Behoefte extra public proxy?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ik onderzoek de mogelijkheid om naast de proxy die ik voor mijn subteam draai een proxy voor elke DPC-er te beginnen. Dit doe ik natuurlijk alleen als er behoefte aan zo'n public proxy blijkt te zijn.

Wat voor een proxy wenst men? Moet er gespaard worden en hoe moet het flushgedrag zijn? Stats-resets? Naam voor de proxy? Welke poorten wenst men voor het flushen te gebruiken? Etc.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zie proxylijst op WDO, het lijkt mij (persoonlijk) dat er meer dan genoeg public proxies zijn.

Een 3 tal die direct flushen een een aantal die wekelijks flushen.

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

ik ben wel in voor een spaarproxy die 1x per maand flusht :)

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 19:12
Ik zou het wel fijn vinden als de bestaande public proxy wat verder getweaked worden, MAW, scrolltekst :P, bloks in stock info, WAP info, SMS info, [DPC] kleuren theme, enz.

Op Dutchpowercows.org is er al een handleiding om ppstats op te zetten, maar niets mbt tot het schedulen (M$Agent/Crontab)
Striplog, enz, sommige vragen worden wel 80 keer gesteld op GoT. Misschien kan hiermee wat gedaan worden.

• 0rbit
  • Nu online
Al die aanpassingen zijn geen probleem; ik heb al ruimshoots ervaring met het beheren van zo'n proxy. :)

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37
hmm, ik zoek nog steeds een perl kenner die bij ppstats een kleine toevoeging kan maken:

stap 1) bij de statsrun pakt hij de laatste status regels en flikkert die in een .txt bestand
stap 2) het consolelog wordt gedelete

Het gaat dus om de volgende regels:
2000-12-14 10:18:05,rc564 r=119753/120000, d=137/2, 41.6 Mkeys/sec, tot=37863
2000-12-14 10:18:05,ogr r=11769/1001, d=11/2, 29.3 Mnodes/sec, tot=18 stubs
2000-12-14 10:18:05,Status: Uptime: 1.20:25:16, 3 listeners, 0 uplinks
2000-12-14 10:18:05,Status: 0 active clients (peak: 3, mean: 0.10)

(voorbeeldje natuurlijk)

We spend our years as a tale that is told

• 0rbit
  • Nu online
Je kunt erg veel doen met een beetje C en een simpel batchbestand. Ik ben bezig om dat hele ppstats weg te doen en een Win32 app te maken die de stats maakt en dan alleen verse blokjes uit de logs verwerkt ipv dat de hele loghistory door zo'n traag script heen moet, maar dat gaat nog lang duren aangezien ik er eigenlijk niet echt tijd voor heb.

• Templar
Interesting news indeed :7

Ik geil niet alleen op stats maar ook op state-of-the-art-statsproggies:9~

Verwijderd

Als er specifieke wensen zijn voor een dergelijk proggie, wil ik dat ook wel weten. Ben namelijk bezig aan een database proggie om zowel pproxy als client logs te lezen en hier wat leuks mee te doen.

• 0rbit
  • Nu online
De belangrijkste feature die, denk ik, iedereen, die een proxy beheert wenst, is dat de tot een moment X reeds geparsde logs niet weer geparsed hoeven worden, maar dat alleen de log van de huidige dag bijgevoegd hoeft te worden. Dit scheelt een hoop tijd en maakt misschien real-time stats wel mogelijk.

Als de features van ppstats overgenomen worden met daarbij nog een automatische hitparade voor die dag, dan denk ik dat het genoeg is. :)

Verwijderd

Dat moet wel te maken zijn. Over een paar maandjes heb ik wel wat werkends inelkaar gedraaid.

Thanks.

• 0rbit
  • Nu online
Dat zou ik, en met mij vele anderen zeer waarderen :) Alvast bedankt en succes toegewenst... Mocht je hulp nodig hebben dan kun je me altijd ICQ-en (of ik antwoord geef is een tweede, maar ICQ-en kun je me altijd!) :)

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 22:33 schreef Mr_Atheist het volgende:

Als de features van ppstats overgenomen worden met daarbij nog een automatische hitparade voor die dag, dan denk ik dat het genoeg is. :)
bedoel je dat je een sortering van de dag wilt hebben? dus dat je kan zien wie er vandaag het meeste geflushed heeft op de perproxy? dus niet op totaal tot dan, maar alleen vandaag. dat is makkelijk. dat heb ik op mijn eigen proxy al toegevoegd aan het ppstats script. als er behoeft aan is zet ik het hier wel online.

• Templar
JA, JA, JAAAA!!!!!:9~

Gooi aub een linkje op dit forum:*

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:57
Ik heb een pproxy, die ook bereikbaar is van buitenaf, ding staat vanaf gisteren 24/7 aan (goh, dat modden heeft wel geholpen, kan nu lekker slapen terwijl }:O nu ook 2x zoveel doet als anders: wel 48 blocks per dag (is een 486 :))

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

[/offtopic]
[ontopic]

:P

• 0rbit
  • Nu online
Stappel : Inderdaad; Een sortering per dag; Ik heb gemerkt dat sommige mensen niet meer mee willen doen, omdat ze nooit overall bovenaan kunnen staan. Die mensen zeiden dat ze nog wel mee wilden doen als ze een daily topX zouden kunnen zien.

Ik weet dat dit niet moeilijk te maken is, maar om dubbel werk te voorkomen...... :z

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
* [eNeRGy] ]heeft van Stappel al het scriptje enige dagen geleden gehad, maar nog geen tijd om het te implanteren...

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:26
Ik zou dat scriptje ook wel willen hebben. :P
Waar kan ik het downloaden? Of wie mailt het mij?
Alvast bedankt!

edit:

Ik ben ook nog opzoek naar een vertaalde versie. Nederlands dus ;)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Als ik het erin heb staan zal ik het openbaar zetten

en ja Onno: Inplanteren, een computer is toch ook een levend wezen...

.. waarom komen er mensen met witte jassen aan? waarom moet ik die dwangbuis om? ... HELLUP!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:26
Op maandag 18 december 2000 21:11 schreef [eNeRGy] het volgende:
Als ik het erin heb staan zal ik het openbaar zetten
Is het dan ook meteen Nederlands en met een bufferstand? ;) Zou wel leuk zijn.

Verwijderd

Als je mijn poging bedoeld, nee gewoon engels net zoals MyCows. Kan natuurlijk wel vertaald worden.

Het moet een nieuwe versie van MyCows worden voor client en perproxy (heb afgelopend weekend ook maar thuis een perproxy opgezet).

Zal gebruik maken van een database server (voorlopig Interbase) en verder moet ik nog even zien. Waarschijnlijk mogelijkheid om periodiek HTML uit te poepen en ook realtime (later). Verder wat leuke statistiekjes en plaatjes.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waar ik, als public proxy beheerder, behoefte aan heb is in principe stats met dezelfde details als PPSTATS, maar eentje die bij elke statsrun niet de log's van de voorgaande (50) dagen doorploetert. Maar alleen van de dag zelf.
Maar wel met detail info als "BY HOST" etc.

Verwijderd

'k weet niet of je m'n proggie MyCows al eens gezien hebt maar een dergelijk gebeuren zit daar ook in, alleen de nieuwste info analyseren/lezen. Voor zover ik er de tijd voor vrij kan maken zal ik zoveel mogelijk van de opties die op GOT genoemd worden proberen te implementeren. Het zal echter wel een redelijke hoeveelheid tijd kosten aangezien ik nog nooit een CS proggie heb gemaakt en dit m'n tweede Delphi Proggie is (MyCows was het eerste). Verder begin ik in feb. eindelijk eens met werken zodat m'n hoeveelheid vrije tijd ook helaas minder wordt.
Pagina: 1