Matrox G450 DH

Pagina: 1
Acties:

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:36

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Topicstarter
Gister een beetje aan het testen met deze kaart.
Nu hebben wij een hele rare constatering gedaan.
Wanneer wij de kaart op clone zetten (dus op de tv en een monitor hetzelfde beeld)
Daalt de cpu preformence met de helft volgens sisoft sandra. (normaal komt hij precies overeen met de duron 700, het is ook een duron 700)
Het wordt nog erger als we de kaart op multi-display zetten, dan draait de cpu nog maar op een kwart van de normale belasting.

We kwammen hierachter doordat we een divx op de tv draaide deze kwam totaal niet vooruit.

Nog vager wordt het als we ipv monitor-tv monitor-monitor nemen dan is de cpu preformence wel normaal???????

System specs:
A7V-pro, Duron 700, 128 mb pc133, matrox G450 DH, SB 128
draaiend op win me

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Klopt, ik heb hetzelfde probleem en heb dit al gemeld bij Matrox. Ze gaan het CPU probleem onderzoeken. PS bij DVDmax is er niks aan de hand, alleen bij clone.
Er zijn nog meer problemen, het TV-out gedeelte naar PAL TV's is niet goed, DVD's etc. gaan hakkelen op TV en niet op de monitor, ook dit probleem wordt onderzocht............dus een paar maand wachten op betere drivers helaas...

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14
Van dat hakkelen bij DvdMax (vooral divx, mpeg-1 bijna geen last van) heb ik inderdaad ook last ;(

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Ik was vergeten te melden dat het CPU probleem vooral bij 32bit optreedt, bij 16bit aanzienlijk minder, maar nog irritant.......

Verwijderd

Bij dat 'hakkelen' :

welk videoformaat speel je af als het gaat schokken? NTSC? film based NTSC? Dan is dat compleet normaal (nou ja, PAL60 support zou nog mooier zijn).

Verwijderd

Is er inmiddels al wat meer nieuws over :?

Verwijderd

ik heb inderdaad een probleem gezien als je PAL source op PAL output afspeelt.. om de 5 en een halve minuut begint er dan een periode van ongeveer 50 seconden waarin hij veel frames dropt.. ik heb het tot nu toe alleen met een DivX getest, maar ik zal eens kijken wat MPEG2 doet.
Pagina: 1