Toon posts:

Abit BE6 opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat oude computers aan het opknappen en nu zit ik met het volgende probleem: als ik netspanning zet op mijn Abit BE6 mobo dan gaan de led's op het toetsenbord even aan en dan weer uit. Als ik vervolgens de pc aan zet, gaat de fan van de processor wel drraien en het geheugen wordt ook gecontroleerd, maar verder doet ie dan niets en ook de leds op het toetsenbord gaan niet branden (ook niet als ik num lock indruk). Ook krijg ik geen beeld. Ook geen piepjes.
Ik heb al gelezen dat het een probleem zou kunnen zijn met dat er stroom zou lekken via de kast ofzo, dus heb ik de hele handel uit de kast gehaald en ligt het nu op een niet geleidende ondergrond.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en wat ik eraan zou kunnen doen?

edit:

Sorry, heb het probleem denk ik gevonden....ook al vind ik het heel vaag. Toen ik de netwerkkaart verwijderde deed ie het opeens weer wel. De netwerkkaart gaf in een andere pc dezelfde problemen als hiervoor beschreven... is dit normaal?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 19:10 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voortaan eerst een beetje zelf op zoek gaan voor je post, bijvoorbeeld hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En als antwoord op de vraag of het normaal is- tja, voor een grondig dode kaart wel. Misschien heeft hij kortsluiting ofzo (meen me zoiets te herinneren van een knuppel die een keer een ISDN RJ-45 in een Ethernet RJ-45 stekker stak... dat geeft aardige kans op doorbranding...)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.