Toon posts:

Mycom externe HD wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Mycom external harddisk drive case met een Western Digital wd1200. Mijn PC draait windows XP SP1. Zodra ik spanning op de externe unit zet spint de HD op. Vervolgens sluit ik de externe unit aan op mijn pc. Er gebeurd helemaal niets. Op een andere pc getest ook windows XP SP1. Werkt ook niet. Windows ME ook niet. Andere HD geprobeerd. Nog niks. Western digital ook geprobeerd op master, op slave, op master/single en op cable select. Alles helpt niet. De firewire port doet ook niks. Windows XP draait gewoon lekker door en detecteerd helemaal niets.
Is de controller in de externe unit naar de haaien? Die zit daar toch in?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Blobber pakt zijn glazen bol en ziet --niets-- ;)
edit:
zonder meer gegevens over welk mobo, usb 1.0?/2.0? en/of firewire controller en de rest van je systeem kan niemand hier iets zinnigs over zeggen

[ Voor 185% gewijzigd door blobber op 04-03-2004 22:53 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nou, het type mobo kan ik nog wel zonder :)
Werken andere apparaten wel op de (usb/firewire?) poorten waar je de drive op aansluit?

Eerstvolgende stop: mycom

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:34

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik heb hier hetzelfde probleem gehad met een WD80JB. Uiteindelijk werkt het hier zonder problemen na het weghalen van alle jumpers van die HD. (weet alleen niet meer uit mijn hoofd wat dan de HD-instelling is).
De Firewire aansluiting trekt hier trouwens zo'n 30MB/s en de USB2.0 komt niet verder dan zo'n 7 MB/s.

[aanvulling]
Wil ik gebruik maken van die Firewire connectie, dan moet ik wel mijn PC herstarten waarbij die externe HD al is aangesloten en de voeding aan staat. Direct aansluiten werkt niet altijd hier, maar dat zal wel aan mijn XP-instellingen liggen).
[/aanvulling]

[ Voor 32% gewijzigd door Chrasher op 05-03-2004 09:56 ]

PSN-id: Chrasher