[CoD] Crash in CODSP.EXE

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BucWild
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 11:35
Heya,

Ik heb al heel wat fora afgezocht en hier ook de search gebruikt, maar kom toch niet uit het probleem waar ik tegen aanloop als ik Call of Duty aan het spelen ben. Het is namelijk zo dat als ik het spel speel ik, soms na 15 minuten, soms na 15 seconden, een foutmelding krijg dat "er een fout in CODSP.EXE zich heeft voorgedaan" en dat het spel moet worden afgesloten. Ik kom dan terug in mijn desktop, die overigens dan hele verzadigde (fletse??) kleuren weergeeft. Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

Hier wat info :

AMD Athlon XP 1700+
512 MB PC2700
Asus Geforce FX 5200 128 MB, DirectX 9.0b geinstalleerd.
Asus A7N8X mainboard
Creative SB Live 5.1 player
Windows XP Professional

CoD patch 1.02 geinstalleerd.
Forceware 52.16 geinstalleerd, nieuwste ook geprobeert, hielp niets.
nForce 3.13 drivers geinstalleerd.

Wat heb ik verder geprobeerd zonder resultaat :

AGP bus van 8x naar 4x
Hardwareversnelling op "basis"
Audio Hardwareversnelling "uit"
ATI Catalyst patch geprobeerd (VPU recover) (ja, zo hopeloos ben ik inmiddels)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
Waarom probeer je in hemelsnaam een ATi Catalyst patch als je een Nvidia videokaart hebt? :o

Maar ok, heb je al eens oudere Detonators (dus geen Forceware, die zorgen tegenwoordig alleen maar voor problemen) geprobeerd en heb je ook andere drivers geupgrade? Ik zie bijvoorbeeld een moederbord driver, die zou ook voor de nodige problemen kunnen zorgen.

En last but not least: heb je 'm al eens opnieuw geinstalleerd en het geprobeerd zonder de (nieuwste) patch? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 04-03-2004 19:12 ]

The devil is in the details.

• BucWild
Tsja, zoals ik al zei, ben nu echt hopeloos op zoek naar de oplossing voor dit probleem en dan probeer je echt alles. Zelfs die ATI patch.

Met de oude Detonators van Nvidia had ik hetzelfde probleem, vandaar dat ik deze Forceware ook heb geprobeerd, maar dat lostte dus niets op. M'n mobo drivers heb ik geupdate van versie 2.45 naar de huidige versie vanwege dit probleem, same result......

Die patch van Activision heb OOK na aanleiding van dit probleem geinstalleerd, omdat zonder die patch, ik die foutmelding ook kreeg.

Kortom.......

[ Voor 17% gewijzigd door BucWild op 04-03-2004 19:24 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
Heb je Windows XP zelf al geupdate? Dus Service Pack 1 geinstalleerd + alle aanbevolen updates die Windowsupdate kan vinden.

Verder zou ik ook eens wat kloten met je videokaartinstellingen. Zet bijvoorbeeld alles op uit en laag, of alles op hoog en aan. En zet ook alle achtergrondprogramma's die niet nodig zijn om het spel te spelen eens uit, misschien zit er iets dwars.

The devil is in the details.

• BucWild
Heb hier een Windows XP distro met SP1 gestreamd op de CD en alle essentiele updates had ik al van de MS site getrokken.....

Ik denk dat ik ff een multiboot aanmaak ofzo met 98 en dat is ga proberen......

• BucWild
Iemand nog enig idee ? Die multiboot werkte nl. ook al niet.......

• BucWild
Even topicschop, wil nu wel eens een keer langer dan 5 minuten CoD spelen....

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

Fuelke

Forza Ferrari

Heb je ook al geprobeerd met de 1.3 patch van Call of Duty?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• BucWild
Yup, die laatste patch (1.3) van Activision verhielp mijn probleem ook al niet...

Verwijderd

Dit moet niet mogen idd. Waarom maak je geen ghost van je huidige systeem en zet Windows XP er gewoon niet opnieuw op ? Weet bijna zeker dat dan je probleem voorbij is. Kan me niet voorstellen dat dit soort euvels namelijk in het spel zitten en als dat zo zou zijn was dit allang gefixed d.m.v. patches. Ik zou het proberen iig als ik het niet meer wist.

ps. Heb je dit ook bij andere spellen of alleen bij dit spel ?

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01-2025
Vaag dan? Ik had dit ook en nadat ik 1) mijn kast had uitgestoft en 2) 1.3 erover heen heb gegooid heeft zich dit niet meer voorgedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door DeRCT13 op 03-04-2004 10:57 ]

Verwijderd

O, ik vergeet wat, heb je al safe mode geprobeerd ? En daarna gewoon gespeeld natuurlijk ?

• BucWild
Ja hou maar op, heb Windows XP al vele malen opnieuw geinstalled en heb ook al geprobeerd in save modus te gamen. Hierbij kreeg ik na ongeveer 5 min. weer hetzelfde euvel.....

Verwijderd

Vele malen opnieuw installed :? Eén keer kaal installen met alle Windows updates en daarna ghost draaien lijkt me toch iets simpeler en sneller.

Tja aangezien ik niet meer weet van je systeem (welke processen er draaien of het eventueel ook in andere spellen voorkomt of je willekeurig andere windows foutmeldingen krijgt die in het event log worden weggeschreven) komen we niet verder natuurlijk. Maar goed, heb verder ook geen idee.

Heb wel ooit iets gehad wat hierop lijkt. Bleek achteraf een nieuwe bijgestopte geheugen module te zijn die pas werd aangesproken nadat mien oude genoeg te doen hadden hehe. Geheugentimings stonden niet goed.

Mocht je nog wat weten horen we het wel denk ik, moet toch ergens op terug te voeren zijn, toch ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 00:39 ]

Pagina: 1