Toon posts:

[win2k] blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sjeit, volgens mij heb ik een probleem...

Lekker dagje vrij, dus ik sta lekker uitgerust vanochtend op en zet als eerste mijn comp. aan natuurlijk ;)
Start mijn computer maar half op...?? Daarna reboot die en weer start die maar half op. Dit blijft zich herhalen?

Biosscherm gaat die netjes door. Ook het zwarte win2k scherm met laadbalk.
Dan krijg je het win2k scherm waar die onderin nog in het klein laad en vervolgens krijg ik een zwart scherm. Normaal hoort die dan over te gaan naar een blauw scherm en krijg ik mijn inlog veld. Maar blijft het zwart en ronkt wat, daarna reboot die :|

Ik heb geprobeert in safe mode op te starten en daar komt die nog net in het blauwe scherm en dan reboot die ook weer.
Ook heb ik win2k repair geprobeert, helpt niks.

Toen heb ik heel mijn computer uit elkaar geschroeft en alles schoon gemaakt met een kwastje en een klein stofzuigertje. Daarna alleen de nodige dingen er terug in gedaan (CPU AMD 1800, Matrox g550, IBM HD 128MB geheugen - meerdere banken geprobeerd) en nog steeds hetzelfde probleem.

Lekkere vrije dag zo :'(
Help me...

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kun je een geheugen test doen met memtest oid.
of heb je een ander reepje,

ik bedenk nog dat het ook wel je voeding kan zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door cruger op 05-03-2004 11:58 ]

Tweak!

Verwijderd

Topicstarter
cruger schreef op 05 maart 2004 @ 11:55:
kun je een geheugen test doen met memtest oid.
of heb je een ander reepje,

ik bedenk nog dat het ook wel je voeding kan zijn.
Ik had er 3 geheugen reepjes inzitten. Er zit er nu 1 in en ik heb ze alle drie geprobeert.

Alle overbodige apparaten en kaarten zijn er uit. Er geen geen cdrom speler meer in. Hoezo denk je dan dat het aan de voeding kan liggen?

• GjanZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2018
Zou volgens mij ook je hardeschijf kunnen zijn.
Probeer even op een andere pc een tooltje te downloaden om je hardeschijf te analyseren..

Sometimes I like to Pretend...

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21

mjl

Ugh

Heb je toevalligde partitities aangepast onlangs, gaf bij mij hetzelfde verschijnsen, gewoon even w2k opnieuw installeren (kan gewoon naast of overhuidige install heen).

-------

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-05 17:00
Hier ook gehad. Heel vaag, zomaar spontaan zonder aanpassingen. Middag ervoor werkte alles nog. De oplossing hier was een nieuwe Ghost image eroverheen... maarja voor je thuissituatie wordt dat wat lastig... maar ik neem aan dat je alles gebackuped hebt :P

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niks raars gedaan de laatste tijd. Eergisteren werkte alles idd nog perfect.

Misschien HD, hmzz..
Moet ik naar mijn ouders toe om daar de comp te slopen...

En ik heb idd GEEN backup :'(

Wat kan ik het beste doen?
Win2k er overheen installeren?
Raak ik dan niet mijn data kwijt?

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 07:13

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 12:28:
Wat kan ik het beste doen?
Win2k er overheen installeren?
Raak ik dan niet mijn data kwijt?
Best installeren, maar NIET formatteren. Als dan om de installatiedirectory gevraagd wordt, geef je dan gewoon WINNT2 ofzo in, en kan je later nog altijd aan je Documents&Settings, helaas zal je wel al je programma's moeten herinstalleren..
Maar alles qua data blijft op je HD staan.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
wat ik zou doen:
harde schijf even op secodary slave in een andere pc met win2000 of winxp.
dan data afhalen en overzetten naar de andere pc.

dan harde schijf terug in eigen pc, en daar opnieuw fomateren, dan ben je inderdaad alle data kwijt, maar die staat veilig op andere pc.

nadien kan je dan cd'tjes branden of gewoon weer even je harde schijf in die andere pc steken om data terug te halen.

Verwijderd

Topicstarter
ScSi_009 schreef op 05 maart 2004 @ 12:32:
[...]

Best installeren, maar NIET formatteren. Als dan om de installatiedirectory gevraagd wordt, geef je dan gewoon WINNT2 ofzo in, en kan je later nog altijd aan je Documents&Settings, helaas zal je wel al je programma's moeten herinstalleren..
Maar alles qua data blijft op je HD staan.
Ok, ga ik proberen ;)

Als dit werkt is het waarschijnlijk verstandig om alles te backuppen en daarna alles te formateren en opnieuw te installen?

• marccom
In principe kan je er zo overheen installeren, maar heb het niet zo op die optie, paar keer gedaan en dan krijg je nog meer vage meldingen... Beste lijkt me om alles opnieuw te installeren.

Hang anders je schijf even als slave in een andere comp en maak een backup van je andere(niet meer werkende) schijf. Mocht het dan fout gaan na die herstel installatie kun je dan iig de situatie van ervoor nog terugkrijgen :)

Whoop!

• cruger
  • Niet online
Als je minimale nodige hardware erin hebt, en je kunt die onderdelen apart testen, dan blijft, mobo cpu en voeding over. daarom!
Maar natuurlijk kun je eerst nog een reinstall doen van windows in een andere dir, of de hdd in een andere bak hangen en de data copien.

Tweak!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:25
dit heb ik ook gehad!

waarschijnlijk 1 van de volgende 5 zaken naar de kloten: software/SAM/Security en nog een aantal zaken, ik zoek het ff voor je op!

http://support.microsoft.com/?id=307545

dit dus! er staat wel xp, maar dat is waarschijnlijk ook de oplossing voor je win2k machine, ik had het vorige week nog met een machine.

Nadeel is wel dat je AL je software opnieuw moet installen!

[ Voor 45% gewijzigd door Grolsch op 05-03-2004 15:29 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Hmzz.. het wordt steeds vager.
Ik denk dat er iets van de hardware kapot is...

Ik heb nu mijn schijven ff omgewisseld. Mijn D:\ is nu mijn C:\.
Daar had ik nog 4,5 gig vrij.

Op mijn nieuwe C: heb ik windows geinstalleerd, maar daar gaat het ook mis.
Het begin gaat goed todat die opnieuw opstart. Nu gaat die wel windows in, dus geen restart meer, en gaat die verder met de installatie. Dan komt die bij "installing devices" en halverwege krijg ik een blauw scherm met "Hardware malfunction".

Dit zuigt :(

Jullie advies graag...

• marccom
Wat voor schijf heb je? Kijk ff bij de fabrikant voor een diagnostic tooltje en scan hem even. Laat eventuele (fout) meldingen even weten?

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is het mijn moederbord. Ik laat hem ff nakijken ;)

Verwijderd

Kennis van mij had dit verleden week ook, heeft er ook een Ghost image op gezet en alles werkte weer naar behoren.
Was dus geen hardwareprobleem...

Verwijderd

Topicstarter
Het was wel mijn mobo.
Er zat nog een maand garantie op, dus ik heb een nieuw mobo gekregen :*)

• cruger
  • Niet online
ok nou weten we/je het
CPU's gaan bijna nooit stuk, blijft over voeding, en moederbord
en in verhouding gaan voedingen eerder stuk dan een moederbord,
Daarom zij ik voeding een paar posten terug.

[ Voor 41% gewijzigd door cruger op 09-03-2004 08:04 ]

Tweak!

Pagina: 1