G3 B&W upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• NitroTNT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 13:24
Ik heb hier een G3 B&W met mac os 10.2 staan. Het geheel werkt op 350mhz en heeft 768mb intern. Werkt helemaal perfect maar toch wil ik hem uitbreiden. Ik heb op internet al gezocht naar processors etc. Maar ik kwam eigenlijk heel weinig hierover tegen. Zijn er processoren te koop om je G3 b.v op 500/600mhz te laten draaien? Wat kan ik nog meer upgraden? Ik ben tegelijk ook benieuwd wat jij aan je mac hebt geupgrade.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hoi, je kan je G3'tje zeker flink upgraden, het is maar net hoeveel geld je er voor over hebt.

Voor de B&W zijn er geloof ik G4 upgrades tot zo'n 1 ghz, maar dus wel flink aan de prijs.
Verder zijn er diverse processoren tussen de 500 en 900 mhz, zowel G3 als G4.
Zoek wel even goed naar de prijzen want deze kunnen erg verschillen, zo is de G3 900 mhz geloof ik zo'n 250 dollar, en de G4 1 ghz zo'n beetje het dubbele.

FF wat linkjes die je zelf even moet doorpluizen;

www.sonnettech.com
www.powerlogix.com
www.xlr8yourmac.com

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Let daarbij ook op de hoeveelheid cache van de processor. Bovendien is een G4 toch wel aan te raden vanwege de hevige optimalisering in OSX en andere programma's.

Op www.everymac.com kan je zelfs je goede G3 B&W invoeren en dan vervolgens de goede processor upgrade eruit kiezen. :)

[edit]
Ik heb zelf een snellere harde schijf in mijn iMac gezet. Dat scheelde echt verschrikkelijk veel met mijn oude harde schijf. Kost niet veel maar scheelt echt veel kwa opstart tijd van programma's etc. Kost ook zeer weinig tegenwoordig. Een 80GB 7200RPM kost bijvoorbeeld onder de 100 euro. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Sage op 05-03-2004 21:37 ]

kleurbleur.nl

Verwijderd

hoop dat dit niet te laat is:

Ik heb dus ook een B&W G3, 350 MHz met:
Sonnet ATA/133 kaart
snelle 80 GB schijf
omgeflashte sapphire radeon 7000 pci
512 MB ram
Lite on 52x brander

Hij draait prima onder os x 10.3, vooral de ata/133 kaart en de 'snelle' schijf (alles is snel vergeleken met de 6 gb die er origineel in zit) scheelt veel.
De radeon 7000 scheelt een beetje, kan met de QE PCI hack net expose met een beetje (ook weer niet te veel) comfort gebruiken. Dat lukt dus niet met de ATI rage die er in zat.

Het probleem met upgrades is dat het een van de laatste PCI macs is, dus geen AGP. Hierdoor zal het grafisch nooit een snelle jongen worden, en os x leunt zwaar op de grafische capaciteiten. Ik denk dat daarom een dure G4 upgrade weinig zin heeft. Een G3 iets meer, maar bedenk wel dat je met een klein beetje meer geld + de verkoop van je B&W ook een tweedehands G4 hebt met AGP bus. Misschien is dat een betere investering.