Toon posts:

Winroute Pro 4.1 op Windows 2000 Pro >> Trouble

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een ADSL aansluiting :)
Heel fijn, maar ik wil dus mijn verbinding delen over m'n netwerk. Dat gaat perfect toen ik nog Winroute op een Win98 machine draaide, maar nu ik Win2000 pro heb doet zich een vreemd probleem voor.

Effe een situatie schetsje ;)

ADSL----PC1(Win2K/Winroute)------PC2(Win2k)H

Het is de bedoeling dat PC1 constant dag en nacht aanstaat en zo internet aanbied voor de andere computers
(binnenkort ook nog een PC3)

Toen ik die computer net gestart had, ingesteld enz en ik maakte verbinding vanaf m'n andere computer (PC2) naar internet werkte alles perfect, surfen, ICQ, transfer, kortom perfect :)
Maar ik ga 's avonds m'n bed in, zet m'n PC2 dus uit en ga tevreden slapen. :z
Ok het is de volgende dag, ik zet m'n computer weer aan, maak verbinding met internet, dat gaat prima net als de dag ervoor.
Tot op een bepaald moment ineens zomaar na een minuut of 15, ik kan niet meer surfen, ICQ valt uit, cannot connect etc etc. |:(
Dus ik zo op de pc met Winroute de IE opgestart, en daar lukt het wel gewoon allemaal. :?

Dus ik weer terug naar die andere computer, ik probeer een www.winroute.nl te pingen, ik zie wel een IP nummer, maar geen reply's. ;(

Hoe kan dit, wat is er aan de hand?
Als ik de pc met Winroute weer opnieuw start, dan werkt wel alles gewoon weer.
Maar ik heb geen zin elke keer die pc te restarten. En elke keer komt dat probleem toch weer terug :'(

Iemand een oplossing? :)
Het gekke is namelijk, op PC1 had ik eerst Win98 staan, en toen had ik dit probleem niet. Maar om nou terug te gaan naar 98 :r

Ik heb al even lopen zoeken op internet, en ook hier op GoT, kwam wel mensen tegen met soortgelijke problemen, maar nergens een oplossing kunnen vinden.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:38
Zo;n probleem had ik ook, moet je de netwerkkaarten omdraaien en dan weer proberen.

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkkaarten omdraaien???? :?
Fysiek van slot wisselen?

Die op het ADSL staat is een 10Mb
het lokale netwerk heeft 100Mb kaartjes.
Dus

Ik heb sowieso al verschillende netwerkkaarten geprobeerd, en heel Win2K opnieuw geinstalleerd, maar lost niks op ;(

Verwijderd

Zou misschien kunnen dat na een kwartier er opnieuw een service gestart wordt door Win2k. Er lopen namelijk nogal wat services standaard...
Check of niet ICS opgestart wordt ofzo. Die sowieso uitzetten als je een andere proxy gebruikt!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat ik ICS moest uitzetten wist ik wel, die service heb ik dus ook op disabled gezet.
Maar ook dat hielp niet.

Ik heb echt al zoveel combinaties van instellingen geprobeert, ook al geprobeerd om de Computer Browser uit te zetten ivm het broadcasten. Maar ook dat was geen oplossing.

Het gekke is dus gewoon, de eerste keer dat je de PC1 aanzet, kun je gewoon lekker internetten op PC2 zolang je maar wil :)
Maar als je PC2 uit zet, dan vervolgens na bijv een middagje weer aan, dan kun je in het begin nog wel effe internetten, maar dan opeens houdt ie er gewoon mee op ;(

Iemand anders met een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ergens heb ik zo'n idee dat dit m'n eerste probleem wordt waarvoor ik geen oplossing kan vinden ;(

Ik vraag me eigenlijk af, heeft iemand iets vergelijkbaars draaien als ik? Zelfde soort situatie waarin 't wel werkt? :?

Ik hoop vandaag nog een oplossing te vinden,
en anders, tja, maar weer back to 98 :'(

• Burningcd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Hoe verkrijgt jou interne netwerk het IP adres ?
Als het via DHCP gaat, dan moet jeen kijken naar de Lease time.

Het is maar een ideetje :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, is wel een goed idee'tje ;)
Maar dat is het niet. ;(

Hij staat gewoon static geconfigged.

PC1
192.168.0.1
255.255.225.0
geen gateway- geen dns (klopt toch?)

PC2
192.168.0.2
255.255.225.0
GW: 192.168.0.1
DNS:192.168.0.1

Ik heb het ook al met DHCP geprobeerd, maar dat loste het probleem ook niet op.

I'm desperate ;(
Pagina: 1