[A7V8X] Snelheid casefan en cpufan afzonderlijk te regelen?

Pagina: 1
Acties:

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:07
Ik heb een asus A7V8X-X moederbord met een cpu fan op de cpufan aansluiting en 2 case fans op de casefan aansluiting. Met behulp van speedfan reguleer ik de snelheid van de case ventilatoren, de cpu fan is niet in speedfan aangeklikt. Beneden de 30 graden (case) mag de snelheid afnemen van de caseventilatoren tot 40%. Werkt allemaal perfect, er is echter één nadeel: de cpu fan gaat ook langzamer draaien (cpu wordt dan ongeveer 50 graden ipv 45).

Ik wil echter ook de casefan's helemaal uitzetten, probleem is dat dan ook de cpufan uitstaat, en das niet goed neem ik aan.

Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om op mijn moederbord de cpu fan en case fan afzondelijk van elkaar te regelen (dmv software)

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:07
niemand???

Verwijderd

heb je het boekje van je mobo wel effe gelezen??

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Ik ben nog nooit een tool tegengekomen die dit kan. Ja het kan wel via een temp. bar ofzo maar das weer hardwarematig.

Verwijderd

Westereen schreef op 09 maart 2004 @ 20:13:
Ik ben nog nooit een tool tegengekomen die dit kan. Ja het kan wel via een temp. bar ofzo maar das weer hardwarematig.
Speedfan kan dit wel degelijk. Ik gebruik het op een ABIT NF7.

Voor de TS-er.
Speedfan geeft mogelijk meerdere temperaturen weer. Loop alle temperatuursensoren eens langs in speedfan en kijk of overal de CPU niet aangevinkt is.
Haal verder het vinkje weg in het tabblad speeds bij de CPU.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

GreyGhost

Het is een spook

Ik heb een a7v8x (zonder -X dus) en daarbij kan ik de snelheid van de "cpu fan header" regelen met speedfan de andere werken niet.

For I am grey, between the darkness and the light

Pagina: 1