Remote Desktop Connection met zonealarm

Pagina: 1
Acties:

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:15
Ik heb zoneAlarm Pro en wil gebruik maken van rdc. Nu lukt het me niet als ik zoneAlarm aan heb staan. Ik weet dat ik in zoneAlarm iets moet doen (waarschijnlijk een poort open zetten), maar weet niet welke en hoe het precies moet. Kan iemand mij hiermee helpen?

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
Komt Zonealarm niet met een vraag of de betreffende exe verbinding mag maken? (in geval je connect vanaf die PC). Anders schrijft ie misschien iets in de log, blocked .. of zoiets. En volgens mij gaat dit normaal over poort 3389..

[ Voor 1% gewijzigd door BoGhi op 05-03-2004 19:24 . Reden: Juiste poort even gezet ]

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Probleem is natuurlijk dat je zelf niet achter je computer zit als je die RDC probeert... Volgens mij vraag ZoneAlarm dan namelijk of je Generic Host Process toestemming wil geven als server te draaien.

Punctuality is the politeness of kings

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:15
Ik heb port 3389 en 2003 open staan, en de general host process heeft toegang, en nog steeds wil het niet lukken, zijn er nog ander tips?

Verwijderd

http://www.ualberta.ca/CNS/TR/remoted_host.html hier beschrijven ze mooi hoe het zou moeten .... 3389 openzetten zou moeten volstaan. :?

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 14:41

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

En als je XP heb met je rechtermuisknop op deze computer doen, en dan het tabblad verbindingen van buitenaf wat aanvinken..

Verwijderd

zet de desbetreffende pc in je trusted zone (IP range/adresss aangeven) Hier werkt zonealarm pro of non pro perfect met remote desktop connection.

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
dreamscape schreef op 05 maart 2004 @ 13:51:
Probleem is natuurlijk dat je zelf niet achter je computer zit als je die RDC probeert... Volgens mij vraag ZoneAlarm dan namelijk of je Generic Host Process toestemming wil geven als server te draaien.
Dat ligt eraan of je ontvangende of versturende partij bent..

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11

gwystyl

Beugeltje dan maar?

BoGhi schreef op 05 maart 2004 @ 19:24:
[...]

Dat ligt eraan of je ontvangende of versturende partij bent..
Ik ben hier nou ook mee aan het klooien, maar ik krijg het niet aan de gang. Ik heb de aanwijzingen op de pagina van de uni van Alberta gevolgd en TCP poort 3389 opengezet (zowel ingaand als uitgaand), maar het wil niet werken. Als ik ZoneAlarm uit zet werkt het wel.
Ik probeer te connecten met een computer van een huisgenoot, dus ik ben zowel versturende als ontvangende partij. Op de computer van mijn huisgenoot heb ik ZA uitgezet zodat het daar in ieder geval niet aan ligt

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 28-04-2004 17:04 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft het niet veel met poorten openzetten te maken .
Maar eerder met een netwerk in zonealarm zetten.
Volgens mij zit er net als in bv Norton Firewall zoiets als een netwerk wizzard.
En die moet je uit mijn hoofd iets van een Trusted label meegeven.
Dus kijk daar eens naar

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het probleem is dat het IP van de computer(s) waarvandaan ik remote probeer in te loggen niet altijd hetzelfde is, en ik niet *.*.*.* of een hele grote range als Trusted ga aanmerken.
Volgens die handleiding (link zie boven), zou je door de poort open te zetten van dit probleem verlost moeten zijn.

Verwijderd

Dan zou je de betreffende pc waarmee je contact mee maakt toch ook in een dmz kunnen zetten ?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

dat staat ie toch standaard al? Ik heb ZoneAlarm weer gedeïnstalleerd (te ondoorzichtig door de vele verspreide opties), en met de Windows XP firewall lukte het ook niet. Ik ga nu op zoek naar een wat meer inzichtelijke firewall.
Ik heb vroeger eens met Tiny Personal Firewall gewerkt, 's kijken wat dat doet....
iig bedankt voor het meedenken

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 28-04-2004 22:51 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

gwystyl schreef op 28 april 2004 @ 17:03:
[...]

Ik ben hier nou ook mee aan het klooien, maar ik krijg het niet aan de gang. Ik heb de aanwijzingen op de pagina van de uni van Alberta gevolgd en TCP poort 3389 opengezet (zowel ingaand als uitgaand), maar het wil niet werken. Als ik ZoneAlarm uit zet werkt het wel.
Ik probeer te connecten met een computer van een huisgenoot, dus ik ben zowel versturende als ontvangende partij. Op de computer van mijn huisgenoot heb ik ZA uitgezet zodat het daar in ieder geval niet aan ligt
Dit hoort eigenlijk in NT en niet in SA.

Maar Zap geeft een melding/heeft een log en daar kan je in zien wat voor incoming requests je hebt. Ik gok dat je dit nog niet gehad hebt omdat je dan de optie allow krijgt en je het dus niet fout kan doen ;)
Lees eens Het Grote Poortmappingsverhaal als je achter een router zit(of speedtouch modem, etc)

Verwijderd

Zonealarm werkt idd niet echt met poorten (tevens het zwakke punt van zonealarm). IMHO werkt de standaard windows firewall, zéker als je dit soort dingen wilt doen, 10x beter (iig minder irritant).

Je zult dus waarschijnlijk een service moeten toelaten, of zonealarm uninstallen/uitlaten.
Pagina: 1