Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[koel element vraag] Kan ik dit veilig doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Ik heb een koelelement van 2x2 cm en 3 a 4 mm "hoog" .
Ik wil deze op een chip van mn mobo (nforce2 chipset) "plakken".
Nu is mijn vraag alleen kan ik dit vastplakken met die koelpasta zooi die ik bij een cpu cooler krijg?
Of houdt dit niet? Ik kan namenlijk niks over iets vast plakken met dit soort koelpasta in de search of de faq.

Ter referentie: de koelpasta is van een TT Volcano 7+

Ik kan het wel uitproberen natuurlijk maar als het uitloopt dan zit heel mn mobo (van 2 dagen oud) onder en natuurlijk wil ik dat niet :P.
Wat ik dus wil is zekerheid.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 18:44

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

je neemt een beetje (seconde) lijm daar mik je een flinke lading van die silver koeling zooi door je vermengd dat goed en je smeert het er op

Bedankt alvast

• D-Raven
D-Raven schreef op 05 maart 2004 @ 13:21:
Ik heb een koelelement van 2x2 cm en 3 a 4 mm "hoog" .
Ik wil deze op een chip van mn mobo (nforce2 chipset) "plakken".
Nu is mijn vraag alleen kan ik dit vastplakken met die koelpasta zooi die ik bij een cpu cooler krijg?
Of houdt dit niet? Ik kan namenlijk niks vinden over iets vast plakken met dit soort koelpasta in de search of de faq.

Ter referentie: de koelpasta is van een TT Volcano 7+

Ik kan het wel uitproberen natuurlijk maar als het uitloopt dan zit heel mn mobo (van 2 dagen oud) onder en natuurlijk wil ik dat niet :P.
Wat ik dus wil is zekerheid.
/edit: baalt dattie de start post niet kan aanpassen.... |:(

• BLN
  • Laatst online: 26-11 10:31

BLN

Dat zou ik niet doen als k jou was. Dat koelblokje is zo klein dat ik denk dat je chipset zal oververhitten, er zit niet voor niets een vrijd grote koeler op.

If it ain't broken, don't fix it

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Je hebt toch ook thermal adhesives ? (bijv van Artic Silver).
Die zijn speciaal daarvoor bedoeld :)

Volgens mij is normale koelpasta (tussen heatsink en CPU) daar te dun voor.
(correct me if I'm wrong people)

En of koelpasta mixen met secondelijm zo slim is ... ik weet niet :?
Persoonlijk vind ik het altijd wel prettig om te weten dat ik het eraf kan halen zonder een hele chipset te slopen ;)

@BiX, zou hij niet de Southbridge bedoelen ? Want als TS de Northbridge bedoelt, dan moet ie die zeker niet gaan vervangen voor zo'n klein dingetje !!

[ Voor 17% gewijzigd door 1st_Ro op 05-03-2004 13:29 ]

• D-Raven
@ bix Tja, er zit momenteel (standaard) niks op dus....

Ik heb hier geen fototoestel (of mn comp :P) bij de hand. Ik zal morgen wel even een foto maken van het koelelement(je) en de plek waar ik m wil bevestigen. Dan weten jullie ook gelijk meer van hoe of wat....

@ welleweerd:
Hoe lang duurt het dan ongeveer voor het mengsel om uit te harden zodat het blijft zitten?

@1st-ro

southbridge ;)

[ Voor 5% gewijzigd door D-Raven op 05-03-2004 13:31 . Reden: duidelijkheid ]

• 1st_Ro
  • Laatst online: 07-01-2022
Southbridge is een heel ander verhaal ;)

Trouwens even een linkje naar wat ik eerder bedoelde :

http://www.articsilver.co...lver_thermal_adhesive.htm

Kost misschien even wat geld voor een spuitje, maar dan weet je in ieder geval zeker dat het goed plakt.

Verwijderd

Je doet gewoon pasta op de chip, dan veeg je de hoekjes schoon, daar doe je een drupje secondelijm op. Vervolgens druk je het koelblokje erop. Dan zit het goed vast maar is het toch nog los te krijgen.

ps. zorg wel dat de lijm niet zacht wordt bij verwarming...anders ligt er straks opeens een koelblokje onder in je kast...is ook zo slordig enzo. ;)

• D-Raven
@ 2 bovenstaande posts: hmm idd :) nice stuff. Daarmee zou ik t iig wel kunnen doen.

THX ;)

edit: grmbl snelle poster hiero 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door D-Raven op 05-03-2004 13:58 ]

Verwijderd

D-Raven schreef op 05 maart 2004 @ 13:24:
[...]

/edit: baalt dattie de start post niet kan aanpassen.... |:(
Hoezo? Werkt de edit knop bij jou niet?

Je kan met koelpasta niet echt goed iets vastplakken, echter na een jaar of 3 is de koelpasta wel zover uitgedroogt dat je er met een hamer op kan meppen maar dan raakt het nog niet los. Maar ik neem aan dat je niet zo lang wil wachten?

Je kan wat secondelijm op de hoekjes doen en het op die manier vastplakken of wat Thermal Adhesive kopen. Echter heeft het koelen van de southbridge niet echt super veel nut, maar het staat wel grappig.

Ga in ieder geval niet secondelijm met de koelpasta vermengen, het resultaat is lijm die niet goed lijmt en koelpasta die niet goed koelt.

Verwijderd

ehh??

Koelpasta en Lijm?
ga je dan de koelpasta niet ver-ontreinigen met een materiaal die minder of helemaal niet de warmte geleid?
Je koelvermogen zal iig minder worden door die secondelijm.Beter is dan toch die Thermal Adhesive

Verwijderd

BiX schreef op 05 maart 2004 @ 13:24:
Dat zou ik niet doen als k jou was. Dat koelblokje is zo klein dat ik denk dat je chipset zal oververhitten, er zit niet voor niets een vrijd grote koeler op.
Koeler? Ik heb precies dezelfde nForce2 mobo (denk ik) maar die is heel simpel passief gekoeld.. :?

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Gooi er zon blauwe Zalman northbridge koeler op: daar zitten pluggen bij: kan je m op je mobo prikken. Works fine here, dat ding kost je 5-8 euro.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Res-q
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Twhomp schreef op 05 maart 2004 @ 23:24:
Gooi er zon blauwe Zalman northbridge koeler op: daar zitten pluggen bij: kan je m op je mobo prikken. Works fine here, dat ding kost je 5-8 euro.
Southbrige ;)

Idd heb ik op mijn southbridge in het midden gewoon koelpasta gedaan, en in de hoekjes een drupje secondenlijm, ding zit zo vast als een huis :)

en zo is het voorspeld!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Twhomp schreef op 05 maart 2004 @ 23:24:
heel leuk, maar er zitten geen gaatjes bij de southbridge om dat ding vast te prikken :Y)
een klein druppeltje lijm op de hoeken of 2-componenten gebruiken dus.

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

FiXeL schreef op 06 maart 2004 @ 13:12:
[...]

heel leuk, maar er zitten geen gaatjes bij de southbridge om dat ding vast te prikken :Y)
een klein druppeltje lijm op de hoeken of 2-componenten gebruiken dus.
Huh? bij mij zitten er wel 2 gaatjes in..

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 13:32:
[...]

Huh? bij mij zitten er wel 2 gaatjes in..
Wat voor mobo heb je dan ?
Bij mij zitten er ook 2 gaten bij mijn Northbridge maar ik geloof dat we het hiero over een southbrigde hebben (die naast je pci sloten meestal he :P).

301SQN

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
bij die zalman dingen krijg je ook nog eens een thermal adhessive bij. En die werkt heel goed. Er zit zelfs een handleiding in de doos en op de site.
Heb het al gebruikt bij een geforce2MX en die plakt er nog steeds aan.
De kwaliteitsproducten leveren meestal toch dat beetje meer.

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• Welleweerd
  • Laatst online: 26-11 18:44

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ja dat kan ook gewoon aan de zijkante vast stippen maar het geleid gewoon goed hoor als je het mengt

je moet natuurlijk wel een beetje in proporsie houden 1 deel lijm 3 delen koelprut dan gaat het best

als je het hebt gemengd dat kun je gewoon het beste op een (oud) bankpasje of zo iets doen, je smeert het er dan gewoon meteen op en ff aan drukken en klaar is kees

Bedankt alvast

Pagina: 1