Toon posts:

als technisch alles kon, wat zou je dan willen?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mobiele telefonie, digitale (video)camera's, mp3 hardeschijven, PDA's, laptops, plasma schermen, alles groeit een klein beetje naar elkaar toe. Dit is natuurlijk al veel vaker gezegd. Mijn vraag is een beetje onder andere om te brainstormen en om te speculeren wat voor invloed deze veranderingen zouden kunnen hebben op de maatschappij. Op een gegeven moment zal de techniek zo vergevorderd zijn dat we echt heel veel mobiel kunnen doen, ik hoop vrijwel alles.

Wat voor functionaliteiten (dus niet hardcore B) technische termen) zou je graag willen zien als alles technisch mogelijk zou zijn? Wat voor invloed zou dit volgens jou hebben op de samenleving, sociaal, economisch, maatschappelijk, the works. Wat zou volgens jou het plafond zijn aan wat we aan functionaliteiten mogelijk zouden willen? En denk alsjeblieft wild en hardop! :D

kickoff (met veel overlap..)

Functies

-overal high speed connection met een vorm van WWW
-mobiele devices die alles kunnen
-foto's
-videoconferencing/videophone
-data bewerking (Office zeg maar)
-op alle andere mogelijke manier contact onderhouden met (groepen) mensen
-alle soorten entertainment op mobiele devices (tv, film, games, nieuws)
-alle informatie te bereiken (zelfde als eerste functie)
-intuitieve besturing
-goede batterijen (duh..)
-geen RSI risico

Invloed op maatschappij

-mensen kunnen alles vanaf elke locatie doen
-werken
-zaken doen
-vergaderen
-studeren
-uitgaan (?)
-anderen versieren
-naar de dokter
-bankieren
-volgens mij betekent dit dat locatie niet meer uitmaakt, je kan dus makkelijk(er) in een lekker vakantieoord of vanuit de sauna of waar dan ook, je leven leiden, de behoefte om te reizen valt volgens mij redelijk weg behalve als je heel speciale dingen wilt zien (toerisme dus)
-als jij je hele werk mobiel kan doen, waarom zou je dan naar je werk gaan, dat kost het bedrijf alleen maar huurkosten, kantinekosten etc..

-sociaal, je ziet het nu al, mensen lopen makkelijk een uur per dag te bellen, informatie wordt nog sneller verspreid, je bent overal bij, je weet veel meer (denk ik..)

-maatschappelijk, mensen kunnen altijd entertained worden, nooit meer een saai moment, in principe, je vrienden altijd bij je, je hele filmcollectie, al je series en al je games en al je muziek bij je, je kan je website mobiel updaten (of het gebeurt automatisch!)

Ik weet niet of, als dit ooit werkelijkheid wordt, dit een goeie ontwikkeling is, er zullen ook wel nadelen aan zitten (minder files, rustig OV :P ) ff serieus, er zullen ook echt wel nadelen aan zitten. Zo kan ik me voorstellen dat mensen gek worden van de overprikkeling en de eventuele sociale controle, ook worden relaties tussen mensen misschien vluchtiger.

Nou ja, dit is mijn duit in het zakkie, ik ben erg benieuwd wat jullie kunnen verzinnen! Doe je best!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Overigens is 't leuk om te zien wat bijvoorbeeld Vodafone hier van denkt:
http://www.vodafone.com/flash/futures/

Grotendeels dingen die op dit moment technisch nog niet helemaal haalbaar zijn, maar leuke ideeën voor de toekomst :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op 04 maart 2004 @ 21:20:
Overigens is 't leuk om te zien wat bijvoorbeeld Vodafone hier van denkt:
http://www.vodafone.com/flash/futures/

Grotendeels dingen die op dit moment technisch nog niet helemaal haalbaar zijn, maar leuke ideeën voor de toekomst :)
Ik heb die site idd al bekeken en daar heb ik ook een klein deel van mn ideeën vandaan, op zich wel interessant, maar ik bedoel NOG verder in de toekomst :P.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 08:50
Ik denk dat het sleutewoord: "intergratie" is. Het is namelijk belangrijk, dat alle appartuur die je leven gemakkelijker moeten maken, ook goed met elkaar te intergreren zijn.

Ik zat in de toekomst te denken aan een soort van open source protocol waarbij alle appartuur op de wereld draadloos met elkaar kan communiceren via één standaard. Daarbij moet je denken aan je auto die je via je PDA kan communicieren, of bijvoorbeeld je onderweg in de auto vast je kachel/computer/lampen, enz aan kunt zetten.

Dat lijkt mij dus echt ideaal, alle appatuur die met elkaar kan communiceren, en het leven veel gemakkelijker moeten maken.

Om een beetje met de TS mee te gaan:
Ik denk dat de sociale gevolgen best wel mee zullen vallen. Dit fenomeen zie je nu namelijk al gebeuren, en we gaan er met z'n allen lekker in mee.

'k ben ook benieuwt wat de andere tweakertjes er van zullen vinden :)

..:: ::..

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wat mij opvalt is dat je lijstje vrijwel uitsluitend zaken bevat die een verbetering zijn op een bestaand iets. Ik zou inplaats van een auto die 1:1000 rijdt het veel interessanter vinden om wat verder te denken als alles technisch mogelijk zou zijn. Eerder een veilig, mileuvriendelijk, comfortabel en goedkoop vervoermiddel met een snelheid die de lichtsnelheid benaderd.

Dan praat je ook veel makkelijker over maatschappijle ontwikkelingen, geen olie meer nodig --> minder oorlogen etc.

Als dit topic echter op deze manier doorgaat, kan je beter vragen wat de toekomstvisie is van over pakweg een jaar of 10.

[ Voor 26% gewijzigd door sdomburg op 04-03-2004 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
douwe_jan schreef op 04 maart 2004 @ 21:27:
Ik denk dat het sleutewoord: "intergratie" is. Het is namelijk belangrijk, dat alle appartuur die je leven gemakkelijker moeten maken, ook goed met elkaar te intergreren zijn.

Ik zat in de toekomst te denken aan een soort van open source protocol waarbij alle appartuur op de wereld draadloos met elkaar kan communiceren via één standaard. Daarbij moet je denken aan je auto die je via je PDA kan communicieren, of bijvoorbeeld je onderweg in de auto vast je kachel/computer/lampen, enz aan kunt zetten.
Dat integreren gebeurt idd al, als je gaat kijken naar de explosieve groei van ruimte op flashmemorykaarten, dan kun je voorzien dat in <5 jaar, mp3spelers en telefoons één en dezelfde units zijn.

Communicatie met grote apparaten (koelkast, magnetron, thuisbioscoop, stereo, thuislichten) is idd een goeie functionaliteit, zo heb je een soort afstandsbediening voor practically everything!

Trouwens, wat ik echt raar vind is dat er nog geen telefoon met ingebouwde universele afstandbediening bestaat.. dat is toch geen enkele moeite en ook niet duur?

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Het zou fijn zijn als het WWW eens wat meer voor nuttige dingen gebruikt zou worden, het wordt zoals het nu gaat wel erg entertainment / commercieel achtig. Wat mij betreft zou veel van die zut er uit mogen. Maar dat heeft weinig met techniek te doen.

Ik denk niet dat de oplossing voor onze data overal beschikbaar willen hebben ligt in allerlei apparaten (pda's, laptops) die we mee gaan sleuren, maar in een vette glasvezel verbinding.

Iereen heeft dan zijn thuis gegevens op een home server staan, en de pc's in huis zijn terminals geworden ( werk pc, tv, pc van de kinderen etc.). En dan zou je in pricipe overal vanaf andere terminals (op werk of openbare gelegenheden, draadloos in de trein) op jouw thuis server met glasvezel in moeten loggen. Dan beschik je remote over alles van thuis, zonder allerlei apperatuur mee te hoeven slepen.

Wat mij een hele goede toepassing van het internet lijkt, is een hele grote internationale database met vanalles en nog wat. Deze zal dan door samenwerkende overheden beheerd worden, en hier zou dan zo'n beetje alle informatie op aarde in moeten komen (nieuws, archieven, encyclopedie, medische info), zodat informatie ook echt voor iedereen beschikbaar is. Iedereen met een internet verbinding zou hier toegang toe moeten hebben, en in openbare gebouwen moeten voldoende internet terminals zijn, waarmee je ofwel op je thuis server, of op de database moet kunnen, of gewoon moet kunnen internetten.

Allemaal nogal utopistisch, en zal ook wel niet zo snel gebeuren, maar mij lijken dit belangerijke veranderingen.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:38

w0w

Moeten we ook realistisch blijven? Een auto die veilig/milieuvriendelijk en ook nog eens de lichtsnelheid benadert, zal er nooit komen (tenminste niet hier op aarde).
Er zal inderdaad een revolutie qua integratie plaats vinden, zodat de over alvast wordt opgewarmt, zodra er uit de vriezer een mini-pizza is gehaald (die deze informatie via glasvezel naar de oven verstuurt). 1 minuut nadat de mini-pizza is gepakt zal de prullenbak open gaan, om het plasticje van de pizza erin te doen. Als de oven klaar is verstuurt ook deze via de glasvezel kabel informatie naar de lade, die vervolgens open gaat en een mes en een vork zal pakken. Je stoel zal richting de t.v. draaien, de tv zal natuurlijk aanspringen en de zender met je lievelingsshow opzetten.
Zoiets lijkt me wel een leuk idee :) Natuurlijk volkomen nutteloos, maar toch leuk :)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Ik zou wel eens willen dat stroom draadloos getransporteerd kon worden (veilig) :) nooit meer een accu of batterij mee :P

• benoni
  • Niet online
Leuk om over te filosoferen! Als je technisch alle kanten uit kunt, ga je pas echt procesgericht denken.
(Ik zie inmiddels dat terwijl ik tik anderen al aansluitende ideeën posten, dan maar om 't bevestigen:)

Ik denk aan een soort 'companion device' een klein apparaatje met processors, geheugen en een draadloos netwerk. Je kunt met dit apparaatje communiceren op allerlei manieren: door spraak, door een willekeurige console heen, en misschien in beperkte mate met je gedachten. Het apparaat beheerst dus veel vormen van menselijke communicatie, en koppelt dit aan de bekende voordelen van computers: exacte en beveiligde data-opslag, wereldwijde communicatie.

Alle randapparaten in je omgeving (printer, koffiezetter, enz.) kunnen inloggen op hetzelfde netwerk. Elk apparaat geeft zijn eigen specificaties, drivers en handleiding door, zodat je 'companion device' ook met nieuwe randapparatuur meteen kan communiceren.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik zou als eerste alle mobiele devices onklaar maken ofzo. Een soort scheiding tussen het technische commerciele leven en het rustige leven.

Daarnaast zou ik de internetverbindingen inderdaad aanzienlijk opvoeren, 10Mbit in de oerwouden van Afrika bijvoorbeeld. :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 06:09

nhanssen

QVL is non-tweakers

Een tunnel van de UK naar de USA.
Dat zal pas mooi zijn, btw de plannen waren er al en technisch is het eigenlijk al mogelijk, maar het zou goed bij deze tijd passen.

Spec's PC

Verwijderd

yojordi schreef op 04 maart 2004 @ 21:42:
Een auto die veilig/milieuvriendelijk en ook nog eens de lichtsnelheid benadert, zal er nooit komen (tenminste niet hier op aarde).
Wie zegt dat? Als je 75 jaar geleden gezegd had dat we ons nu met snelheden van boven de 1000 km per uur kunnen verplaatsen had niemand je geloofd...

• sdomburg
nhanssen schreef op 04 maart 2004 @ 21:47:
Dat zal pas mooi zijn, btw de plannen waren er al en technisch is het eigenlijk al mogelijk, maar het zou goed bij deze tijd passen.
Wat is het nut?

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Goedkoop en snel goederen transport :?

The trade of the tools

• benoni
  • Niet online
Het zou minder milieubelastend kunnen zijn dan vliegverbindingen.

• sdomburg
silentsnow schreef op 04 maart 2004 @ 21:50:
[...]

Goedkoop en snel goederen transport :?
Goedkoop? Weet jij wat de afstand is tussen de UK en de USA? Wat denk je dat zo'n tunnel kost :X. Sneller dan een vliegtuig? Riiight.
benoni schreef op 04 maart 2004 @ 21:51:
[...]

Het zou minder milieubelastend kunnen zijn dan vliegverbindingen.
Vliegtuigen zijn alleen nuttig voor spoedtransport. Regulier vervoer per schip is vele malen milieuvriendelijker dan hetzelfde aantal containers op losse vrachtwagens.

Verder is een tunnel van 100den kilometers natuurlijk vrij milieuvernietigend op de zeebodem.

[ Voor 4% gewijzigd door sdomburg op 04-03-2004 21:55 ]

• Grimli
Makkelijker kunnen we het Al-Quaide en de hunnen het niet maken. Als er ook maar iets mis gaat in zo'n lang ding heb je een paar 1000 doden. Hoe goed ze het ook beveiligen, je kan niet voorkomen dat het een keer finaal mis gaat. Met de Titanic dacht men ook dat er nooit wat mis kon gaan.

En het nut zie ik er ook niet zo van in. Als het vliegtuig te mileubelastend is lijken snellere boten me een beter plan. Of zuinigere vliegtuigen. Maar dit lijktme gewoon te kwetsbaar.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Ik denk aan waterpompen in ontwikkelingsgebieden waaruit vers water komt.

• benoni
  • Niet online
Grimli -> goed punt. Als je maar 1 tunnel hebt is het idd kwetsbaar.

• sdomburg
Wekkel schreef op 04 maart 2004 @ 21:56:
Ik denk aan waterpompen in ontwikkelingsgebieden waaruit vers water komt.
Die zijn allang technisch haalbaar. Dan wil ik liever:

Goedkope waterpompen in ontwikkelingsgebieden waaruit vers water komt.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

sdomburg schreef op 04 maart 2004 @ 21:55:
[...]

Goedkoop? Weet jij wat de afstand is tussen de UK en de USA? Wat denk je dat zo'n tunnel kost :X. Sneller dan een vliegtuig? Riiight.
Tuurlijk niet sneller dan een vliegtuig, maar goederentransport gaat ook niet met een vliegtuig ;)

Op dit moment moet alles met schepen. Als er een tunnel ligt, dan is het in sommige gevallen voordeliger om voor een trein door de tunnel te kiezen.

The trade of the tools

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

silentsnow schreef op 04 maart 2004 @ 21:58:
[...]

Tuurlijk niet sneller dan een vliegtuig, maar goederentransport gaat ook niet met een vliegtuig ;)

Op dit moment moet alles met schepen. Als er een tunnel ligt, dan is het in sommige gevallen voordeliger om voor een trein door de tunnel te kiezen.
mjaja, en wat doe je dan met aardplaatverschuivingen? een flexibele tunnel ofzo? Van rubber oid? :?

Een of ander multifunctioneel gsm-mp3-pda-remotecontrolethingie zou wel fijn zijn, met een of andere interface naar de ogen (wireless) zodat we alles kunnen zien zonder kwetsbare en in grootte gelimiteerde schermpjes.

[ Voor 20% gewijzigd door krisis1 op 04-03-2004 22:04 ]

• benoni
  • Niet online
silentsnow schreef op 04 maart 2004 @ 21:58:
[...]
...maar goederentransport gaat ook niet met een vliegtuig ;)
Er gaat tegenwoordig al meer goederen met het vliegtuig dan me lief is. Zelfs de ecologische groente uit ons groentenpakketje is soms ingevlogen uit Israël... en dus wat mij betreft meteen niet ecologisch meer.

• sdomburg
Krisis1 schreef op 04 maart 2004 @ 22:03:
[...]

mjaja, en wat doe je dan met aardplaatverschuivingen? een flexibele tunnel ofzo? Van rubber oid? :?
Technisch mag het onhaalbaar zijn in dit topic, anders weet ik nog wel een leuek met afvoer van uitlaatgassen, druk in de tunnel houden met verse lucht en natuurlijk behalve tunnels ook stopplekken, want na 2 uur moet je een kwartier rustten.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mag ik een nieuw been wensen,
Eentje die nagemaakt is van een echte
kunstmatige levende cellen ofzo.
misschien nanobots.

Die ik nu heb is plastic en titanium, en niet handig.

Tweak!

• benoni
  • Niet online
sdomburg schreef op 04 maart 2004 @ 22:05:
[...]

Technisch mag het onhaalbaar zijn in dit topic, anders weet ik nog wel een leuek met afvoer van uitlaatgassen, druk in de tunnel houden met verse lucht en natuurlijk behalve tunnels ook stopplekken, want na 2 uur moet je een kwartier rustten.
Op Discovery ging het over een in het water zwevend opgehangen treintunnel met shuttles die zo'n 900 km/u haalden.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

En hoe kom ik dan in de UK :?

Laat ze dan maar een teletransporter uitvinden kan ik om 7.20 uit bed stappen en nog ruim op tijd op het werk zijn :7

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:38

w0w

Wie zegt dat? Als je 75 jaar geleden gezegd had dat we ons nu met snelheden
van boven de 1000 km per uur kunnen verplaatsen had niemand je geloofd...
Ik zeg dat.
3*108 m/s is de snelheid van het licht.
3*105 is km/s
40.000 / 300.000 ~ 0,13 seconde.
Dus dan kun je in een seconde ongeveer 7 keer de aarde rond. Wat wil je daarmee doen? Het is overbodig en we zullen ook een loodrechte weg moeten aanleggen, want bochten kunnen er natuurlijk niet in want je kunt niet sturen met zo'n snelheid. Daarbij verwacht ik dat het menselijk lichaam deze snelheden niet zal aankunnen (mss met een of ander pak natuurlijk wel).
Bovendien durf ik te zweren dat het nooit veilig zal zijn met zo'n snelheid jezelf te verplaatsen op aarde. Er gebeuren immers al ongelukken met 20km/u (en lager!)

Tijdens het tikken van deze post komt er een vraag in mij op; Zouden we op een gegeven moment uit-ge-uitgevonden zijn? Zouden we alles uitvinden wat er uit te vinden is? Gaan we ooit tevreden zijn met wat we hebben en gaan we ooit niet meer nog sneller, nog beter, nog veiliger en nog makkelijker dingen will doen?

[ Voor 22% gewijzigd door w0w op 04-03-2004 22:20 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13

job

Een apparaat die informatie uitwisselt met de geheugencellen in mijn hersenen.
Dat lijkt me nou een echt handig apparaat. Nooit meer afspraken vergeten, geen agenda meer nodig.

Ook ideaal in de kroeg, nu sta ik wel eens met de bek vol tanden als ik in een dronken bui de naam van die leuke meid ben vergeten.

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
Dit zal er hellaas denk ik toch nooit komen. Niet omdat de afstand te groot is maar met aardbevingen is de schaden niet meer te overzien...
en de druk is te groot op de bodem van de zee.

Waar ze wel mee bezig zijn is een de werelds langste snelweg 1 snelweg rond de wereld. Door het gebruik van de bestaande snelwegen te koppelen aan bruggen over de kortste verbinding over het water en tunnels.
was op discovery btw.

• benoni
  • Niet online
cruger schreef op 04 maart 2004 @ 22:06:
Mag ik een nieuw been wensen,
Eentje die nagemaakt is van een echte
kunstmatige levende cellen ofzo.
misschien nanobots.

Die ik nu heb is plastic en titanium, en niet handig.
Ja een stamcelgroeibeen, waarom niet. Met extra hoogspringfunctie! Als je dan toch jaren hebt moeten achterlopen met je been is een keer een flinke voorsprong op de rest wel op zijn plaats.

Verwijderd

Wat betreft het gebruiken van computers.... iets zoals alleen een computerscherm, toetsenbord en muis of een andere input iets, en dan connecten met een ultra mainframe waar je al je werk doet... Games, officewerk etc.... Dan ben je es eindelijk af van nieuwe hardware aanschaffen :).

Verwijderd

jordan2k schreef op 04 maart 2004 @ 22:13:
[...]

Dit zal er hellaas denk ik toch nooit komen. Niet omdat de afstand te groot is maar met aardbevingen is de schaden niet meer te overzien...
en de druk is te groot op de bodem van de zee.

Waar ze wel mee bezig zijn is een de werelds langste snelweg 1 snelweg rond de wereld. Door het gebruik van de bestaande snelwegen te koppelen aan bruggen over de kortste verbinding over het water en tunnels.
was op discovery btw.
Laatste op discovery channel was er een documentaire over zo'n tunnel, alleen die liep dus door het water heen op een diepe punt. Alleen gingen er geen auto's doorheen maar magnetische treinen die 5000 km/s haalden. Om de wrijving van lucht en de treinen te verminderen, werd de tunnel een vacuum gemaakt. Theoretisch kan je met een vliegtuig niet harder dan met een magnetische trein in de vacuum, omdat zon trein erg weinig weerstand heeft, die weinige weerstand kan je niet creeën in open lucht. Een ander alternatief voor de vliegtuigen zou zijn boven de ozonlaag vliegen, in de ruimte dus. En je kan wel zeggen ja maar technisch is dan alles haalbaar volgens de TS, je hebt natuurlijk wel altijd met natuurkrachten te maken die geen reet om de techniek geven :P.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Leuke reacties!

Ik zat zelf meer na te denken over mobiele devices enzo maar ja je hebt natuurlijk ook vervoer van goederen, waterpompen in de derde wereld en minipizza's :9 :9~ .

Anyways, de vraag of we ooit uit-ge-uitgevonden zijn vind ik ook wel heel interessant omdat dit het gebied aanraakt "wat heeft de mens nodig en wat willen we met zn allen uiteindelijk bereiken als soort?". De mens heeft sinds zijn bestaan eigenlijk grotendeels (en ook vrijwel iedereen) puur voor voortbestaan gevochten. Overleving van de gehele soort, doorgeven van goede genen (als individu en geheel) waren de afgelopen jaren (eonen) "hot issues" :+ .

Ik weet niet of filosofen er misschien al over nagedacht hebben maar: wat zou de mens (en in dit geval dus jij...) moeten doen met het bestaan/leven en de kracht/macht die wij hebben? De technieken die we door de jaren heen hebben ontwikkeld en nog zullen gaan ontwikkelen hebben in ieder geval korte termijn functies, maar is er ook een groter plan? Gaan we het universum koloniseren? Gaan we, net als we met de aarde nu doen, het universum oogsten (denk fossiele brandstoffen) en dat allemaal om "heen te gaan en te vermenigvuldigen"? Just 4 the fun of it?

Nou ja, ik weet het niet, ik denk overigens niet dat de homo sapiens sapiens in deze vorm zal blijven bestaan, ik vertrouw erop dat genetische manipulatie gecombineerd met bijvoorbeeld kunstmatige intelligentie daar binnen een paar duizend jaar korte metten mee maakt...

Maar wat denken jullie hier van?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 22:17:
[...]
je hebt natuurlijk wel altijd met natuurkrachten te maken die geen reet om de techniek geven :P.
er worden ook elke keer uitzonderingen gevonden op de natuurkrachten,
Einstein proved Newton wrong gedeeltelijk, maar toch..

Verwijderd

Topicstarter
vet!
nanobots die op het moleculaire niveau alles na kunnen maken,
eten (geen transport meer nodig!)
mensen (transporters!)

Vette mogelijkheden, als ze maar in grote hoeveelheden en goedkoop geproduceerd kunnen worden, misschien zijn daarom organische nanobots wel een idee, of hebben we het dan weer over cellen :D ?

• Grimli
Ik hoop dat de mens echt heeft wat in star trek zo mooi verbeeld wordt: de drang om te verkennen. Dat is volgens hun een van de eigenschappen van de mens, de eeuwige drang om te verkennen en verder te komen. En dat zou mooi zijn. Warp drive uit vinden, de ruimte in racen, en hopelijk nog een paar goede contacten op doen.

De mogelijkheden zijn eindeloos. Maar voorlopig zitten we nog wel een poosje aan deze planeet vast (zonnestelsel in ieder geval), en lijken die waterpompen me een beter idee. Eerst maar onze eigen zaakjes op orde krijgen, en dan weer eens verder gaan kijken. Hoe dan ook, the future is out there.

Verwijderd

vrede

Verwijderd

Een chip die men in het brein kan inplanten waardoor ik eindelijk die vrouwen zou kunnen begrijpen! :+

Verwijderd

Een chip die men in het brein kan inplanten waardoor ik eindelijk die vrouwen zou kunnen begrijpen!
Die bestaat al, in externe vorm genaamd "trouwring". Helaas neemt het programmeren van mensen nogal lange tijd in ;)

Ik denk persoonlijk dat efficiente energie omzetting/opslag toch wel het belangrijkste is in de utopische wereldbeelden die in dit topic genoemd worden (hetzij voor de apparatuur/gegevensopslag/uitwissel danwel voor het voeden van de wereld populatie - want voedsel is niets anders als groene accupacks geladen met zonneenergie en aan de toename van de wereldbevolking komt voorlopig geen stop ;)).

Maar goed, dat is niet echt een IT onderwerp. Ik denk dat cyberintregratie nog het meest tot de verbeelding spreekt (denk het, en de computer 'weet' het - zoals door piloten ook gebruikt wordt). Al zal het wel voorbehouden zijn (blijven?) aan de 'elite'.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 02:22 ]

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 02:19:
[...]
Die bestaat al, in externe vorm genaamd "trouwring". Helaas neemt het programmeren van mensen nogal lange tijd in ;)
Hoevaak zou je willen trouwen/scheiden/trouwen/scheiden etc ?

Onmogelijk dus om vrouwen te kunnen/leren begrijpen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MarElo op 05-03-2004 02:36 . Reden: tiepo ]

Verwijderd

Ik hoef geen vooruitgang te zien, ik zou liever zien dat men ethisch vooruitgang zou willen boeken.

[uselessnessreply]

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

benoni schreef op 04 maart 2004 @ 21:56:
Grimli -> goed punt. Als je maar 1 tunnel hebt is het idd kwetsbaar.
Mwha...dan is de tunnel kwetsbaar...

Maar als je in die tunnel units verplaatst die ieder niet meer dan 350 personen verplaatst, dan neem je niet meer risico dan met een vliegtuig...

Het is alleen zo dat als die tunnel eenmaal dicht zit door whatever dan ook, je de rest ook stopt...

Wellicht 4 tracks in een tunnel met wissels?
Pagina: 1