Toon posts:

[Pinnacle + Hauppage]Geluid beeld loopt niet gelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Pinnacle studio 9 met een Hauppage tv kaart en een soundblaster live 5.1 geluids kaart.

Bekijken en opnemen gaat prima, beeld en geluid zijn voor zover te zien gelijk na het opnemen.

Op het moment dat ik het fragment welke ik heb opgenomen naar de 'fragmentenbalk' sleep krijg ik al de volgende melding:
You have added a clip to this project that uses a non-standard video frame rate.
This may cause AV-sync problems during Make Movie.
Alles lijkt verder goed te gaan, maar nadat de AVI film is gerenderd. Loopt het geluid iets voor op het beeld.

Ik heb al gezocht op het forum en via google, maar kan niks vinden. Mocht ik er via deze weg niet uitkomen dan bel ik met de helpdesk van pinnacle mogelijk dat zei een oplossing hebben.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Kijk even naar hoeveel frames per seconde je opneemt en vergelijk dat met hoeveel frames per seconde je project is. Als hier een verschil in zit dan zit het probleem daarin. Waarschijnlijk is dus je opgenomen film geen 25 fps, terwijl je project wel met 25 fps werkt, dan loopt je film dus te snel, of te langzaam voor je geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het beeld en geluid niet gelijk met pinnacle studio 9.

Ik hoorde van iemand dat met pinnacle video album, dit wel heel goed gaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Voordat ik het pakket koop en er niks aan heb....

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ervaring met dit programma... Hmmz, misschien andere programma's die wel goed werken?

Het mag best wat kosten maar het moet wel goed werken....

• e1f

e1f

Tja... heb je al gekeken naar de framerate zoals ik eerder postte? Misschien ligt het daar wel aan en lost het helemaal niks op als je een ander programma gaat gebruiken. Ik zelf ben nogal fan van Adobe Premiere, maar die is wel stukken duurder dan Pinnacle.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-03 10:12

Stronkie

Where wind is Trouble

Ruis onderdrukking uit zetten. Ik denk dat het dan wel oplost het probleem

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig geweest met pinnacle video album. Een collega van mij had deze thuis, dus heb bij hem even getest, alleen video album kan alleen firewire aan.

Hoe kan ik ruisonderdrukking uit zetten in pinnacle 9 ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 23:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog even bezig geweest met de instellingen, hieronder even een screenshot gemaakt van mn huidige instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://62.131.146.185/got/20218705.jpg

Bij de pijl staan alle keuze's uit de lijst. Met deze instellingen is het geluid tot nog toe gelijk. Maar de kwaliteit is niet echt goed, is er misschien een instelling die ik nog kan verbeteren ?

__
Wat is de precieze naam van dat pakket van adobe?

• e1f

e1f

Als je wat vloeiender film wilt hebben, dan zal je op 25 Frames per seconde moeten caputeren. Je kan nog wat proberen met andere codecs en dan telkens kleine stukjes capturen en kijken wat het beste resultaat geeft. Maar als je echt mooi resultaat wilt hebben, dan moet je óf een hele snelle pc hebben, of een externe capture device aanschaffen.

Adobe Premiere c.s. (of 7), maar daar heb je wel een veel langere leertijd voor nodig dan Pinnacle, en ook daarbij zal je moeten zoeken naar de goede codec en instellingen om het optimaal te krijgen.
Pagina: 1