Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 13:16
Hallo,
Is er een mogelijkheid om via gps te zien waar een ander zich bevind?
Ik heb wel eens gehoord dat er in dure auto's een chip zit waar door je op een scherm kan zien waar de auto is. Is dat ook mogelijk met gps en het juiste programma?
groetjes

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

gps alleen is niet voldoende. Je moet ook iets hebben wat de coordinaten die de gps-module genereert verzenden naar een ontvangende partij. Als ik het goed heb zijn dergelijke systemen voor auto's van zenders voorzien die via satelite de gps-info versturen naar servers.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:07

greatgonzo

schit-te-rend!

bij de fbi en cia is dit mogelijk ja, zou zeggen: bel ze eens!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Je hebt de rhino van garmin, wat enigzins in de buurt komt...

[ Voor 8% gewijzigd door it0 op 05-03-2004 13:55 ]

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens mij worden die systemen wel gebruikt om kinderen ten huisdieren te tracken. Heb nu geen tijd om uit te zoeken maar kijk eens op http://www.gpstracks.com/ of [google=pet gps].

Of anders kan je natuurlijk ook altijd nog zelf iets bouwen: gps module, simpel systeempje met een gprs kaartje....

Wellicht dat het binnenkort ook via GPRS direct mogelijk owrdt om de positie te bepalen, volgens mij was een vand e operators hiermee bezig....

Claude

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In taxi's zit zoiets geloof ik ook.
Tenminste ik zat pas een x in een taxi beetje met die gozer te lullen en die had het erover dat alles geregistreerd word.
En dat ze via een soort plak ding wat hij voor de ruit had zitten precies @ de centrale konden zien waar hij op dit moment reed.

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
it0 schreef op 05 maart 2004 @ 13:55:
Je hebt de rhino van garmin, wat enigzins in de buurt komt...
Idd Garmin maakt leuke speeltjes. Het bereik van de Rhino is maximaal 5 mijl.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

FF simpel nadenkend:
auto met gps, gps verbonden aan computer. Computer verbonden met 'een netwerk' via GPRS en stuurt elke 10 seconden zijn positie door via GPRS.

Zo zou het kunnen...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Grimli
  • Laatst online: 02-12-2023
Met APRS is dit heel makkelijk te doen. Men neme een gps, en hangt deze aan een aprs setje. Die hang je aan een portofoon, en je positie wordt continu doorgezonden. Het is zelfs op snelheid in te stellen wanneer hij moet zenden.

Iemand die een ontvanger heeft en een ander aprs setje kan jouw signaal omzetten naar een icoontje op zijn computerscherm, of een coordinaat. Er zijn ook mensen die stations beheren die de opgevangen signalen van personen op het internet beschikbaar maken. Kijk maar eens op www.findu.com hier staan allemaal mensen die continu te volgens zijn (tenzij ze uit berijk zijn. Daar kan je bijvoorbeeld zoeken op callsign van de betreffende zend amateur. Op die manier heb ik een vriend gevolgd vanaf Nederland die op weg was naar Boot in Duitsland. 'T is een prachtsysteempje

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

BigB schreef op 06 maart 2004 @ 00:19:
In taxi's zit zoiets geloof ik ook.
Tenminste ik zat pas een x in een taxi beetje met die gozer te lullen en die had het erover dat alles geregistreerd word.
En dat ze via een soort plak ding wat hij voor de ruit had zitten precies @ de centrale konden zien waar hij op dit moment reed.
dit soort systemen bestaan ja ;) een voorbeeld is dat via gprs de gps-coordinaten worden doorgegeven naar een host.

zie bv:
www.carrierweb.nl

mooi systeem!

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Pagina: 1