[Koolance] Kringloop

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:14
Ik heb zojuist een Koolance Liquid Cooling PC2-601 Kast binnen, compleet met alle accesoires zoals GPU/CPU/Hard Disk/NB cooler, nu vraag ik mij het volgende af; het reservoir zit (als de kast ligt met bodem naar je buik) rechtsonder, daar komen 2 slangen uit.

Nu is mijn vraag welke er nou op de CPU cooler komt om de kring te beginnen, het is mij niet duidelijk, en of het uberhaupt wel uitmaakt.

Ik zie namelijk dat de rechterslang als eerste langs de radiator gaat en dan pas naar de CPU kan, dit zou betekenen dat het dus een kleine vertraging oplevert als ik de pc start.

Heeft iemand hier duidelijkheid over voor me?
Ik heb al aardig wat reviews gelezen en ook het boekje nagepluist maar kan hier niets over vinden.
Bvd.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 04-03-2004 20:49 ]

Verwijderd

move CME > DOC

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:46

Epsilon

als het maar 2 slangen zijn zullen dat wel de slangen van je pomp zijn.

Dan kan het niet fout gaan eigenlijk :)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

The_Dart schreef op 04 maart 2004 @ 20:29:
Ik zie namelijk dat de rechterslang als eerste langs de radiator gaat en dan pas naar de CPU kan, dit zou betekenen dat het dus een kleine vertraging oplevert als ik de pc start.
Dat beredeneer je verkeerd :) als de pomp het water in beweging zet gaat het gelijk overal stromen om het weggepompte water weer te vervangen.
En dat de flow eerst langs de radiator is toch goed? wordt het water eerst gekoeld voordat hij naar de CPU gaat. En anders zet je hem nadat hij langs alle blokjes is geweest, maakt nix uit.

Use the Search Luke...

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De volgorde waarin de flow gaat is in wezen onbelangrijk... de pomp is er alleen om het water rond te pompen.. de radiator staat middenin de keten.. Een radiator koelt je water af naar kamertempratuur, waar hij dat doet in de keten maakt voor de werking en koeling van de waterkoeling niet veel uit.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
The_Dart schreef op 04 maart 2004 @ 20:29:
Zelfs al heeft het water een vertraging,wat niet gebeurd(zoals hierboven uitgelegd door anderen) een P4 of Athlon houd het echt wel om enkele seconden zonder waterflow te zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Rey Nemaattori op 05-03-2004 00:50 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Rey Nemaattori schreef op 05 maart 2004 @ 00:49:
[...]

Zelfs al heeft het water een vertraging,wat niet gebeurd(zoals hierboven uitgelegd door anderen) een P4 of Athlon houd het echt wel om enkele seconden zonder waterflow te zitten.
zelfs 10 min is geen probleem :) tja uit eigenervaring.. :D vergeten de stekker er in te doen :D
Pagina: 1