[C++|GDI+] Achtergrond voor text

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik ben bezig een Macintosh applicatie te poorten naar Windows. Voor het tekenen gebruik ik GDI+ terwijl er op Macintosh Quickdraw wordt gebruikt.

Nu wil ik graag een achtergrond hebben als ik tekst teken. Bv: Als ik op een blauwe achtergrond zwarte tekst wil hebben, wil ik achter de tekst een rechthoek hebben van iets lichtere kleur. Quickdraw heeft hier een hele mooie functie voor: TextMode, maar ik kan geen GDI+ equivalent hiervan vinden. Ik heb het met SetCompositingMode geprobeerd, maar dat helpt niet...

Dit moet het uiteindelijke effect zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Item2.gif

De achtergrondkleur van de tekst is afhankelijk van de achtergrondkleur van de rest...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Lijkt er op dat dat niet echt kan. Je kunt het wel handmatig doen. Toch vreemd dat je geen achtergrond in zou kunnen stellen, als het met de normale GDI API wel gewoon kan (SetBkColor).

www.madwizard.org

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:18

alienfruit

the alien you never expected

Kun je background mode niet op transparent zetten, zoals bij GDI? SetBkMode( TRANSPARENT ); ?

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
alienfruit schreef op 05 maart 2004 @ 09:17:
Kun je background mode niet op transparent zetten, zoals bij GDI? SetBkMode( TRANSPARENT ); ?
Ik kon het equivalent van die functie niet vinden... heeft dat hetzelfde effect dan?

Over zelf doen zie ik niet zo enorm zitten, aangezien de achtergrond voor de tekst dynamisch moet zijn, dwz het is afhankelijk van de zgn master background.

-Edit-
Na ongeveer anderhalve dag ben ik er eindelijk achter gekomen dat het achtergrondkleurtje inderdaad zelf wordt getekend, ook op de mac........ this code is a mess :'(

[ Voor 17% gewijzigd door ^Mo^ op 05-03-2004 22:39 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs