Openoffice install vanaf de cli

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Weet er iemand een manier om openoffice 1.x te installeren vanaf de cli???

Want waar ik het voor wil gebruiken is om bestanden te converteren. Dit zou volgens de beschrijvingen prima zonder X moeten kunnen. Alleen ik zie overal staan dat ik X nodig heb om te gaan installeren, is hier niet omheen te komen???

Heb al verschillende dingen gezien over Xvfb maar daarmee moet je precies weten wat er allemaal gebeurt, en dat weet ik dus niet, want ik heb geen X draaien.

En ik heb op deze pc geen X nodig, dus gaarne niet aankomen met X installeren, want dit neemt alleen maar schijfruimte in en is iets te zwaar voor de pc waar het op moet draaien.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zover ik weet kan die install alleen met X. Welke distro is dit? Veel distro's hebben prepackaged versies.

Desnoods kun je de installer op een andere machine laten weergeven: DISPLAY=192.168.1.1:0 ./installer
Moet die machine natuurlijk wel X hebben en tcp connecties accepteren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
als je alleen bestanden wilt converteren is het dan misschien niet handiger om naar alternatieven te kijken. ik weet bijna wel zeker dat die er zijn. ik weet niet hoe en wat je wilt converteren. maar nu ga je een muis aan pakken met paarden middelen ofzo iets ;).

sf.net is een mooi bron of freshmeat.org

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je .doc wilt converteren heeft openoffice de beste filters. Ik weet niet wat je voor een distro draait, maar hier kan het gewoon met apt-get install openoffice.org, dus ook zonder X geïnstalleerd worden. Anders kun je het inderdaad met een remote X server installeren.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 09:45

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Vergeet niet dat openoffice wel tegen libraries uit X gecompiled zijn! Dus zul je toch een aantal in ieder geval moeten installeren anders werkt je convert programma niet

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

imdos schreef op 05 maart 2004 @ 16:01:
Vergeet niet dat openoffice wel tegen libraries uit X gecompiled zijn! Dus zul je toch een aantal in ieder geval moeten installeren anders werkt je convert programma niet
Niet helemaal, als je de functies in die libraries toch niet gebruikt, is het geen probleem om gewoon lege bestanden aan te maken in /usr/local/lib oid.

Dus:
ldd [binary] | grep "not found",
dan kijken welke bestanden ie mist, en die dan aanmaken met /usr/local/lib/[lib-naam].so.

als je ze dan allemaal hebt gehad wel ff ldconfig doen, en dan proberen of t werkt!

X libraries installeren gaat je trouwens geen resources kosten, behalve schijfruimte natuurlijk.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1