NEC ND-2500 niet herkend als dvd-drive

Pagina: 1
Acties:

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-03 06:03
Hij ziet dit ding gewoon als cd-rom drive en als ik er een dvd in prop loopt m'n hele systeem vast. Firmware is het nieuwste (1.06) en drivers zijn nergens te vinden .
Wat moet ik nu doen, ik kan ook niks van UDMA vinden en als ik bij de options kijk kan ik wel de dvd region veranderen, maar toch ziet ie het als een cd-rom drive :S.
En er staat bij dat ie SCSI is, terwijl het gewoon IDE is (hetzelfde bij m'n gewone cd brander, waar ik ook niks mee gebrand krijg)

Gisteren had ik dit ook al gepost en werd die gelijk gesloten omdat ik niks gezocht zou hebben, maar dat heb ik wel degelijk gedaan. Ben 2 uur aan't kloten geweest met dat ding en nog is 2 uur aan't zoeken geweest voor een oplossing. Post ik m'n vraag, wordt die gesloten.
Ik was dan een beetje ongeduldig en gaf een kick omdat ik zo weg moest, maar toch, er werd mij verweten dat ik niks heb opgezocht.

Specs: <> EPOX 8KHA+ <> AMD Athlon 1600+ @ 1800+ <> 512 MB DDR pc2100 <> Asus V8460 GF4 Ti4600 <> Benq 24x fikker <> NEC ND-2500 dvd fikker <> IBM G78 17" monitor <> Creative Audigy Platinum <>

[ Voor 13% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 04-03-2004 19:29 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien even onder de Safemode alles aan DVD-drives eruit gooien en opnieuw beginnen. :)

Het klinkt alsof wat software/drivers er een puinhoop van gemaakt hebben.
Verder worden dacht ik alle DVD-drives als CDROM gezien maar de software heeft hier geen last van omdat die toch wel ziet dat het een brander is. :)
Maar het kan zijn dat dat inmiddels in XP (Pro) veranderd is.

Senile! Senile Oekaki

• Da-WiZZy0n
Dat kan wel wezen, maar hij loopt vast als ik er een dvd in stop en tmaakt niet uit welke, alleen als ik er een dvd+r (leeg) in doe, loopt ie weer niet vast.
Als ik nu naar My Computer ga duurt ut ook langer totdat het geladen is.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Da-WiZZy0n schreef op 06 maart 2004 @ 00:24:
Dat kan wel wezen, maar hij loopt vast als ik er een dvd in stop en tmaakt niet uit welke, alleen als ik er een dvd+r (leeg) in doe, loopt ie weer niet vast.
Als ik nu naar My Computer ga duurt ut ook langer totdat het geladen is.
Gooi eens wat brandprogramma's eraf. Een aantal hebben compatibiliteitsproblemen met de NEC!

webOS all the way!

• Da-WiZZy0n
Ja, keb nero er al afgegooid en Easy CD/DVD Creator 6 erop gezet en dat maakte niks uit :(