[ASP, XML, SQLSERVER] Data in result als tag in XML

Pagina: 1
Acties:

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Hey mensen,

Ik ben bezig met het maken van een query om een xml resultaat terug te krijgen. Dit lukt op zich allemaal wel. Maar nu wil ik het volgende bereiken:

Tabel Data:
code:
1
2
3
DataID Naam      Data
1      Plaatje1  mannetje.jpg
2      Plaatje2  vrouwtje.jpg

Tabel Onderdeel:
code:
1
2
3
OnderdeelID Naam
1           Conversatie
2           Inleiding

Tabel OnderdeelData:
code:
1
2
3
4
5
OnderdeelID DataID
1           1
1           2
2           1
2           2

Nu wil ik na de query graag dat de xml er als volgt uit ziet:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<conversatie>
    <plaatje1>
        mannetje.jpg
    </plaatje1>
    <plaatje2>
        vrouwtje.jpg
    </plaatje2>
</conversatie>
<Inleiding>
    <plaatje1>
        mannetje.jpg
    </plaatje1>
    <plaatje2>
        vrouwtje.jpg
    </plaatje2>
</Inleiding>

Dit had ik al voor elkaar doordat ik een tabel had met plaatje1 en plaatje 2 als kolomnamen van een tabel. Dit kon ik bereiken met een query waarin "FOR XML EXPLICIT" gebruikt werd. Om de uitbreidbaarheid van de DB te verbeteren is het nu dus zo dat die kolomnamen en de data erbij in een tabel staan. Nu moet het dus mogelijk zijn die data op dezelfde manier als voorheen (met "FOR XML") uit die DB te krijgen, tenminste ik denk dat het kan, maar ik zou niet weten hoe! Wie heeft hier goede tips of de gouden oplossing voor? En als het ECHT niet anders kan, hoe kan ik het dan wel voor elkaar krijgen?

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Dit moet wel kunnen met een paar creatieve joins denk ik. Heb een tijdje terug nog een xml uit SQL server gehaald uit meerdere tabellen, maar echt precies zou ik niet meer weten hoe. Ik weet wel dat ik "vanaf boven" begonnen ben toen, dus eerst de converstaie tag ophalen, daarna die proberen te vullen met plaatje 1 en plaatje 2, etc. Na een tijdje had ik toend e xml die ik nodig had.

Roomba E5 te koop

• bdgroot
sig69 schreef op 05 maart 2004 @ 11:35:
Dit moet wel kunnen met een paar creatieve joins denk ik. Heb een tijdje terug nog een xml uit SQL server gehaald uit meerdere tabellen, maar echt precies zou ik niet meer weten hoe. Ik weet wel dat ik "vanaf boven" begonnen ben toen, dus eerst de converstaie tag ophalen, daarna die proberen te vullen met plaatje 1 en plaatje 2, etc. Na een tijdje had ik toend e xml die ik nodig had.
Ja, dat had ik al in de gaten. Dit had ik ook al voor elkaar zoals ik al zei. Dat wordt gedaan met Union als ik je goed begrijp, tenminste dat heb ik gedaan. Wat ik NU wil is dat de DATA uit een kolom als TAG in de XML naar voren komt...

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik denk niet dat dit mogelijk is, wat jij wilt is een alias dynamisch toekennen (dit moet om hem als 'kolomnaam' in de XML output te krijgen. Dat kan voor zover ik weet niet.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik heb er zelf nog niet echt mee gespeeld... maar misschien is OPENXML wel een stap in de goede richting? :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• bdgroot
Ik heb het toch maar anders opgelost: een query loslaten op de DB en dan de resultset doorlopen en zo dynamisch de XML opbouwen.. Toch bedankt voor de tips!

Pagina: 1