[XP] verkenner loopt vast in grote directories*

Pagina: 1
Acties:

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 21:34
Ik heb een vaag probleem..........

Als ik in Windows verkenner grote directories doorblader (foto's en filmpjes) dan knalt mijn verkenner er vaak uit. Bij het opbouwen van de info van de bestanden (grootte van de foto/filmpje, etc) gaat het mis.

Heb mijn geheugen getest op een andere machine en daar ligt het niet aan.
Laatst een keer XP er opnieuw opgezet (dus een format) en het probleem bleef bestaan.

Iemand die dit herkent?

ExTaaxi

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om de indexering van de schijf of die mappen uit te schakelen.
Dat doe je via eigenschappen op te vragen en dan naar geavanceerd te gaan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ExTaxi - ik mis het volgende in je topic:
  • Welk OS (het staat niet in je topic titel iig)?
  • Wat bedoel je met eruitknallen?
  • Staat er iets in je eventlog?
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen

[ Voor 10% gewijzigd door elevator op 04-03-2004 23:14 ]

• ExTaxi
elevator schreef op 04 maart 2004 @ 23:14:
ExTaxi - ik mis het volgende in je topic:
  • Welk OS (het staat niet in je topic titel iig)?
  • Wat bedoel je met eruitknallen?
  • Staat er iets in je eventlog?
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen
Ohw sorry, al een tijdje niet op Tweakers geweest dus wist hier niet van.
Ik werk met Windows XP Professional NL zoals ook in mijn verhaal staat.

Met er uit knallen van Windows verkenner bedoel ik dat Windows Verkenner in ene weg is en opnieuw opgestart moet worden. Mijn statusbalk is dan ook een paar seconden weg.

Ik heb mijn harde schijf geformatteerd maar dat mocht dus ook niet baten en ook ligt het niet aan het geheugen omdat ik dat elders heb uitgeprobeerd.

De fout die ik krijg is een explorer.exe fout.

AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2800.1221 ModName: shdocvw.dll
ModVer: 6.0.2800.1400 Offset: 00042da0

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
De windows explorer kan gewoon niet overweg met veel bestanden in directories, je kunt beter Windows Commander gebruiken.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

LoekieLeeuw schreef op 05 maart 2004 @ 23:36:
De windows explorer kan gewoon niet overweg met veel bestanden in directories, je kunt beter Windows Commander gebruiken.
Hiervan zou ik heel graag de bron willen hebben. Is i.m.o. namelijk onzin.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 05-03-2004 23:44 ]

ARME AOW’er

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
GuardianAngel schreef op 05 maart 2004 @ 23:44:
[...]

Hiervan zou ik heel graag de bron willen hebben. Is i.m.o. namelijk onzin.
Daar is geen officiele bron voor (niet dat ik weet iig) maar puur uit eigen ervaringen en van mensen om me heen.
Bij directories van 5000+ files gaat bij mij bij _ieder_ windows versie windows explorer over zijn nek. (ook bij verse windows installaties)
Windows Commander kan deze directories wel zonder problemen openen.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een beetje Tweaker test dit natuurlijk gewoon even uit. Tenslotte kan iedereen van alles zeggen, zelfs de grootste onzin. We gaan eens even kijken wat Windows er van bakken wil.

De ingrediënten. Men neme 1 map met 470 files en kopieert deze net zolang naar dezelfde map als de originele files. Daarna start men Windows Verkenner, zoekt de map, opent deze en selecteert alle bestanden en klikt op eigenschappen. Resultaat:

1 directory
7.203 bestanden
7,05 GB (7.573.995.520 bytes)

Proefondervindelijk kan ik dus zeggen dat het wel degelijk mogelijk is om >5000 files in een directory te hebben staan en geen enkel probleem te ondervinden.

De genoemde limiet lijkt me dus niet helemaal juist :)

Maar goed, hier is de TS niet mee geholpen. Dat blijft vooralsnog een vreemd probleem.

ARME AOW’er

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is vaak een probleem met codecs., als het om filmpjes gaat.
Waarschijnlijk heb je een stel codecs die die niet goed ondersteund worden in Windows XP.

Als de bestanden doorgeploegd worden in de Verkenner wordt er META informatie verzameld als Auteur, Bitrate, Album, etc.

De codecs worden aangesproken om deze META informatie eruit te halen.

Als je een codec pack gebruikt hebt raad ik je aan om dit codec pack eens te verwijderen, Windows Mediaplayer 9 opnieuw te installeren en een nieuw codec pack te installeren.

Ik had deze problemen ook toen ik Windows Mediaplayer 9 eeder had geïnstalleerd dan Ace Mega Codecs PAck. In het codec pack zaten een aantal codecs die niet goed werkten icm Windows Mediaplayer 9 (en bijbehorende codecs)
Als ik de Code Pack echter installeerde voor WMP 9 ging het goed. Anders knalde mijn Explorer er echt iedere keer uit.

Momenteel gebruik ik zelf het laatste K-Lite Codec Pack. Werkt goed.

Verwijderd

Is deze laatste post de oplossing van het probleem?
Ik zit namelijk met precies hezelfde, met name als ik submappen wil openen.
Ik dacht al aan een virus, maar dat heb ik gecontroleerd.

Gruwelijk irritant, bij het afsluiten van de verkenner (als hij blijft hangen) wordt het bureaublad ververst.

Als ik het codec pack wil installeren krijg ik halverwege de volgende melding:
C:\WINDOWS\system\divxdec.ax
An error occurred while trying to replace the existing file:
Delete file failed; code 5

toegang geweigerd

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 22:11 ]

• ExTaxi
Maar het gaat ook mis in dirtectories met alleen foto's....dus dat lijkt me dan toch niets met codecs te maken hebben?

ExTaxi

• ExTaxi
heb nog steeds dit probleem :-(

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ach wat gaat er wel goed met Windows Explorer? Ik heb hier hetzelfde probleem. bijvoorbeeld een oude 40gb harde schijf van Samsung. Bij leesactie stopt echt alles op de computer(ook muziek). Ik heb een tijd AVA Find gebruikt. Dat ging stukken beter als je bijvoorbeeld zoals ik heel veel bestanden, muziek, films en zo hebt. Die zoekt stukken sneller. Ik heb over het algemeen altijd veel bestanden in directory en verkenner komt pas na tientallen minuten weer in actie. Meestal een crash maar ok ik accepteer het maar want zo heb ik het nog nooit anders gekend. Ik heb ook hier 120 gb harde schijven en dat is niets anders dan ellende. Ik heb bijvoorbeeld meer dan 100 directories. Forget it met Explorer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

itsalex schreef op 25 april 2004 @ 22:50:
Ach wat gaat er wel goed met Windows Explorer? Ik heb hier hetzelfde probleem. bijvoorbeeld een oude 40gb harde schijf van Samsung. Bij leesactie stopt echt alles op de computer(ook muziek). Ik heb een tijd AVA Find gebruikt. Dat ging stukken beter als je bijvoorbeeld zoals ik heel veel bestanden, muziek, films en zo hebt. Die zoekt stukken sneller. Ik heb over het algemeen altijd veel bestanden in directory en verkenner komt pas na tientallen minuten weer in actie. Meestal een crash maar ok ik accepteer het maar want zo heb ik het nog nooit anders gekend. Ik heb ook hier 120 gb harde schijven en dat is niets anders dan ellende. Ik heb bijvoorbeeld meer dan 100 directories. Forget it met Explorer.
Ach ach. Voor 99% van alle 'problemen' geldt gewoon dat je moet weten hoe het werkt.... er zijn maar een paar honderd miljoen gebruikers hoor, je bent niet de enige met veel directories.
Pagina: 1