Server - Het uiterste eruit halen.

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
ik heb sinds kort voor de lol dus niks serieus 2 servertjes extra aangeschaft om wat gameservers dr op te rammen voor vrienden en voor mezelf.
Echter vroeg ik me af hoeveel je van die dingen op 1 server kan draaien.

Server Specs

AMD Athlon XP 2600+
1024mb DDR 3200 Kingston
Radeon 7200 32mb DDR
2x80GB HD 7200rpm 8mb cach

Wat wil ik er op doen

1 private Call of Duty server
1 private Soldier of Fortune II server
1 Private Counter-Strike server

Uit ervaring weet ik dat dr amper een drol op zit dus dat valt ook wel mee, tis alleen een war server en ze spelen ook niet al te vaak.

Wat heb ik al ?

1 private cod, en 1 private sof2. Deze servers werken prima zonder lag of wat dan ook maar ik wil dr nog wat bijtrappen. Qua dataverkeer zit ik toch wel goed ik vraag me alleen af of de machine het wel aankan. Het is natuurlijk beter om 3 CoD servers te draaien als 3 Gameservers van verschillende games. Maar aangezien mn specs niet al te slecht zijn moet 't theoretisch toch wel kunnen?

Wat denken jullie dr van.

[ Voor 8% gewijzigd door nudie op 05-03-2004 11:23 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Gewoon proberen? Zeker als het gewoon private servers zijn gok ik dat het prima kan hoor, uiteraard niet ideaal maar who cares :).

Topic staat overigens wel duidelijk in het verkeerde forum ;)

• nudie
IceStorm schreef op 05 maart 2004 @ 11:28:
Gewoon proberen? Zeker als het gewoon private servers zijn gok ik dat het prima kan hoor, uiteraard niet ideaal maar who cares :).

Topic staat overigens wel duidelijk in het verkeerde forum ;)
verkeerd forum? 't Gaat toch over hardware en over alle onderdelen van een server dus ik d8 pleur 'm hier :)

maar ik weet niet of ik proberen wel een goed idee is.. kwil 't eerst cker weten.

Verwijderd

Echter vroeg ik me af hoeveel je van die dingen op 1 server kan draaien
Het beste antwoord daarop kunnen de Spielerij bezoekers je geven. Tenslotte zijn hun het die dergelijke server onderhouden/gebruiken.

move OH > SPV

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je zult wel wat preciezer moeten zijn. Het maakt natuurlijk enorm veel uit hoeveel spelers er maximaal op je server moeten kunnen. En heb je wel genoeg upload?

• nudie
allemaal 14 speler private servers.

en het is een 100mbit lijntje dus dat is wel ok

Verwijderd

Ik heb ook een soortgelijke setup, maar dan met de helft geheugen :(. Ik draai meestal gewoon maar één dedicated server. Niet zo zeer om het netwerkverkeer maar meer om de CPU en het geheugen.

Verwijderd

Gewoon proberen! :)

Verwijderd

ik weet niet wat SOF en CoD servers doen als ze leeg zijn, maar als je bijv. met je vrienden aan het Call of Duty'en bent en de CS server staat alleen maar aan (maar doet verder niets) dan gebruikt deze bijna 0% CPU ... iig nog geen 0,5% (maarja, dan spreek ik uit ervaring met een dual-cpu systeem, ik weet niet of dat veel verschil maakt)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 10:29 ]

Pagina: 1