Toon posts:

Solaris9 install blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Sun enterprise 220R binnen gekregen en wil er dus meteen Solaris op gaan zetten.

Machine opstarten,
ok prompt,
boot cdrom

de installatie begint en ik voer alle gegevens in over het netwerk en over hoe ik de schijven wil indelen en dan begint de installatie. Geen enkel probleem tot dus ver.

Dan opeens beginnen de problemen. Tijdens het copieren van de data naar de disk herstart de server zich opeens... soms op bijna 20% dan weer opeesn op bijn 40% en dan weer opeens op 5% er is geen logisch ritme in te bekennen.....

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? iemand enig idee of ik de installatie anders kan doen op de een of andere manier dat het wel goed zou kunnen gaan en iemand enig idee wat voor een cheks ik allemaal kan uitvoeren? Ik kan wel gewoon booten in singel user mode.....

Verwijderd

Euh ik mis nog wat info.

Gebruik je de grafische install of textinstall?

Welke versie van solaris 9 heb je? Je hebt namelijk U1 tm U4 en heb je die laatste al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de grafische install, en welke build van solaris is me niet helemaal bekend. Ik geloof U2.

Wat zijn de verbetering in de laatste build wat betreft de installer?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 14:23 ]

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 09:57

Whizzer

Flappie!

Gezien het feit dat het iedere keer op een ander moment van de installatie gebeurt, heb ik meer het idee dat het hardware is... je kunt op het ok prompt een commando uitvoeren waarmee alle hardware getest wordt, maar ik ben even vergeten welke het precies is..

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
Kapotte disk of geheugen :?

Tja, zonder meer info blijft het raden...

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 05 maart 2004 @ 17:38:
Kapotte disk of geheugen :?

Tja, zonder meer info blijft het raden...
Ik heb de disks gechecked en daar zit het probleem niet in. Altans dat denk ik. Ik heb alle bad blocks laten "uit-mappen" en de test nog een paar keer gedraad en er zitten wel 2 bad blocks in maar dat is geen groeien aantal of zo.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een commando om je geheugen goed te testen. Weet iemand iets?

Verwijderd

Topicstarter
Zou mogelijk een hitte probleem kunnen zijn... dat was iets wat ik me dit weekend zat te bedenken maar of dat het ook daadwerkelijk is........

Iemand nog een goede methode om het geheugen te checken?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 19:04
Ik meen wel eens gezien te hebben dat in solaris een soort burn-in test zit. Hiermee kan je alle componenten(geheugen, cpu, disk, nic) testen. Ik weet alleen niet zeker of je er ook een server bij nodig hebt, maar dat dacht ik niet.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
http://www.adminschoice.com/docs/open_boot.htm
doe die diagnostics commands, zowiezo erg nuttig ook al zou de install wel goed gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit voor het moment inderdaad aan een geheugen probleem te denken en niet aan een HD fout omdat ik die al heb getest en eigenlijk niks vreemds tegen ben gekomen en foute bocks eigenlijk gewoon uit-gemapd moeten worden door de HD zelf.

Dus ik ga verder op het geheugen probleem zoeken want daar zit het denk ik. Of heeft iemand anders nog een mogelijkheid?

Verwijderd

Topicstarter
Het is hoogst waarschijnlijk inderdaad het geheugen. Ik heb net gesproken met een aantal mensen van anysystem.com en ze denken ook aan een geheugen bank die niet goed werkt.

Even een veer in de reet van de mensen van anysystem.com ze sturen me niet nieuw geheugen toe maar direct een compleet nieuwe server met alles er op en er aan.... ik bedoel maar even onderhandelen over je service contract helpt altijd :P

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 09:57

Whizzer

Flappie!

Behoorlijk off-topic en zelfs spammering... anysystem.com... Daar heb ik mijn ultra-30 vandaan... Geweldige toko!

O, mijne was een ugly duckling en heb nog wat kleine dingen gekocht... inmiddels 7 eendjes op mijn bureau staan... :D

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Pagina: 1