cpu gaar => HDD problemen???

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
Verhaal:
Onlangs begon in één van mijn 2 pc's de IDE harddisk gek te doen; prompt waren er diverse fat erros, was E: niet beschikbaar" bij het verwijzen naar de locatie van een driver of andere browse-functie (nog nooit meegemaakt) en andere gekke dingen.

Norton Disk Doctor vond op een gegeven moment enorm veel bad clusters en fouten in de FAT.

Ik heb diezelfde P-III 450 in een andere pc geprobeerd, en ook daar ging mijn (UW2 SCSI_) HDD ook over zijn nek. EN wel op een dusdanig manier dat alleen een format (low level maar dan) de problemen op kon lossen. Leuke was dat nadat ik de HDD weer gepartitioneerd had, en de de pc rebootte de CPU de geest gaf. De IDE HDD waar de problemen het eerst voorkwamen werkt nu prima met een nieuw mobo en een athlon 750...

Vraag:
Zou het kunnen dat doordat de cpu op zijn laatste benen liep de HDD's fouten gingen maken???

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn zusje heeft afgelopen vrijdag een nieuw systeempje gekocht en ik moest dus overal voor zorgen.

Ik dat ding in elkaar geschroefd een wilde win98se gaan installeren. Bij de scandisk gaf hij de melding dat er zo'n ruwe 400 MB per partitie aan lost clusters was en ik dat deleten en vervolgens gaf de windows setup aan dat er een cab file corrupt was. Ik heb toen van alles geprobeerd, maar het lag niet aan de hdd.

Ik heb vandaag de tijd gehad om de service afdeling te bellen en die vertelden dat het of aan de processor of aan het intern geheugen lag, dus ik denk inderdaad dat dat mogelijk is.

• BoneZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05-2021

BoneZ

don't panic

Ik heb het ook gehad.... ik dacht dat het een gecrashte HD was maar het bleek een gare bus op mun mobo ..... mobo vervangen en een paar bad-sectors overgehouden maar de HD pruttelt weer en mobo op de schroot :)

reality is for people with no imagination