Toon posts:

[Ervaringen] Desknote 531-II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In navolging naar mijn zoektocht voor een betaalbare notebook
Ik heb hier ook links opgenomen zodat anderen die op zoek zijn naar een goedkopere laptop ook kunnen profiteren van de zoekresultaten :P

Desknote 531-II

Grotere Afbeelding
De Desknote 531 staat bekend om de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding en is een groot succes in het 'entry-level' segment. De Desknote 531-I is een regelrechte 'eyecatcher'. Schitterend afgewerkt in een aluminium behuizing en uitgevoerd met een modern toetsenbord. De 4 cells Li-Ion accu, het ultralichte gewicht en de standaard ingebouwde wireless LAN module zorgen ervoor dat u met plezier mobiel zult werken. De Desknote 531-I is uitgevoerd met een 5800+ Transmeta Crusoe processor, een 4 cells Li-Ion accu en een DVD ROM

Screen 14.1" XGA TFT-LCD (1024 x 768 resolutie)
Processor Transmeta Crusoe 5800+ (1000Mhz)® LongRun processor
Geheugen 256MB SO DIMM (DDR)
Harde Schijf 30GB 2.5" slimtype HDD
Optical DVD-CDRW(combo)
256bit 3D graphic
Speakers
10/100Mbps Base-T Ethernet
56K data/fax modem
1xMIC-in 1xTV-OUT 1xParallel 1xserieel 1xexterne VGA
4xUSB 2.0 1xRJ-11(modem) 1xRJ-45 (ethernet) 1xDC-in
4 cell Li-Ion accu (1800 mAh/53.26Whr)
Synaptics Touchpad
Gewicht: 2,7kg
Afmetingen: 320x250x30mm
Garantie 2 jaar Carry-in

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgets4all.nl/images/531_bewerkt.jpg

Prijs 667 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberport.de/webshop/mall/1/pic/bild4/it308941C10-223_400.JPG

By cyberpost.de hebbe ze um voor 629 euro

Links
http://www.kelkoo.de/b/a/ss_Ecs_desknote_notebook.html

[ mijn vragen ]
Is dit een goeie koop?
Transmeta Crusoe 5800+ < presteert deze processor nog een beetje of is het een ubersloom ding?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 12:58 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waar wil je hem voor gebruiken? Want een 1800mAh accu lijkt mij niet echt veel. Ik heb in mijn notebook al een "kleine" accu en die is 4400mAh

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op 05 maart 2004 @ 12:40:
Waar wil je hem voor gebruiken? Want een 1800mAh accu lijkt mij niet echt veel. Ik heb in mijn notebook al een "kleine" accu en die is 4400mAh
Voor school... en voor werken onderweg
maar voornamelijk om wel veel te gebruiken als ik buitenshuis ben.. Wellicht een andere accu erin dus?
hoelang doe jij met je accu dan? hij moet het wel 4 uur uithouden zonder stroomstekker zegmaar.

[ probleempje ]
De prijzen liggen zo dicht bij elkaar.. een Jewel Saffier 1450 heb je voor rond de 850 en dan heb je en een groter scherm + meer ghz (2)
vreselijk moeiljk om een laptop te kiezen!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 12:44 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik doe met een spelletje NFS 1:45 met mijn accu, en dat is een centrino. Maar deze notebook zal op veel punten denk ik nog energiezuiniger zijn. Ik weet ook niet of je alleen naar de mAh moet kijken. Voltage enzo zal ook meespelen, maar het ziet er gewoon raar uit. Misschien dat iemand anders weet of het niet een beetje een lage capaciteit accu is?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die CPU is een Ultra-low-voltage processor. Hij verbruikt dus een stuk minder stroom dan de normale mobile processors. Deze CPUs vind je bijna altijd terug in tablet PC's. De IPC is vrij laag, ze zijn dus niet echt toepasselijk voor wat gamen, dan zou ik toch eerder voor de Jewel kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurent op 05-03-2004 12:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 05 maart 2004 @ 12:49:
Die CPU is een Ultra-low-voltage processor. Hij verbruikt dus een stuk minder stroom dan de normale mobile processors. Deze CPUs vind je bijna altijd terug in tablet PC's. De IPC is vrij laag, ze zijn dus niet echt toepasselijk voor wat gamen, dan zou ik toch eerder voor de Jewel kiezen.
Gamen hoeft niet dat kan ik wel op me desktop (2,53 ghz p4 etc)
volgens mij is de prijs nog steeds erg hoog .. en ik kan weinig informatie vinden over dit model..

de fabrikant is overigens ecs of Elitegroup

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit is meer een laptop voor office gebruik, dit lijkt me meer dan genoeg om een beetje te tekstverwerken, internetten en chatten, games kun je er idd beter niet op spelen, hoewel oudere games altijd leuk blijven (ik noem een Transport Tycoon :9) voor op een laptop, maar de nieuwste 3D games zijn echt te zwaar.

Mijn vader zoekt nog 's een leuke laptop, dan is dit best een geinig ding voor 630 euro :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 05 maart 2004 @ 13:05:
Dit is meer een laptop voor office gebruik, dit lijkt me meer dan genoeg om een beetje te tekstverwerken, internetten en chatten, games kun je er idd beter niet op spelen, hoewel oudere games altijd leuk blijven (ik noem een Transport Tycoon :9) voor op een laptop, maar de nieuwste 3D games zijn echt te zwaar.

Mijn vader zoekt nog 's een leuke laptop, dan is dit best een geinig ding voor 630 euro :)
Klopt...
Kijk ook eens naar deze:

http://www.promarkt.de/on...rtner_sub=&partner_image=

Meer presetatie voor een iets hogere prijs + een athlon processor.. Alleen weet ik niet of die dingen in nederland ook te koop zijn. (lijkt me wel zo handig i.v.m garantie en je wil hem ook controleren)

Weet iemand mischien een adresje?

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:19

T-8one

take it easy, take a sisi

Voor meer info over deze laptop en de dealers: www.dator.nl

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even een klein schopje, ik ben ook zeer geintresseerd in deze laptop.

Wie heeft er ervaring mee of heeft eventuele aanraders/afraders m.b.t. een laptop in deze prijsklasse?

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A schakelmateriaal

Verwijderd

Ik ben ook geïnteresseerd in deze laptop. Graag hoor ik wat gebruikerservaringen van mensen die hem reeds hebben.

Hoe zit het met de geluidsproductie? Accuduur? Warmte? Snelheid (Is hij sneller dan een Pentium III 1Ghz?), etc.

Verwijderd

Schijnt ongeveer even snel te zijn als PIII 600.
Ben ook erg geinterresseert in dit ding. Is voor m'n vriendin,
die alleen hoeft te typen, dan issie snel genoeg :)
Lekker goedkoop, lekker zuinig, mooi, etc

Maar of in praktijk ook GOED is?

Verwijderd

Review:

Notebook: ECS Desknote A531, der Preisbrecher - 12/12
http://www.au-ja.org/review-ecsdntm-12.phtml

Positief, goede kwaliteit/prijs, maar:
- max 2uur bij text verwerken
- geen (goede) powermanagement
- luidruchtige fan (? mijn duits is nie super)
- soms krakend geluid (drivers?)
- kleuren tv-out max 800x600

Naja, blijft nog steeds goed simpel laptopje voor m'n vriendin dus :)
(voor de klas, basisschool, beetje textverwerken enzo). Die fan is misschien
wel lastig?

Verwijderd

Positief:
- goede kwaliteit/prijs
- stevige behuizing
- goed helder beeld
Pagina: 1