Ik denk dat de bottleneck voor Hercules videokaarten en beeldschermen de prijs is. De prijzen van voornoemde apparaten waren hoog ten opzichten van de conceurrenten, die goedkoper kunnen leveren met een gelijkwaardige prestatie, met name de videokaarten. Hercules monitoren vond ik veel te duur en het design was niet je van het, daarbij meegerekend dat er geen ontwikkeling zat in meerdere designs.
Overigens moet ik zeggen dat hun marketing op een laag niveau stond, men kent Hercules wel maar je zag het weinig in de winkels liggen. Ik vind het wel jammer, want de extra features die Hercules bood op zijn videokaarten, wat goed geregeld was, om gamma etc. ingame te veranderen was altijd zeer goed.
Helaas kwam daarvoor al snel Powerstrip om de hoek kijken en werd het meer standaard bij de drivers ingebouwd de laatste tijd dus dat leverde geen winst meer voor ze op. Ik ben bang dat met deze stap Hercules langzaam zijn eigen graf aan het graven is en ik zie ze binnen 2 jaar wel van de markt verdwijnen. De concurrentie ligt nu eenmaal op ze voor en kan scherpere prijzen hanteren.
Jammer, ze hadden het bedrijf van de hand moeten doen, dat had imo beter geweest en de productie over moeten laten aan een bedrijf die meer afzet mogelijkheden heeft.