Toon posts:

Drivers voor modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is altijd lastig om voor Analoge modems en ISDN modems een juiste driverte vinden en in windows zelf zitten haast geen een in.

Nou zei er iemand dat die dacht dat een programmatje was die kon op sporen wat voor merk/type modem het is :S Weet of kent iemand wat voor proggie het is...

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08-2025
nog nooit gehoord van dat proggie maar ga eens naar www.driverguide.com. ff alles wat op je modem staat opschrijven. op driverguide.com laat je dan zoeken en dan zitie er waarschijnlijk wel bij. succes

Verwijderd

Topicstarter
Ja ken ik meestal werkt google ook erg goed, maar dan moet je steeds de kast op schroeven en de zooi er uit halen (uit de div. lagen stof :P ).
wessy schreef op 05 maart 2004 @ 11:27:
nog nooit gehoord van dat proggie maar ga eens naar www.driverguide.com. ff alles wat op je modem staat opschrijven. op driverguide.com laat je dan zoeken en dan zitie er waarschijnlijk wel bij. succes

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bedoel je niet gewoon AIDA32? Dat is een redelijk bekend programma om je hardware te identificeren.
Verder mag je wel iets meer inzet geven, even een kast open maken is niet zoveel werk lijkt me. Vaak staat er ook nog een FCC ID op de kaart, waarmee je al snel achter de fabrikant van de hardware kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou vaak heb je van die oudere modems waar geen type nummer op staat en dan is best zoeken vooral als je merdere pc's daar mee hebt.
Aikeleer schreef op 05 maart 2004 @ 12:53:
Bedoel je niet gewoon AIDA32? Dat is een redelijk bekend programma om je hardware te identificeren.
Verder mag je wel iets meer inzet geven, even een kast open maken is niet zoveel werk lijkt me. Vaak staat er ook nog een FCC ID op de kaart, waarmee je al snel achter de fabrikant van de hardware kan komen.

Verwijderd

k ken misschien wel een programmatje voor je. het heet UnknownDeviceIdentifier misschien kun je dat proberen. als je t niet ergens kunt downloaden wil ik het wel naar je opsturen.
Pagina: 1