[Adobe Premiere 6] Geen geluid bij MPEG?

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43280

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een filmpje voor school en nou heb ik iets van tv opgenomen :). Hartstikke leuk enzo, maar ik krijg er geen geluid uit. Ik heb een videocard met video-in en om te capturen gebruik ik InterVideo WinDVD Creator, omdat premiere mijn WDM drivers niet herkent :s. Maar iig hoe dan ook, als ik het bestand importeer in Premiere en speel in de source monitor, dan krijg ik wel geluid, maar als ik hem in een tijdlijntje zet en vervolgens afspeel, dan krijg ik geen geluid. Ook krijg ik bij het exporteren geen geluid.

Op zich wel raar, want volgens mij zijn mijn mpegjes wel goed op zich. Andere bestandstypen (avi enzo) speelt ie wel goed af en krijg ik wel geluid bij.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Ik denk zelf dat het ligt aan mijn captureproggie, dat die geen goede MPEGjes maakt, dus mocht het daar aan liggen, dan zou ik graag suggesties willen horen voor een beter captureprogramma...

Ik had net met de search al een ander topic gevonden van iemand met hetzelfde probleem (d.d. ergens in 2001), maar daar waren niet echt veel nuttige reacties uitgekomen, dus hopelijk nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

als je hem 'gewoon' afspeelt heb je wel geluid?
heb je ook geluid in je audiolijn staan (onder je videolijn zeg maar)?

het kan zijn dat premiere je videokaartje herkent als export device (zoals een dv camera) en premiere geeft dan de optie om geluid weg te spelen (te previewen) over dat apperaat. Dat is namelijk handig bij montage. Dit moet je natuurlijk ook ergens uit kunnen zetten.

Dat ie na het exporteren geen geluid geeft dat is wazig; heb je in je export settings wel 'audio' aangevinkt?
Weet je zeker dat premiere je audioformat ondersteunt?

Mpeg is niet het ideale formaat om mee te monteren, je kunt beter kijken of je je captures raw binnen kan halen of in een 'groter formaat' DV of indeo. Iedere keer dat je een mpg opnieuw opslaat (in essentie decomprimeert en hercomprimeert) verlies je namelijk kwaliteit (net als met jpg). Daarbij is mpg een redelijk gesloten formaat, vooral wat audio betreft. De heren en dames bij de Motion Experts Groep zijn nogal bang dat hun filmpjes gestolen worden. Het kan dus ook nog een verhulde copy protection zijn.
succes!

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
als je hem hebt opgenomen metje video in van je videokaart alleen heb je geen geluid je moet de audiosteam ook opnemen. Dus open je source mpeg eens in windows media player en luister of je geluid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43280

Topicstarter
XangadiX schreef op 05 maart 2004 @ 13:53:
als je hem 'gewoon' afspeelt heb je wel geluid?
heb je ook geluid in je audiolijn staan (onder je videolijn zeg maar)?

het kan zijn dat premiere je videokaartje herkent als export device (zoals een dv camera) en premiere geeft dan de optie om geluid weg te spelen (te previewen) over dat apperaat. Dat is namelijk handig bij montage. Dit moet je natuurlijk ook ergens uit kunnen zetten.

Dat ie na het exporteren geen geluid geeft dat is wazig; heb je in je export settings wel 'audio' aangevinkt?
Weet je zeker dat premiere je audioformat ondersteunt?

Mpeg is niet het ideale formaat om mee te monteren, je kunt beter kijken of je je captures raw binnen kan halen of in een 'groter formaat' DV of indeo. Iedere keer dat je een mpg opnieuw opslaat (in essentie decomprimeert en hercomprimeert) verlies je namelijk kwaliteit (net als met jpg). Daarbij is mpg een redelijk gesloten formaat, vooral wat audio betreft. De heren en dames bij de Motion Experts Groep zijn nogal bang dat hun filmpjes gestolen worden. Het kan dus ook nog een verhulde copy protection zijn.
succes!
Nou, ik vind het wel raar dat ik dit probleem alleen heb bij MPEG files, want als ik er een avi bestandje achteraan monteer, dan geeft ie vanaf het moment van het avi bestandje wel weer geluid :s. Ook raar is dat als ik het filmpje exporteer, dat het uiteindelijke filmpje bij de mpeg stukken hapert. Het is idd niet handig dat ik werk met mpeg bestanden, maar mijn capture programma ondersteunt alleen maar mpeg output.
En verder heb ik wel geluid bij het afspelen in WMP of een ander programma. Ik kan er zelfs direct een dvdje van branden, maar ik moet het dus eerst gemonteerd hebben en daar gaat het fout.
Het bestand is dus overal bruikbaar, behalve als ik hem in premiere zet, dan gaat het fout.

Ow jah, bij het opnemen heb ik voor de video gebruik gemaakt van mijn video-in met een composite kabel (zo'n gele) en voor het geluid heb ik de aux-2-in gebruikt van mijn geluidskaart.

Ik heb verder ook al gekeken of het probleem ergens zat bij het exporteren, maar daar stond alles verder wel goed.

Om dit filmpje gaat het trouwens: (ik mag het eigenlijk niet online zetten, omdat het auteursrechtelijke materiaal is, maar over 8 sec doen jullie niet zo moeilijk tog? O+) http://www.sioch.com/images/AV03042004_233416.mpg
zirus schreef op 05 maart 2004 @ 15:19:
als je hem hebt opgenomen metje video in van je videokaart alleen heb je geen geluid je moet de audiosteam ook opnemen. Dus open je source mpeg eens in windows media player en luister of je geluid hebt.
lezen aub :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 43280 op 05-03-2004 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik kick het topic maar eventjes want ik heb hetzelfde probleem met Premiere pro 1.5.

Ik heb een MPEG file met een dvd interface, het beeld speelt wel af alleen het geluid niet. Bij andere filmpjes gaat het wel goed, dus ik denk dat het formaat audio dat eronder zit niet ondersteunt wordt.

Ik vraag me af hoe ik dit formaat onder die file kan wijzigen zodat premieren deze wel pakt? Want monteren zonder geluid is namelijk erg naar nietwaar?

edit: De geluidslaag is MPEG layer 1

[ Voor 5% gewijzigd door nurret op 08-12-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Mijn virtual dub leest hem overigens prima, en rendert hem ook keurig naar een ander formaat als ik hem dat vraag (met audio) en mijn premiere heeft er ook geen enkele moeite mee.

Het lijkt er dus op dat er een audio codec niet geinstalleerd is in premiere. Wat raar is want het staat gewoon in MSacm Mpeg layer 3, wat feitelijk gewoon mp3 is van Microsoft; die hoort standaard op je systeem te staan.

Premiere opnieuw instaleren of even virtual dub downloaden en naar raw vertalen dus

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09-2021
XangadiX schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:42:
Mijn virtual dub leest hem overigens prima, en rendert hem ook keurig naar een ander formaat als ik hem dat vraag (met audio) en mijn premiere heeft er ook geen enkele moeite mee.

Het lijkt er dus op dat er een audio codec niet geinstalleerd is in premiere. Wat raar is want het staat gewoon in MSacm Mpeg layer 3, wat feitelijk gewoon mp3 is van Microsoft; die hoort standaard op je systeem te staan.

Premiere opnieuw instaleren of even virtual dub downloaden en naar raw vertalen dus
Kan ik die mpeg file ook omzetten naar een formaat wat bijna even groot is? Ik had dit probleem namelijk vorige keer ook en heb toen mijn mpeg naar avi omgezet; deze was alleen heel erg groot :(

Ik ga ervan uit dat als je raw files maakt dat je de audio en video splitst? Das lekker onhandig met monteren, of bedoel je dat niet?

overigens: mijn geluid is ' MPEG layer 1 '

[ Voor 3% gewijzigd door nurret op 10-12-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Nee helaas, als je wilt monteren wil je met zo groot mogelijke bestanden werken omdat er dan zo min mogelijk kwaliteit verloren gaat. Mpeg is een eindformaat juist omdat het zo klein is; maar door al die compressie is premiere eerst een jaar bezig om de boel uit te pakken alvorens je er in kunt editen.

er is niet echt een formaat dat zo groot (of klein) als premiere wordt. Dat wordt dus al je pr0n :X ;) van je harde schijf deleten alvorens je verder gaat.

Ik heb alleen het geluid van het filmpje dat gepost is zitten checken; maar ook Mpeg layer 1 is een heel standaard geluidsformaat

Doet virtual dub het wel gewoon trouwens?

Stoer; Marduq

Pagina: 1