Toon posts:

Bestaande site verbouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een frequente bezoeker van een bepaalde site, maar het uiterlijk van deze site bevalt me totaal niet en niet alle gegevens die er te vinden zijn worden getoond...

Hoe kan ik nu deze gegevens in mijn eigen brouwser inlezen met een door mij bepaalde layout

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en hoop ook dat iemand mij een beetje in de goede richting kan duwen waar ik moet zoeken.

Verwijderd

begrijp ik het goed als ik zeg dat je een template wilt maken zonder dat je op de server kunt/de site beheert? zover ik weet kan dat niet... of je moet de hele site gaan copieren en aanpassen naar je eigen server, wat me ook niet de bedoeling lijkt (krijg je ook copyright problemen). Als de gegevens waar je het over hebt in een database staan kan het al helemaal niet zonder passw en login op de desbetreffende server. (een link van de site zou handig zijn?)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 21:50 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dat ligt er compleet aan hoe de betreffende site is opgebouwd.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 10:23
Ik denk dat je zelf een programma/script zult gaan moeten schrijven, die alle data inleest, en vervolgens naar eigen wens laat zien. Dus een beetje programeerkennis of webscript kennis en je komt een heel eind. :)

Ik weet alleen niet dat dit mag (©), omdat je immers op deze manier ook reclame ed. kunt weren!

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er ook programma's die bv alle data van een site kunnen inlezen (en dan het liefst met een filter zodat ik niet alles hoef te zien?)

Het is btw puur voor eigen gebruik!!

Edit: Laat maar, zie al dat dit niet mag...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 21:56 . Reden: mag niet ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Custom stylesheets?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:27
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 21:50:
Edit: Laat maar, zie al dat dit niet mag...
Lijkt me sterk dat ze dat kunnen verbieden voor eigen gebruik (ookal staat dat op de site!!), er tenminste van uitgaande dat het NLsite is.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• sdomburg
lost95 schreef op 04 maart 2004 @ 22:00:
[...]

Lijkt me sterk dat ze dat kunnen verbieden voor eigen gebruik (ookal staat dat op de site!!), er tenminste van uitgaande dat het NLsite is.
Oh? Kom maar met een bron.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:27
sdomburg schreef op 04 maart 2004 @ 22:01:
[...]

Oh? Kom maar met een bron.
Artikel 16a van het auteursrecht, alleen voor eigen gebruik uiteraard.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• sdomburg
Art. 16a.

Als inbreuk op het auteursrecht op een werk van letterkunde, wetenschap of kunst wordt niet beschouwd een korte opname, weergave en mededeling ervan in het openbaar in een foto-, film-, radio- of televisiereportage voor zover zulks voor het behoorlijk weergeven van de actuele gebeurtenis welke het onderwerp der reportage uitmaakt, noodzakelijk is.
Wat heeft dit ermee te maken?

[ Voor 71% gewijzigd door sdomburg op 04-03-2004 22:10 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Als dit ppur voor jou alleen is, dan moet het geen probleem zijn. (Who's gonna find out anyways :)) Als ik goeie info vind op een website met een rode achtergrond, en groene letters (ok, highly unlikely, maar toch) copy/paste ik die tekst ook ff ergens anders heen hoor.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Zover ik weet geld copyright inderdaad niet voor eigen gebruik... Je mag toch ook cd's kopieren voor eigen gebruik?

• sdomburg
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 22:16:
Zover ik weet geld copyright inderdaad niet voor eigen gebruik... Je mag toch ook cd's kopieren voor eigen gebruik?
Als je de eigendomsrechten over het origineel gekocht hebt ja. ALs je informatie van internet steelt in voor eigen gebruik nuttigt, is het nog steeds illegaal.
Daarom mag je ook een ban verwachten als je banners blokkeerd hier op T.net

Een ISO'tje gaat ook niemand achter komen, dat maakt het niet minder illegaal en mag logischerwijs ook niet op het forum besproken worden.

[ Voor 9% gewijzigd door sdomburg op 04-03-2004 22:19 ]

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan in Opera 7 je eigen stylesheet gebruiken voor een website. Zo hoef je de site niet te kopieren en kan je toch je eigen CSS gebruiken.

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

firefox met de editCSS plugin?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
BetuweKees schreef op 05 maart 2004 @ 01:53:
firefox met de editCSS plugin?
Dan moet je steeds weer de CSS loaden als je naar die page toegaat, dat is ook brak...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Grijze Vos schreef op 05 maart 2004 @ 02:37:
[...]

Dan moet je steeds weer de CSS loaden als je naar die page toegaat, dat is ook brak...
Ik geloof dat er ook een mogelijkheid was om een stylesheet bij een website te saven.

Maar hoe dan ook, de website moet dan wel goed gebruik maken van CSS, anders kun je er nog niets mee.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Auteursrechtelijk geen enkel probleem om een site in te laden en voor je zelf aan te passen, zolang je het verspreiden maar achterwege laat. De aangepaste site online aanbieden is niet mogelijk.

En je mag CD's voor eigen gebruik copieren zolang je de originele drager maar hebt.

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35

gatlarf

So say we all...

Als die bepaalde site RSS-feeds levert, kan je daar misschien iets mee aanvangen.

May the lords of Kobol guide you...

Pagina: 1