Toon posts:

excel formule voor tijdberekening

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zou iemand mij kunnen helpen met een formule voor tijdsberekening.

ik wil in 2 kolommen de tijd invoeren en van 8 uur 's morgens naar 5 uur 's middags gaat wel, maar zodra ik over de 24 uur kom krijg ik fouten.
heeft iemand hier een formule voor dat zodra ik na 24 uur werk en ik dit invul hij dit ook echt berekend.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op wat voor tijdstippen werk je, en zet je ergens de datum erbij? Maar aangenomen dat cel A1 altijd begin is en B1 altijd eindtijd, ben je er met een simpele if (A1 < B1) then (B1-A1) else (24-A1+B1). (Pseudocode, naar de echte excelstructuur kan je natuurlijk zelf doen). Check de relevante topics hier voor extra tips met rekenen met tijd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

je wil in de 3e kolom het aantal uren berekenen begrijp ik?
Ik snap je vraag niet helemaal precies, zou je het wat duidelijker kunnen omschrijven?
Je wilt in kolom A en kolom B een tijd zetten en ik kolom C moet het product hiervan komen?

edit:

[code]
=IF(B1<A1;24-A1+B1;B1-A1)
[/code]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 11:53 ]

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20

Dielie

*BURP!*

Geen schoonheidsprijs, maar het werkt in de nederlandstalige Excel:

=ALS(B1<A1;"24:00"-A1+B1;B1-A1)

In B1 staat dan de eindtijd en in A1 de begintijd.
edit:
Scoopbles was eerst :)

[ Voor 16% gewijzigd door Dielie op 05-03-2004 12:01 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

@scoopbles en F_J_K, Als TS met tijdnotatie werkt tel je er maar 1 (dag) bij op en geen 24...
Dit kan ook: =(B1-A1)+(B1<A1)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
ja ik wilde in kolom a een begin tijd invullen en in kolom b een eindtijd zodra ik over de 24 uur heenga dan heb ik even geen formule bij de hand om dit te berekenen, ik zal de geposte oplossingen evne proberen, alvast bedankt piepeltjes

edit
die van dielie en niesje werken erg goed bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 20:55 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Datum meenemen in de berekening en dan kan je met de [hh] notatie er voor zorgen dat hij bijvoorbeeld 30 uur kan weergeven.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1