Toon posts:

Bind 9.2.3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moggûh!!

Zat al langer dan een dag te zoeken naar de juiste manier om simpel de testversie bind9.2.3 te installeren op mijn debian kast. 8)7 Aangezien de stable versie een paar beveiligingsfouten heeft en mij aangeraden werd deze nieuwe versie alvast te installeren...

Als ik namelijk de .deb file download begint ie over dependencies te klagen en als ik die weer download begint ie over nog meer dependencies te klagen...

Nu heb ik de sources.list aangepast, maar op een of ander manier wil debian de testversie + dependencies niet downen...

HELP!! _/-\o_

------------------------>Addendum

Nu krijg ik dus de volgende fout tijdens apt-get update??

E: Dynamic MMap ran out of room
E: Error occured while processing tetex-extra (NewVersion1)
E: Problem with MergeList /var/lib/apt/lists/ftp.nl.debian.org_debian_dists_stable_main_binary-i386_Packages
E: The package lists or status file could not be parsed or opened.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 09:24 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je zo in zit over beveiligingsfouten is BIND niet bepaald aan te raden. Kijk eens naar DJBDNS.

--

'Dynamic MMap ran out of room' klinkt alsof je te weinig geheugen vrij hebt. Probeer eens wat extra swapspace aan te maken? (Dat kan door een file te maken van zeg 100M met dd en /dev/zero, er vervolgens mkswap op uit te voeren en daarna swapon.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ziet er goed uit, maar ik ben bang dat ik dit eerst weer helemaal opnieuw moet testen... Als het moet, dan moet het!

Overigens is mijn swap 400MB en heb ik 192 mb ram, is dat niet voldoende?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-02 12:58
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 09:35:
Hmm ziet er goed uit, maar ik ben bang dat ik dit eerst weer helemaal opnieuw moet testen... Als het moet, dan moet het!

Overigens is mijn swap 400MB en heb ik 192 mb ram, is dat niet voldoende?
ik reken een swap partitie van 2,5x mijn ram geheugen.
2,5 * 192 = 480Mb.

Ietje meer zou in mijn ogen wel mogen..

I want to live forever, so far.. so good.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat lijkt op zich zat, inderdaad. Maar als het allemaal in gebruik is heb je daar niets aan ('free -m').

Google brengt me bij http://www.bitblaster.com...vm/k/11-1-1-031211102449/
Mischien helpt dat?

Verwijderd

Topicstarter
YO! SUPER!! :9~
free -m toonde genoeg ruimte, ik denk dat de apt-cache het probleempje verholpen heeft!

maar dan zou ik toch nog graag willen weten hoe ik een testing versie inclusief dependencies met apt-get of dpkg kan installeren, dat is namelijk mijn grootste probleem!
Of zit ik vast aan downen-installen-downen-installen-d.... :?

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dynamic MMap ran out of room is een hele bekende debian bug.. zie groups.google.com ofzo maar eens..

of zet gewoon APT::Cache-Limit 10000000 in /etc/apt/apt.conf :)

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

terrapin schreef op 05 maart 2004 @ 21:11:
Dynamic MMap ran out of room is een hele bekende debian bug.. zie groups.google.com ofzo maar eens..

of zet gewoon APT::Cache-Limit 10000000 in /etc/apt/apt.conf :)
*kuch*
klik eens op die URL die ik een paar posts omhoog neer heb gezet :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 09:47:
maar dan zou ik toch nog graag willen weten hoe ik een testing versie inclusief dependencies met apt-get of dpkg kan installeren, dat is namelijk mijn grootste probleem!
Of zit ik vast aan downen-installen-downen-installen-d.... :?
In het kort:
- ff een url van een testing mirror in je /etc/apt/sources.list zetten
- dan apt-get update draaien
- dan apt-get install -t testing [packagenaam]
- regel van testing weer weghalen uit je /etc/apt/sources.list
- apt-get update weer ff draaien

Dit werkt voor veel packages, niet voor alle dus succes niet gegarandeerd, houdt er rekening mee, dat vooral met dependecies van je andere packages problemen kunnen ontstaan door het updaten van een package naar testing

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 21:56:
[...]

In het kort:
- ff een url van een testing mirror in je /etc/apt/sources.list zetten
- dan apt-get update draaien
- dan apt-get install -t testing [packagenaam]
- regel van testing weer weghalen uit je /etc/apt/sources.list
- apt-get update weer ff draaien

Dit werkt voor veel packages, niet voor alle dus succes niet gegarandeerd, houdt er rekening mee, dat vooral met dependecies van je andere packages problemen kunnen ontstaan door het updaten van een package naar testing
Uhmz doe dit maar _niet_!! Het draaien van testing dwars door een woody heen is geen goed idee. Veel packages worden tegen bepaalde libs gecompileerd waardoor bepaalde andere packages dan niet meer werken. Als je al over naar testing wil gaan doe het dan goed en zoek op internet even op hoe je dat moet doen.

Nogmaals het draaien van testing en woody (stable) door elkaar is geen goed idee, denk bijv even aan glibc problemen etc!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Zwerver schreef op 05 maart 2004 @ 22:18:
[...]

Uhmz doe dit maar _niet_!! Het draaien van testing dwars door een woody heen is geen goed idee. Veel packages worden tegen bepaalde libs gecompileerd waardoor bepaalde andere packages dan niet meer werken. Als je al over naar testing wil gaan doe het dan goed en zoek op internet even op hoe je dat moet doen.

Nogmaals het draaien van testing en woody (stable) door elkaar is geen goed idee, denk bijv even aan glibc problemen etc!
Hier doelde ik al op met m'n laatste uitleg/zin, had het iets meer expliciet moeten zeggen dat het grotere problemen met zich mee kan brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 22:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 22:20:
[...]

Hier doelde ik al op met m'n laatste uitleg/zin, had het iets meer expliciet moeten zeggen dat het grotere problemen met zich mee kan brengen.
Wat ik meestal doe is een deb-src regel toevoegen voor testing of unstable en apt de source laten compileren. Uit mijn hoofd krijg je dan zoiets:
code:
1
2
3
4
cd /tmp/of/ergens/anders
apt-get build-dep [pakket]
apt-get --build source [pakket]
dpkg -i [pakket]-versie.deb

Werkt vaak erg goed, en geen van de genoemde problemen... Je kan dan ook de regel in je sources.list laten staan.

Tooltjes die hier ook handig bij zijn: apt-show-source en apt-show-versions

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
CyBeR schreef op 05 maart 2004 @ 21:43:
[...]

*kuch*
klik eens op die URL die ik een paar posts omhoog neer heb gezet :P
mja zag ik later ook.. maar url klikken is wel veel werk he ;)

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk had ik dus al testpackages door woody heen voordat ik de post las!

Kon nog niet eens meer gebruik maken van een remote connection, al het netwerkverkeer werd geblocked en plots zei woody dat het een test installatie was! Zoals genoemd geen goed idee dus...
Inmiddels ben ik dus voor de zoveelste keer opnieuw begonnen voor DE perfecte webserver installatie.

Uiteindelijk lijkt het er dan op dat het dan gewoon wachten is op een bugloze, stabiele release? Of niet? :O
Pagina: 1