Toon posts:

flash randomise variabele namen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb op internet dit flashje gezien.

http://www.nwebb.co.uk/nw...les/coffee_jesus_fix.html

en nu wil ik zoiets maken maar dan met de namen die men zelf in kan vullen. Ik zit te denken aan invulvelden voor maximaal vijf namen en minimaal dus 2.

Nu heb ik in frame 1 dus al vijf velden staan met var. naam1 t/m naam5 en in frame2 dus een texveld met var. uitkomst. nu alleen nog de random code... :)

En het moet dus ook zo zijn als men maar drie namen of anders invult dan moet hij automatisch de lege velden niet mee gaan rekenen. Ik heb al gekeken in de zoek van dit forum maar kom zo niets tegen wat over iets gaat als dit... dus dat antwoord helpt niet... Ik hoor wel of iemand een code hiervoor heeft voor mij

Alvast _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ bedankt

Verwijderd

he welkom op GoT en in W&G!

Als je dit ff doorleest [rml][ W&G FAQ] Welkom in W&G: FAQ en Beleid[/rml] snap je meteen dat er hier aan script-requests niet wordt gedaan.

Kijk effe op flashkit.com of Google er even op, zal vast zat te vinden zijn.

Verwijderd

Zoiets als `random` bestaat niet in scripts, het moet altijd ergens op gebaseerd zijn ;)... Een veel gebruikte optie is bijv. om de secondes als `seed` te pakken, ik weet niet of dit in actionscript ook kan?

Verwijderd

Topicstarter
zoiets dacht ik al maar ik weet zo 123 de volgorde niet.

ik heb wel iets om een random image te laten zien.

code:
1
2
3
4
5
6
7
_root.createEmptyMovieClip("empty",1);
_root.empty.createEmptyMovieClip("holder",2);
var pict = new Array("snow","hiking","biking","running","football","swiming","golfing","tennis","catcher");
var pictPlus = pict.length;
var randomPict = Math.floor(Math.random()*pictPlus);
//trace(randomPict);
_root.empty.holder.loadMovie("img/"+pict[randomPict]+".jpg");

maar om dit zo 123 simpel om te bouwen naar dat wat ik wil lijkt me nogal moeilijk

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:50:
maar om dit zo 123 simpel om te bouwen naar dat wat ik wil lijkt me nogal moeilijk
hmm, dat lijkt mij dus niet... ik zal eens kijken wat ik voor je kan betekenen ;) *gaat aan de slag*
edit:
sorry, ik heb niet echt veel verstand van actionscript (iig niet genoeg om dit aan te passen)... dus dit gaat me niet lukken zonder dat ik heel wat dingen na moet checken. En aangezien ik nog een lading huiswerk moet heb ik daar even geen trek in :P

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt.

Verwijderd

ik weet niet zeker, maar dit zou toch simpel moeten zijn? met math random () krijg je dus al een random getal... zet dit in een var, en doe een if var blaat = < 5, var1=input1... o.i.d. :P (waar gebruik je het voor btw? het lijkt me dat dit een stuk makkelijker gaat in javascript namelijk)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 21:49 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

/scriptrequest

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.