Latitude LS accu probleem

Pagina: 1
Acties:

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 22:08
Hallo mensen, ik zit hier met een aardig probleempje.

Recentelijk heb ik 2ehands een Dell Latitude LS laptopje gekocht. Bij het bezichten van het systeem werkte alles perfect en was ook helemaal blij dat ik voor een mooi prijsje zo'n heerlijk laptopje aan heb kunnen schaffen.

Maar de volgende dag was het feest (gedeeltelijk) voorbij. Hij wou ineens niet meer starten! Ik direct denken dat het moederboard stuk was (omdat ik dat al eens twee keer eerder met een andere laptop heb meegemaakt), maar dat viel gelukkig mee: met de lader in het stopcontact doet 'ie het perfect. Dus er is iets mis met de accu.

De accu gaf echter nog aan 75-100% vol te zitten (via indicatorlampjes op de accu). Volgens Windows XP was 'ie steeds aan het laden-ontladen (intervallen van 5 seconden, ditzelfde gedrag bij het batterijlaadlampje op het systeem). Het systeem zelf (via een Fn-toets) zei ook dat de accu vol was.
Toen veranderde het ineens. De indicatorlampjes op de accu gaan niet meer aan, het systeem zegt dat er geen accu in zit, Windows wil er ook niet aan, maar het laadlampje doet nog wel z'n patroontje.

Nu is natuurlijk de eerste reactie: nieuw accu kopen! Maar daar zo'n accu (via Dell) 180 euri kost, wil ik eerst zeker weten dat dat het probleem is.

Dus: is er iemand dit dit probleem kent? Heeft iemand een tip?

Wat nog handiger zou zijn:
Is er een andere eigenaar van een Latitude LS (met accu 2843T of 4843T) die ik zou mogen ontmoeten om even van batterij te wisselen, om te controleren of dat echt het probleem is? Als dat zou kunnen, geweldig. Graag omgeving Sneek, Leeuwarden of Enschede.

Alvast bedankt,
Chris

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> CSL

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ook even je topictitel ontschreeuwd, schreeuwen voor help zorgt echt niet direct voor meer replies hoor. :P

• CJ_Latitude
OK, bedankt en sorry, ik dacht niet dat ik meer replies zo krijgen hoor, ben gewoon beetje hopeloos geworden. :)

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zit met een gelijkaardig probleem met een Compaq Evo N400c:

Ik mag die van mijn werk lenen voor thuisgebruik, maar meestal werken de batterijen (zitten er 2 in) niet zo denderend meer. De externe gaat meestal onmiddellijk naar 0%, en de laptop valt al uit als de interne de 95% bereikt...

Ik heb al eens de beide gewisseld met andere die we nog hadden liggen, maar die waren nog erger. Na 5 minuten idle gaven die er al de brui aan.
In de BIOS heb ik al geprobeerd de batterijen te calibreren, maar ik krijg telkens "battery already calibrated".

Zijn er geen Windows of DOS tooltjes die je batterij kunnen plat trekken, calibreren, ... Of is de enige oplossing nieuwe batterijen kopen?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat die accu's gewoon rot zijn, dat gebeurt nou eenmaal met die dingen. Mijn zusje heeft een Dell Latitude CP waar ik haar 2 accu's bij heb gegeven, die doen het nog prima (heb ik ooit op de HCC gekocht voor 30 euro). Ik kan je dus ook aanraden op beurzen te kijken naar accu's, daar koop je officiële Dell accu's voor veel minder dan wat Dell er voor rekent.

Zijn er overigens geen merkloze "replacement" accu's tekoop voor laptops? Ik vind 180 euro ook flink aan de prijs. Ik ben zelf nogal 's bezig met digitale fotografie en daar heb je ook dure accu's, echter kun je via eBay uit Duitsland accu's krijgen voor 1/6e van de prijs :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• CJ_Latitude
Heb inderdaad al op eBay enzo gekeken, en ik kan inderdaad een accu kopen voor (inclusief verzendkosten) zo'n € 90,- (inderdaad uit Duitsland)
Dat is op zich ook niet het probleem, maar wil zeker weten dat het de accu is voordat ik dat geld uit ga geven.

Bedankt voor de tip van de beurzen. Ik zal eens rond gaan neuzen.

En batterij opnieuw kalibreren zou op zich kunnen, ware het niet dat er een password op het BIOS zit (moet deze nog krijgen van de verkoper) en ik deze voor die tijd liever niet flash.

[ Voor 8% gewijzigd door CJ_Latitude op 05-03-2004 22:49 ]

Pagina: 1