Toon posts:

Scanner onder XP op LPT1 zonder herstart mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk onder windows xp om mijn scanner via de lpt1 werkend te krijgen zonder opnieuw op te starten?

Ik heb namelijk geen vaste plaats voor de scanner en pak hem dus uit de kast wanneer ik hem nodig heb. Echter moet ik dan telkens de pc opnieuw opstarten wil ik de scanner kunnen gebruiken.

Nu weet ik dat windows xp veel minder vaak opnieuw opgestart hoeft te worden dan windows98. Is het met een of andere handeling misschien mogelijk de scanner te laten detecteren alsware starte ik windows opnieuw op.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb op me werk ook een scanner in de kast liggen. Wie wil scannen, pakt dat ding gewoon en scant, gaat prima op XP Pro.
Maar ik weet niet voor voor scanner jij hebt natuurlijk >:)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

1 van de eigenschappen van deze poort is dat het af te raden is apparatuur te pluggen terwijl de machine staat ingeschakeld. Heeft niets met OS te maken.

Wellicht is een paralel naar usb (of beter een usb scanner) een oplossing ?

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
of het werkt weet ik niet, het is in ieder geval
niet verstandig om iets op je printer poort aan
te sluiten als je pc aanstaat.

mmm, die kip was me net ff te vlug af .....

[ Voor 16% gewijzigd door R-v-R op 04-03-2004 22:04 ]

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:30
Hmz, officieel is het niet aan te raden, maar ik heb gewoon op een windowsXP machine een printer en een scanner met een switchboxje er tussen, en deze schakeld gewoon tussen die twee dingen, zonder problemen.

Mischien zit er in dit switchboxje een stukje electronica die problemen verhelpt, maar dat weet ik niet!

[ Voor 21% gewijzigd door Tarzan op 04-03-2004 22:05 ]

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 04 maart 2004 @ 22:00:
...
Maar ik weet niet voor voor scanner jij hebt natuurlijk >:)
Ik heb een Microtek Phantom 336 cx
Dit is een oud 300 dpi scannertje dat werkt via een virtuele scsii driver ofzo...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 22:02:
1 van de eigenschappen van deze poort is dat het af te raden is apparatuur te pluggen terwijl de machine staat ingeschakeld. Heeft niets met OS te maken.

Wellicht is een paralel naar usb (of beter een usb scanner) een oplossing ?
Wij gebruiken op het werk een dongle voor een applicatie, en dat ding veranderd zo vaak van computer, soms wel 4x in 5 minuten, dan gaan we echt niet rebooten hoor :) Met de scanner precies het zelfde trouwens.
Helemaal nergens geen last van. Ding erop, en gaan met die banaan.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1