Dos full screen op TFT (iiyama E431-S)

Pagina: 1
Acties:

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:27
Ik heb op dit moment een gewone CRT Monitor. Ik wil een TFT Scherm aanschaffen
de E431-S.

Ik werk echter erg vaak met een dos programma, full screen. In de optie's scherm van de snelkoppeling kun je alleen maar volledig venster aangegeven en geen
resolutie. Werken in een dos box ie geen optie.

Bij iiyama nagevraagd en full screen dos moet mogelijk zijn, maar door interpolatie kan het zijn dat het scherm wazig/onscherp is.

Graag ervaringen van tweakers met een TFT. Is dat wazig en onscherp in die
mate dat het storend is of valt het wel mee en moet je erg opletten om het te kunnen zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Henkus op 04-03-2004 18:56 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
et is zeker wel te doen. Wel is het redelijk blurrig, maar dat is geen groot nadeel

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Henkus
Maurice schreef op 04 maart 2004 @ 18:56:
et is zeker wel te doen. Wel is het redelijk blurrig, maar dat is geen groot nadeel
Is het niet zo dat als je er een hele dag achter moet werken dat je hoofd pijn krijgt omdat het zo wazig is.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:30

Maartenvs

For Sale

Ik werk op een 19" tft en moet zeggen dat dos goed gaat hoor. De sony's hebben toevallig keuzemenus waarmee je de scherpte van text in kan stellen ong. dat werkte ook wel fijn.
Hierbij fototje van mijn scherm vind de text nog goed leesbaar en tis toch maar indicatie want in het echt is toch anders. Is 2,3 mb ong.
http://www.xs4all.nl/~m16son/school/text.jpg

• Henkus
Maartenvs schreef op 04 maart 2004 @ 20:24:
Ik werk op een 19" tft en moet zeggen dat dos goed gaat hoor. De sony's hebben toevallig keuzemenus waarmee je de scherpte van text in kan stellen ong. dat werkte ook wel fijn.
Hierbij fototje van mijn scherm vind de text nog goed leesbaar en tis toch maar indicatie want in het echt is toch anders. Is 2,3 mb ong.
http://www.xs4all.nl/~m16son/school/text.jpg
Bedankt nu heb ik ongeveer een idee. Het valt wel mee denk ik met de onscherpte

Zou het beeld op een 17"TFT dan scherper zijn omdat ie het zelfde aantal beeldpunten 1024x1280 heeft op een kleiner beeld?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:30

Maartenvs

For Sale

ja idd kleiner scherm met zelfde aantal punten = minder onderlinge ruimte. Nou moet ik ook wel zeggen dat de kwaliteit van het scherm ook nog kan schelen. Maar als je het echt zeker wilt weten ga je even bij een winkel langs en vraag je of je even mag proberen.

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik zou als ik jou was het zeker een keer in een winkel gaan bekijken. Ik heb zelf ook een E431S, en alhoewel het beeld er in full-screen dos er redelijk uit ziet zou ik hier toch echt geen hele dagen mee willen werken.

Het beeld is nooit zo scherp als een CRT monitor, en zeker als je regelmatig wisselt van de native TFT reso naar een dos screen zal de overgang iedere keer pijnlijk zijn.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Ik heb ook een 431 maar ik vind het scherm in windows ook al een beetje blurrig. vooral rond text is het merkbaar.
wat kan ik hieraan doen ?
Heb nu een VGA aansluiting. zou een dvi kabel veel schelen ?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

staat je resolutie wel goed? op 1280x1024 dus. Ik heb twee van deze schermen en ze zijn haarscherp.

• Henkus
Kramers schreef op 05 maart 2004 @ 12:54:
Ik zou als ik jou was het zeker een keer in een winkel gaan bekijken. Ik heb zelf ook een E431S, en alhoewel het beeld er in full-screen dos er redelijk uit ziet zou ik hier toch echt geen hele dagen mee willen werken.

Het beeld is nooit zo scherp als een CRT monitor, en zeker als je regelmatig wisselt van de native TFT reso naar een dos screen zal de overgang iedere keer pijnlijk zijn.
Er is geen winkel bij ons in de regio waar ik zou kunnen kijken. Het programma waarmee wij werken onder dos heeft van boven tot onder ongeveer zo'n 25 regels, dus het zijn vrij grote letters.

Ik hoef er ook geen uren achter elkaar achter te zitten maar diverse keren per dag.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb een tijdje op een call-center achter een 15" TFT gewerkt, ook een full-screen dos applicatie. Het was wel iets onscherper dan op een TFT, maar het beeld was ook weer rustiger. Dus dat compenseert vind ik. Ik vond het in ieder geval fijner om achter die TFT te werken. (25% van de werkstations waren TFT's, de rest CRT)

Ik werkte er 10 uur per dag aan, werkte prima.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Henkus
Ik heb uit eindelijk een 19" TFT (e481S) besteld.

Als ie binnen is zal ik mijn bevindingen posten.

• Henkus
Ik heb een hagel nieuwe E481S.

Werken onder dos is absoluut geen probleem.

Ja de letters zijn iets vager, maar ook veel groter omdat je onder dos niet zoveel regels op een scherm hebt.

Verwijderd

hoi allemaal dit is mijn eerste berichtje hiero?
Ik heb gister ook een Iiyama E431S gekocht perfect beeldje!!
Maar ik ken het opstart scherm niet zien e.d. , hij geeft dan NO-Signal het beeld komt pas bij me inlogscherm van windows!!?

iemand hier ervaring mee??
wat is de oorzaak?
hoe op te lossen?

Ik draai windows xp prof
club 3d radeon 9600 pro
DVI-D aansluiting!

reactie graag!

groetjes

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 18:26:
hoi allemaal dit is mijn eerste berichtje hiero?
Ik heb gister ook een Iiyama E431S gekocht perfect beeldje!!
Maar ik ken het opstart scherm niet zien e.d. , hij geeft dan NO-Signal het beeld komt pas bij me inlogscherm van windows!!?

iemand hier ervaring mee??
wat is de oorzaak?
hoe op te lossen?

Ik draai windows xp prof
club 3d radeon 9600 pro
DVI-D aansluiting!

reactie graag!

groetjes
Probeer in de BIOS eens de Quick Boot optie uit te zetten. Heeft (waarschijnlijk) te maken met initialisatie van de videokaart en het beeldscherm die dat niet goed oppikt als quickboot enabled is.

Loste bij mij iig het probleem op, maar dat betrof een Samsung 191T op DVI (Club 3D Radeon 9700, op een Asus P4PE), dus garantie heb je niet dat het bij jou ook werkt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

ja dat was ik ook van plan maar nu blijkt dat ik het beeld van het Bios ook niet kan zien en das best moeilijk aanpassen.
Ik snap er geen hout van??
Meerdere suggesties? ( of gewoon ouwe monitor er aanhangen en aanpassen???)

Verwijderd

Ik heb een 431s

Ik heb automatische instellingen laten doen alleen lichte kleuren zijn niet zichtbaar op mijn scherm nu.

Wat zijn de ideale instellingen waarmee de tft het beste werkt

ik heb een radeon 9600

alvast bedankt

ps trouwens het zoeken op dit forum werkt niet echt, krijg altijd no results terug

Verwijderd

okee ik heb dus in mijn bios quick boot disabled maar ik krijg nog steeds geen beeld pas bij het inloggen krijg ik het RAAR!
Pagina: 1