Ik ben een pagina voor een simpel nieuws submit script aan het maken waarmee je het nieuws kunt toevoegen.
De pagina bevat deze velden:
Titel
Inhoud
Plaatje (uploaden) = File field
Plaatje (kiezen uit plaatjes die al geupload zijn)
Nu wil ik op de pagina die het in de database opslaat kijken welke van de 2 gekozen is. Als je een plaatje wilt uploaden dan moet dit gebeuren. Wil je een plaatje gebruiken wat al is geuploaden dan moet dit gebeuren.
Ik heb het volgende al:
Bij de eerste if kijk ik of het file field is gebruikt. Zo ja, upload het plaatje en insert de naam in de database.
Bij de tweede else if Als er een radiobutton geselecteerd is moet deze gebruikt worden. Het plaatje staat al op de server dus alleen de naam gaat de database in.
De derde else moet gebruikt worden als beide niet gebruikt worden, ook dit moet kunnen.
Het uploaden werkt nu al, maar zo gauw ik nu een radiobutton aanvink krijg ik deze melding
Het lijkt er dus op dat mijn if else constructie niet helemaal goed werkt
Iemand ideeen?
De pagina bevat deze velden:
Titel
Inhoud
Plaatje (uploaden) = File field
Plaatje (kiezen uit plaatjes die al geupload zijn)
Nu wil ik op de pagina die het in de database opslaat kijken welke van de 2 gekozen is. Als je een plaatje wilt uploaden dan moet dit gebeuren. Wil je een plaatje gebruiken wat al is geuploaden dan moet dit gebeuren.
Ik heb het volgende al:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| include ('dbconnect/dbconnect.php'); $titel = isset($_POST['titel']) ? $_POST['titel'] : ''; $inhoud = isset($_POST['inhoud']) ? $_POST['inhoud'] : ''; $dskfile = isset($_POST['dskfile']) ? $_POST['dskfile'] : ''; //RADIOBUTTON inhoud $path = "../images"; if($_FILES["file"]){ copy($_FILES["file"]["tmp_name"],"$path/".$_FILES["file"]["name"].""); $query = "INSERT INTO artikelen (datumtijd, titel, inhoud, auteur, image) VALUES (NOW(), '". addslashes($titel) . "', '$inhoud', '".$_SESSION["sa_loginname"]."', '".$_FILES["file"]["name"]."')"; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); header ('location:addnieuws.php'); } else if (isset($dskfile)){ $query = "INSERT INTO artikelen (datumtijd, titel, inhoud, auteur, image) VALUES (NOW(), '". addslashes($titel) . "', '$inhoud', '".$_SESSION["sa_loginname"]."', '$dskfile')"; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); header ('location:addnieuws.php'); }else{ $query = "INSERT INTO artikelen (datumtijd, titel, inhoud, auteur) VALUES (NOW(), '". addslashes($titel) . "', '$inhoud', '".$_SESSION["sa_loginname"]. "')"; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); header ('location:addnieuws.php'); }; |
Bij de eerste if kijk ik of het file field is gebruikt. Zo ja, upload het plaatje en insert de naam in de database.
Bij de tweede else if Als er een radiobutton geselecteerd is moet deze gebruikt worden. Het plaatje staat al op de server dus alleen de naam gaat de database in.
De derde else moet gebruikt worden als beide niet gebruikt worden, ook dit moet kunnen.
Het uploaden werkt nu al, maar zo gauw ik nu een radiobutton aanvink krijg ik deze melding
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Warning: Unable to open '' for reading: No such file or directory in /var/www/html/test/admin/do_addnieuws.php on line 9 Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/test/admin/do_addnieuws.php:9) in /var/www/html/test/admin/do_addnieuws.php on line 17 |
Het lijkt er dus op dat mijn if else constructie niet helemaal goed werkt
Iemand ideeen?
[ Voor 12% gewijzigd door ViNyL op 04-03-2004 19:01 ]