printserver

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
We hebben thuis een netwerkje van 5 pcs en een server (samba als pdc)
Nu staat op deze server een printer gedeeld. Dat werkt allemaal perfect. Maar omdat deze printer op de benedenverdieping staat en ik boven zit... - ja, ik ben lui ;-)
Ik heb dus een hp 5550C (usb) en een minolta winlaser 400 (parallell) op overschot. Verder heb ik een 486 (Compaq, 200 MB Harddisk,?? MB RAM) en een noname p1 (90 mhz, 64 MB RAM, 1 GB Harddisk)
Kan ik van een van deze pctjes een printserver maken? Zoja, met welke linuxdistributie? Is er een distributie die zich hier speciaal op toelegt? En als iemand een manier kent om die WINlaser onder linux aan de praat te krijgen...

P.S. Op dit forum heb ik niet echt veel bruikbaars gevonden... Ik veronderstel dat ik samba moet gebruiken. Maar gaat dat wel draaien op zo een pctje? En welke linuxdistro zet ik er best op? Een oude debian? Iets lichter?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Daar hebben we Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3 voor, daar mag je rondneuzen en je vraag eventueel opnieuw stellen :)
Je hoeft trouwens samba niet te gebruiken, recentere windows versies (alles >win98 geloof ik) kunnen ook met CUPS praten, the common unix printing system :)
Succes!

Dit topic is gesloten.