te vinden. Mocht het niet kunnen vinden wil ik wel even voor je zoeken, ik heb het vast nog ergens liggen.

Ook kun je de commandline .exe gebruiken om commando's te versturen.

Everything is better with Bluetooth

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

het spul van marmitek werkt doorgaans op een draaggolf frequentie .. ik heb zelf marmitek gigavideo set 40 met explorer die werken op respectievelijk 4,8 Ghz en infrarood.. en dat moet gaan werken op het electriciteitsnet? ik zou niet weten hoe...

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
henkleerssen schreef op 09 maart 2004 @ 22:32:
het spul van marmitek werkt doorgaans op een draaggolf frequentie .. ik heb zelf marmitek gigavideo set 40 met explorer die werken op respectievelijk 4,8 Ghz en infrarood.. en dat moet gaan werken op het electriciteitsnet? ik zou niet weten hoe...
dat zijn de gigavideo sets... hij heeft het over de X10 home automation sets, die wel degelijk via het lichtnet werken :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 14:31:
Voor mijn studie, en om gewoon wat te rotzooien, wil ik wat dingetjes gaan proberen met het X10 protocol. Ik wil in VB ZELF een applicatietje schrijven, welke signalen over het 220-net kan sturen. Ik heb iets gevonden, wat het X10Lite SDK genoemd wordt... daarmee zou het moeten kunnen.

Alleen zal ik dus vervolgens een X10 pc interface moeten moeten aanschaffen. Nu heb ik er 1 gezien van Marmitek. Maar hier staat bijvoorbeeld dat de pc uit kan, zodra de gegevens in de control geplaatst zijn. Dus kan je dan niet DIRECT signalen sturen? Dus dat ik op een toets druk en het licht gaat aan? Want de bedoeling is dat dit via internet gaat werken, dus het signaal moet direct het net op.

Zijn er ook nog andere X10 Pc Interfaces te verkrijgen, hoe werkt die van Marmitek, en heeft misschien iemand ervaring met het schrijven van applicaties voor dit protocol en wat zijn zijn / haar ervaringen?

Alvast bedankt!
Die PC module, heeft een geheugen zodat je 'm kan 'voorprogrammeren', je kan natuurlijk ook direct schakelen. Hier hebben ze ook veel van die X10 spullen:
http://www.intellihome.be/nederlands/store.asp?pag=index

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 22:35 ]

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

als we sites gaan noemen dan is deze http://www.elekhomica.nl/ ook intressant

Ook op www.marktplaats.nl vind je soms sets of onderdelen.

www.mycom.nl gooide vroeger wel eens sets op hun veiling, maar ik vermoed dat ze er door heen zijn

Everything is better with Bluetooth

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

*KICK*

Die X10Lite SDK is nergens meer te vinden, heeft iemand hem nog liggen? ( was freeware ) De site is overgenomen door een Domein kaper :(

Zijn er nog andere X10 SDK freeware (of heel goedkope) software?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

eerste hit
http://www.shareup.com/X10lite-download-5174.html
van google search
http://www.google.nl/sear...K+freeware+download&meta=
is dat wat? Niet gelijk de sdk maar wel een activex...

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Eerste link, verwijst naar de oorspronkelijke site. Deze bestaat dus niet meer.

En google geeft voornamelijk links terug die weer naar de oorspronkelijke site linken, of hij ze werken niet meer om andere redenen...
Die SDK is een activeX component.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Je kunt direct modules aansturen via de computerinterface met de cursor via de computer. Alleen dan moet de comp. ingescakeld zijn. Voor de rest werkt de interface zelf, autonoom. Dimmen, schakelen etc.) . Je kunt ook macro's maken en deze automatisch laten uitvoeren.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:37

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

eindelijk, de oplossing, naar meer dan 3 jaar. bedankt hoor.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.