Toon posts:

[Panda antivirus 2004] geen connectie met DHCP *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb Panda antivirus titanium 2004 gekocht.
Wanneer ik deze installeer stuit ik op het volgende probleem...
Na de installatie communiceerd mijn pc niet meer met de DHCP server van mijn router. Wanneer een fixed IP (in de juiste range) invoer. Werkt internet niet meer, terwijl de gateway letterlijk uit mijn DHCP settings is overgenomen.

Wanneer ik mij ip op automatisch verkrijgen zet, krijg ik tijden ipconfig /renew een melding dat de opdracht op iets anders dan een socket werd uitgevoerd.

De grap is wanneer ik panda deïnstalleer werkt alles weer naar behoren.

Wat zie ik hier over het hoofd?

Het gaat hier om een schone installatie van Windows XP Professional. 8)7

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bevat Panda ook een firewall? Zo ja zet die eens uit.

Die "op iets anders dan een socket" melding kom ik altijd tegen op pc's waar TCP/IP een beetje brak is. Dat is meestal op te lossen met WinsockXPFix.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel afgemaakt, alleen de naam van een programma zegt wat weinig :o

Naast uitzetten kan je ook even specifieke regels maken zodat het verkeer naar je DHCP server gewoon wordt doorgelaten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Okay mike Panda heeft voor zover ik weet geen firewall. Voor dat socket verhaal heeft inderdaad die patch geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K het gaat hier om een bokkie wokkie router (Etech). Hier kan ik dit soort dingen helaas niet instellen.

Ik ga nu mijn pc rebooten en zonealarm opnieuw installeren, deze had ik verwijderd om het een en ander te kunnen uitsluiten.

Wish me luck :P