Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Kwanta Costa ?
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Heb je ook een merk/type van de controller die er op zit?LED-Maniak schreef op 04 maart 2004 @ 22:09:
Hallo allemaal,
Ik heb een aanbod gekregen voor TFT displays.
Het betreft 5.7" TFT schermpjes.
Het probleem is dat ik niet weet hoe ik deze en of ik deze wel kan aansturen.
De specs:
<snap>
Dit is gebaseerd op een 3.9" versie die ook van sharp is en ook RGB(6 bits) is.
Weet iemand hoe dit is aan te sturen?
Als het wat is misschien leuk voor een IA
en zo is het voorspeld!
Rond de 50 tot 80 euro.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Maar gewoon uit interesse vraag ik me ook af hoeveel dit soort dingen moeten kosten
Is het niet zo dat je een rgb aansluiting gewoon op de s-video out van je video kaart kan zetten?
<edit> Pffff - 3 minuten te laat .......
Maar inderdaad, 50-80 euro lijkt me niet veel !
[ Voor 14% gewijzigd door reinhrst op 04-03-2004 22:15 ]
Claude
Kan ik niet vinden in de sheet.Res-q schreef op 04 maart 2004 @ 22:12:
[...]
Heb je ook een merk/type van de controller die er op zit?
Dit is de datasheet: http://home.zonnet.nl/corbin_los/LCD/LCDTFTtje.pdf
Nee, dit zal dan via inkoopacties.net gaan.reinhrst schreef op 04 maart 2004 @ 22:15:
Volgens mij mogen we geen IA's doen hier op de fora.......
Maar gewoon uit interesse vraag ik me ook af hoeveel dit soort dingen moeten kosten(ben persoonlijk eigenlijk meer geinteresseerd in de 3.9 versie).
Is het niet zo dat je een rgb aansluiting gewoon op de s-video out van je video kaart kan zetten?
<edit> Pffff - 3 minuten te laat .......
Maar inderdaad, 50-80 euro lijkt me niet veel !
Of dat zo is weet ik niet, daarom vraag ik het
Ik gok dat deze wel aan te sluiten is op die VESA bus vanwege de RGB aansturing. Maar zoek dat topic ff en je weet meer
Ik denk dat je daar inderdaad meer aan hebt!frickY schreef op 04 maart 2004 @ 23:14:
Zoek ff naar t topic van sprite_TM over de VESA Future Connector.
Ik gok dat deze wel aan te sluiten is op die VESA bus vanwege de RGB aansturing. Maar zoek dat topic ff en je weet meer
SVIDEO is zoizo niet RGB: het is alleen een composiet met wat extra info. Misschien dat je met een HDTV aansluiting iets kunt?
Bij een prijs <70€, waarbij hij aanstuurbaar moet zijn via composiet/vesa heb ik wel interesse!
Laptop LCD aan VGA-kaartfrickY schreef op 04 maart 2004 @ 23:14:
Zoek ff naar t topic van sprite_TM over de VESA Future Connector.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Die link naar dat laptopscherm is interesant
[ Voor 32% gewijzigd door NBK op 05-03-2004 00:23 ]
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Jahoor, dat zal denk wel kunnen. Alleen dan moet ik wel verzending en de LCD betalen. En voor 1 LCD is het misschien hoog. Ik zal het tenminste eens navragen!ThaHandy schreef op 06 maart 2004 @ 00:42:
kan je een Sample regelen? zodat een vrijwillige tweakerer stevig aan kan knoeien
(sprite_TM ?
)
Verwijderd
(zoals wel in de datasheet is aangegeven)
als het touchscreen is en aan te sturen is via de pc dan ben ik wel geinteresseerd.
ik heb wel een klein beetje verstand van lcd's (met sed1330 etc.) maar met deze dingen jammergenoeg niet.
edit2:
http://datasheet.semirim....cd/pdf/lq057q3dc02.pdf.gz
is dit em ? (een paar links in de search gaven aan dat het schermpje waar jij de datasheet van gaf een 3,9" was?)
als het die is dan word het volgensmij nog een hele klus om aan te sturen, het ding heeft maar liefst 33 pinnetjes :x
(http://sharp-world.com/pr...LQ057Q3DC02_LCY99073B.pdf)
[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 11:30 ]
Dat weet ik niet. Als ik sample binnenkrijg kan ik ernaar kijken.Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 08:30:
is het touchscreen ?
(zoals wel in de datasheet is aangegeven)
In dat geval wil ik er zelfs wel meerdere hebben!Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 08:30:
als het touchscreen is en aan te sturen is via de pc dan ben ik wel geinteresseerd.
Claude
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Verwijderd
hoeveel bits kleuren kun je dan op zo'n ding krijgen?(heeft dat daar iets mee te maken?) verder lijkt het alsof de touchscreen voor zo'n ding optioneel is ?(dus lang niet bij elke tft zit).
De softwarematige hacks die voor >16kleuren nodig zijn heeft nog niemand gemaakt tho'.
[ Voor 15% gewijzigd door Sprite_tm op 07-03-2004 16:18 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
zou helemaal handig zijn natuurlijk.Stoney3K schreef op 07 maart 2004 @ 16:20:
Als je een 6-bits flash A/D aan elke RGB-lijn hangt (een paar euro per stuk bij Farnell) kun je 'm in 18-bits kleur aansturen en 'm gewoon op de VGA-out van je videokaart hangen. Alleen de dotclock moet je dan van de feature conn jatten.
Moet op zich werken. VSync en HSync zijn namelijk al TTL-compatibel op de vga conn aanwezig. Wat je wel nog nodig hebt is je dotclock (of Shiftclock op sommige datasheets) en die is op de VESA connector vertegenwoordigd, da's gewoon de klok die ook op de RAMDAC van de VGA kaart zit.
Edit: 320x240 is wel redelijk laag. Daar kun je dus geen desktop of iets dergelijks op draaien. Een film zou op zich moeten kunnen, maar dan moet je de Windows desktop in 640x480 modus zetten en alle klok- en syncsignalen door twee delen, zodat elke andere pixel overgeslagen wordt. Voor films in VCD formaat op zich geen probleem, alleen moet je niet verw88 dat je er een Word doc op kan typen
Is in ieder geval wel een hele goede optie voor de carputer-mensen en de DJ's onder ons misschien ook nog. Vooral met een touchscreen erbij. In ieder geval beter dan de €399,-- die HTVision voor een SVGA TFT'tje met touch vraagt.
[ Voor 25% gewijzigd door Stoney3K op 07-03-2004 16:34 ]
toevallig deze?
Zou heel goed kunnen, met een stel IC's eromheen wel d8 ik. LVDS staat voor Low-Voltage Differential Signals, oftewel elk signaal is zowel positief als negatief op de bus aanwezig, wat veel minder ruisgevoeligheid heeft.ThaHandy schreef op 07 maart 2004 @ 16:33:
ik zie tegenwoordig mini mobo's met een LVDS aansluiting? wat kan daar op?
toevallig deze?
Ik was al aan het Googlen op LVDS + display, maar nog niet veel kunnen vinden
Verwijderd
de bedoeling was eigenlijk om het lcd'tje te gebruiken voor een kamer-automatiseringsprojectje (als ik dat zo goed zeg tenminste, komt er op neer dat ik een computer via het display lichten aan en uit kan zetten etc.., vandaar ook dat ik een touchscreen nodig heb). ik meen me trouwens te herinneren dat je sommige drivers ook aan kunt passen voor custom-resoluties ? een full-screen visual-basic programmatje met grote knoppen enzo zal toch wel te doen zijn?Stoney3K schreef op 07 maart 2004 @ 16:31:
[...]
Moet op zich werken. VSync en HSync zijn namelijk al TTL-compatibel op de vga conn aanwezig. Wat je wel nog nodig hebt is je dotclock (of Shiftclock op sommige datasheets) en die is op de VESA connector vertegenwoordigd, da's gewoon de klok die ook op de RAMDAC van de VGA kaart zit.
Edit: 320x240 is wel redelijk laag. Daar kun je dus geen desktop of iets dergelijks op draaien. Een film zou op zich moeten kunnen, maar dan moet je de Windows desktop in 640x480 modus zetten en alle klok- en syncsignalen door twee delen, zodat elke andere pixel overgeslagen wordt. Voor films in VCD formaat op zich geen probleem, alleen moet je niet verw88 dat je er een Word doc op kan typen
Is in ieder geval wel een hele goede optie voor de carputer-mensen en de DJ's onder ons misschien ook nog. Vooral met een touchscreen erbij. In ieder geval beter dan de €399,-- die HTVision voor een SVGA TFT'tje met touch vraagt.
maarja, dat is er dus vanuit gegaan dat het een touchscreen is... (is het haalbaar om zelf van een niet-touchscreen een touchscreen te maken??)
Maar daar krijg je dan ook gelijk een 12.1" scherm, 4 keer zoveel oppervlakte dus. Afgezien van de aansturings-elektronica is het dus wel logisch dat dat scherm meer dan 4 keer duurder is.Stoney3K schreef op 07 maart 2004 @ 16:31:
Ik wil er ook eentje gebruiken voor mijn mp3/divx projectje (hopen dat ik 'm zo gek krijg een ander beeld te geven dan de TV-out), en eentje om een mp3/divx/routeplanner op mijn motor te bouwen (op basis van een mini/micro ATX Mobotje.
Ik kijk met spanning uit naar de resultaten van de tests-exemplaren......
Claude
Daar zijn wel kits voor maar niet om zelf te doen, daar zijn van die glasplaatgevallen voor te krijgen. Een touchscreen is normaal namelijk voorzien van een resistieve coating en aan elke rand een geleidende strip. Als je met je vinger of een of ander ander voorwerp er tegenaan tikt verandert de weerstand tussen de twee strips boven en onder (Y-richting) en de strips links en rechts (X-richting). Met wat slimme elektronica (nl. een versterkerschakeling en een tweetal A/D converters) is dit om te zetten in getallen die te begrijpen zijn door een PC. De driver doet de rest en zorgt er voor dat een muis geëmuleerd wordt.Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 16:51:
[...]
de bedoeling was eigenlijk om het lcd'tje te gebruiken voor een kamer-automatiseringsprojectje (als ik dat zo goed zeg tenminste, komt er op neer dat ik een computer via het display lichten aan en uit kan zetten etc.., vandaar ook dat ik een touchscreen nodig heb). ik meen me trouwens te herinneren dat je sommige drivers ook aan kunt passen voor custom-resoluties ? een full-screen visual-basic programmatje met grote knoppen enzo zal toch wel te doen zijn?
maarja, dat is er dus vanuit gegaan dat het een touchscreen is... (is het haalbaar om zelf van een niet-touchscreen een touchscreen te maken??)
Maar op zich zou je de standaard Windows drivers kunnen gebruiken. Kwestie van het display downsamplen door de dotclock door 2 te delen, evenals de Hsync. Zet je VGA-kaart in 640x480 resolutie en het scherm is magischerwijs 320x240 geworden! Simpelweg door elke andere pixel evenals elke andere beeldlijn over te slaan!
Tekst wordt hierdoor wel redelijk slecht leesbaar, maar als je je font groot genoeg kiest moet het geen probleem zijn. Een font van puntgrootte 14 wordt principieel puntgrootte 7, enzovoort. Als je nou je displayfont 20 of groter kiest moet het gaan. Ik geloof dat Windows een bepaald schema heeft met grotere lettertypen, in eerste instantie bedoeld voor slechtzienden, maar dit kan natuurlijk ook
Verwijderd
ik heb zo'n kit-geval volgensmij wel bij conrad gezien, maar dat was €50,- voor een 240x120 (meen ik), vrij prijzig dus..Stoney3K schreef op 07 maart 2004 @ 21:23:
[...]
Daar zijn wel kits voor maar niet om zelf te doen, daar zijn van die glasplaatgevallen voor te krijgen. Een touchscreen is normaal namelijk voorzien van een resistieve coating en aan elke rand een geleidende strip. Als je met je vinger of een of ander ander voorwerp er tegenaan tikt verandert de weerstand tussen de twee strips boven en onder (Y-richting) en de strips links en rechts (X-richting). Met wat slimme elektronica (nl. een versterkerschakeling en een tweetal A/D converters) is dit om te zetten in getallen die te begrijpen zijn door een PC. De driver doet de rest en zorgt er voor dat een muis geëmuleerd wordt.
Maar op zich zou je de standaard Windows drivers kunnen gebruiken. Kwestie van het display downsamplen door de dotclock door 2 te delen, evenals de Hsync. Zet je VGA-kaart in 640x480 resolutie en het scherm is magischerwijs 320x240 geworden! Simpelweg door elke andere pixel evenals elke andere beeldlijn over te slaan!
Tekst wordt hierdoor wel redelijk slecht leesbaar, maar als je je font groot genoeg kiest moet het geen probleem zijn. Een font van puntgrootte 14 wordt principieel puntgrootte 7, enzovoort. Als je nou je displayfont 20 of groter kiest moet het gaan. Ik geloof dat Windows een bepaald schema heeft met grotere lettertypen, in eerste instantie bedoeld voor slechtzienden, maar dit kan natuurlijk ook
Kijk, daar hebben we wat aan... wat voor formaten zijn die flash a/d's? Het moet wel zelf te solderen blijven (PDIP)...Stoney3K schreef op 07 maart 2004 @ 16:20:
Als je een 6-bits flash A/D aan elke RGB-lijn hangt (een paar euro per stuk bij Farnell) kun je 'm in 18-bits kleur aansturen en 'm gewoon op de VGA-out van je videokaart hangen. Alleen de dotclock moet je dan van de feature conn jatten.
Ik ga deze draad heel nauwlettend in de gaten houden!
Stoney3K schreef op 07 maart 2004 @ 16:31:
[...]
Ik vind de mensen bij HTvision een beetje afzetters worden, misbruik maken van de klanten. Ze vragen veeeeels te veel voor LCD schermen, dus die TFT touchscreen EN die LCDs bij de nieuwe IA
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Kan dat ook met laptopschermen?Stoney3K schreef op 07 maart 2004 @ 16:20:
http://www.nowthatsit.nl/ verkoopt ze namelijk voor niet al teveel.
Trouwens, bol.com verkoopt 5 inch sony psone tft schermpjes voor 50 euro, deze zijn aan te sturen met composite, s-video en rgb,
[ Voor 17% gewijzigd door bobo1on1 op 09-03-2004 11:58 ]
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Overigens:
http://www.digitouch.nl/ heeft voorzetaanrakers en inbouwaanrakers (staat een stukje in de computer totaal van april), maar wel tegen een forse prijs (overigens klopt de prijs die in computer totaal staat niet: dat is de prijs voor een 18.1" model, en niet een 8.1" zoals in computer totaal staat)Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 16:51:
[...]
Claude
psone schermpjes zijn heel makkelijk te modden naar een vga aansluiting ende kwaliteit is dan nog best redelijk (windows desktop wil net)bobo1on1 schreef op 09 maart 2004 @ 00:21:
[...]
Kan dat ook met laptopschermen?
http://www.nowthatsit.nl/ verkoopt ze namelijk voor niet al teveel.
Trouwens, bol.com verkoopt 5 inch sony psone tft schermpjes voor 50 euro, deze zijn aan te sturen met composite, s-video en rgb,
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Klinkt ook wel aantrekkelijk....PASware schreef op 20 maart 2004 @ 12:52:
[...]
psone schermpjes zijn heel makkelijk te modden naar een vga aansluiting ende kwaliteit is dan nog best redelijk (windows desktop wil net)
Ik heb net even opgezocht hoe die mod zou moeten dan (http://www.kickassamd.com/modules/mods/article.php?storyid=1) en het ziet er nog best wel lastig uit. Heb je hier ervaring mee, is er misschien nog ergens een duidelijkere handleiding?
Ook lijkt mijn ati-kaart niet 30Hz (interlaced) te ondersteunen - wordt dit een probleem ?
Claude
Kijk eens daar, er staat ergens een link naar een schakeling om een composite sync te maken.
http://lagnarok.no-ip.com/index.html
Daar staat het over een thrustmaster schermpje, die gast heeft gewoon de hsync en vsync aan elkaar geknoopt en een weerstand van 270 ohm tussen de composite sync en de groene aansluiting gezet.
Als je kaart geen Interlaced mode ondersteund gaat het niet echt werken vrees ik.
Gelukkig heeft dat schermpje iig een composite ingang, s-video zit ook op de aansluiting maar ik weet niet of de controller dat gaat snappen.
[ Voor 24% gewijzigd door bobo1on1 op 20-03-2004 20:46 ]
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
ff schopjeLED-Maniak schreef op 07 maart 2004 @ 16:49:
Ik ga wel een 2 tal samples bestellen. Stuur ik er 1 naar spirit om te testen.
en is er al was vooruitgang?
[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 29-03-2004 22:32 ]
Verwijderd
Vraag me af of jullie de twee schermen nu al binnen hebben en zo ja of ze al werken. Ben wel erg benieuwd, aangezien ik ook intresse heb. Het zijn mooie schermpjes om in de auto in te bouwen