Toon posts:

[XP t aantal clients dat via netwerk op server kan verhogen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een probleempje op mn werk. We hebben een server met bestanden waar iedereen bij moet kunnen. Nu is aantal clients dat via het netwerk inlogt op de server door windows beperkt op 5. En we zijn met zn zessen dus niet iedereen kan tegelijk op de server. Weet iemand hoe je dit aantal omhoog kan zetten?
We gebruiken xp home edition.

alvast bedankt

<edit>

- op alle pc's draait XP home edition.
- Als je in command promt "net config server" intikt krijg je te zien dat het maximum logged on user aantal op 5 staat.
- we hebben geprobeerd om dit te setten in de registry maar dat is niet gelukt.

moeten we om dit probleem op te lossen linux gaan draaien of investeren in XP prof? Of is het met een tweakje op te lossen?

</edit>

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 14:36 ]

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:24

rally

Deyterra Consultancy

Als je ECHT hulp wilt hebben bij het oplossen van je probleem, dan is het handig om wat MEER informatie te geven ;)

Welke OS draait er bijvoorbeeld op je server?

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Windows Server aanschaffen.

Het aantal concurrent connections is vastgelegd in de kernel voor zo ver ik weet. Ik heb hier ook eens naar gezocht.
Wel moet ik erbij zeggen dan Windows XP Pro mogelijk 10 concurrent connecties ondersteunt net als Windows NT4.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 11:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Die server draait ook op xp home edition?
als je geen netwerk wizzard gebruikt kan je volgens mij bij machtigingen aangeven hoeveel man er tegelijk op de share mogen zitten

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Planet-X-Rider - alsnog welkom op GoT :)

We hebben op GoT een aantal richtlijnen opgesteld waarvan we graag zien dat een topic aan voldoet. Kort samengevat zijn dit:
  • Toon zelf initiatief - laat zien wat je al geprobeerd hebt, en waar je al op gezocht hebt. Neem dit mee in je topicstart, zodat we dat soort dingen niet nogmaals gaan voorstellen.
  • Kies een goede topic titel die je probleem omschrijft. Vaak zijn er in een forum nog specifieke eisen aan de titel - zoals in Windows Operated Systems is het de bedoeling dat je je OS tussen vierkante haakjes in je topic titel zet.
  • Geef in je topicstart zoveel mogelijk relevante informatie (welk OS, welke server, welk programma), en omschrijf je probleem duidelijk en helder
Pas je topic nog even aan aan deze eisen, verder wens ik je veel plezier op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
ok de topic is aangepast. :)

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 11:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Na het lezen van je geditte start post denk ik dat het of investeren in pro wordt of idd een linux bakje draaien.

Las laatst ook iets ivm een soort netwerkschijf ergens @ t.net in het nieuws
is een kastje met een hd er in en een webinterface voor het instellen hang je gewoon in je netwerk (prijs geen idee van)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Windows XP Home als server?? :?

Win XP Professional heeft een maximum aantal connecties van 10, dus dat is ook geen optie denk ik.
For Windows XP Professional, the maximum number of other computers that are permitted to simultaneously connect over the network is ten. This limit includes all transports and resource sharing protocols combined. For Windows XP Home Edition, the maximum number of other computers that are permitted to simultaneously connect over the network is five
Home is dus 5, en dat strookt redelijk met je topicstart :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 05-03-2004 15:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit - verder heeft dit topic verder niet zo heel veel nut. Je licentie verbied jou om meer dan 5 simultane connecties te bedienen met XP Home (en 10 met XP Pro) - en er is dus geen legale omweg.
Pagina: 1