2 MB PCMCIA flash kaart

Pagina: 1
Acties:

• DA_MELKMAN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07-2024
Goeiemiddag,

In het bedrijf waar ik momenteel stage loop, worden gefabriceerde producten gecontroleerd op correct gewicht met behulp van een inline controle weegschaal. Van deze weegschalen hebben wij 2 identieke modellen. Ze maken gebruik van een DOS-programma om output te geven naar het scherm. Deze DOS programma's staan op 2 MB PCMCIA flash kaarten. Nu is 1 van deze flash kaartjes overleden, waardoor 1 weegschaal niet meer werkt.

-Weet iemand waar je deze flash kaartjes kan kopen? Het mag ook 4 MB zijn, maar niet meer.
-Hoe duur zijn die kaartjes tegenwoordig?
-Zit er verschil in verschillende typen flash kaarten? m.a.w: Kan het 'zomaar' een 2 MB PCMCIA flash kaart zijn, of moet ik opletten dat ik een bepaald type koop?
Misschien dat iemand er nog één in een stoffig hoekje heeft liggen...

Nadat ik zo'n kaartje heb gekocht, dient deze natuurlijk te worden geformatteerd en dient de 'weegschaal-software' erop te worden gezet. Aangezien we nog 1 identieke, werkende weegschaal hebben, kunnen we een exacte kopie maken van het PCMCIA flash kaartje uit de werkende weegschaal.

-Is het mogelijk om zo'n kaartje gewoon in een laptop te prikken?
-Weet iemand software te vinden waarmee je zo'n kaartje kan formatteren/kopieren?

Bij voorbaat dank!

Frank

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:41
@ gedeelte 1:
ik weet niet of ze zo klein nog gemaakt worden, 2ehands via e-bay oid is misschien wel nog een optie

@ gedeelte 2:
als het een standaard pcmcia kaartje is moet het volgens mij wel werken, wel ff kijken met 16 en 32-bits kaartjes, die zijn volgens mij niet compatible met elkaar. Maar ik zou het gewoon eens proberen, kijken of die hem leest, als die originele op FAT 16, 32 of NTFS is geformateerd kan je hem gewoon met windows formateren

succes ermee

[ Voor 15% gewijzigd door drienties op 05-03-2004 14:56 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@TS: Wat ik niet uit je startpost kon opmaken: heb je al gewoon eens bij de fabrikant van de weegschalen geïnformeerd? Die mensen lijken me de beste kans op een oplossing.

Verwijderd

je kunt ook een CF>PCMCIA convertor kopen. die zijn altijd 16bits (want CF is 16bits).

4MB CF's zitten bij veel fototoestellen, en kun je dus overal wel fixen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 22:11 ]

• DA_MELKMAN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07-2024
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
@Koraks: Ik heb inderdaad al contact gehad met de fabricant van de weegschalen, maar die zeggen deze kaartjes niet meer op voorraad te hebben, en ze te moeten bestellen waardoor de prijs 250 euro wordt voor ons...
@Gunhead: Ik denk niet dat mijn baas het ermee eens is, aangezien het niet echt bevordelijk is voor de garantie.., maar ik zal het eens proberen. Wie weet.