[XP] verkeerde partitie (door partition magic)

Pagina: 1
Acties:

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:54
Ik heb met partition magic, mijn harde schijf in 2 delen gepartitioneerd namelijk de windows schijf op C: en een Dos schijf op F: :? , maar nu koos ik in Pq boot de 2e partitie om de volgende keer op te starten.

Nu blijkt dat de DOS partitie niet werkt en ik heb geen optie om weer in Windows XP te komen.. (het programma heeft namelijk nu DOS als C: schijf gezet en windows als F: ) Ook geen rescue disks gemaakt enzo.

Heb namelijk ook geen floppy drive in me pc zitten en kan dus geen boot disk ofzow maken, en met de bootcfg van windows kom ik ook niet erg ver..

Iemand een idee hoe ik mijn windows schijf weer als C: schijf instel ? (en alles behoud)

Thx, 8)7

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:08

momania

iPhone 30! Bam!

Even met een floppy met fdisk erop je C partitie weer op active zetten. Dat zou genoeg moeten zijn :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• GeNiTaLiX
momania schreef op 04 maart 2004 @ 17:51:
Even met een floppy met fdisk erop je C partitie weer op active zetten. Dat zou genoeg moeten zijn :)
euhmm.. :)
GeNiTaLiX schreef op 04 maart 2004 @ 17:46:

Heb namelijk ook geen floppy drive in me pc zitten en kan dus geen boot disk ofzow maken, en met de bootcfg van windows kom ik ook niet erg ver..
:'( :*)

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ja, haal een floppy drive voor 10 euro of leen er een van iemand. Zoek ergens de DOS versie van Partition Magic 7 of 8 ofzo (past op een floppy). Er is ook een tooltje wat misschien al genoeg is, wat bij PM8 zit en dat is partedit.exe. Dan krijg je een net als de DOS versie van PM een soort windows gui met een tabel van alle partities en het type. Dan moet je de types van de C: en F: dus verwisselen (er staat een hexadecimale code). Klinkt moeilijk maar er staat ook wat uitleg bij.

Wat ik je nog kan aanraden is om in de map van Partition Magic te kijken. Het kan zijn dat er een submap bij zit waar die DOS tooltjes instaan (hangt af van de opties die je gekozen hebt bij het installeren).

Als het goed is staan die tooltjes ook op die rescue diskettes als je die aanmaakt...
Maar zorg gewoon dat je ptedit.exe op je schijf krijgt (desnoods brandt je het op een cd) maar zoek er eerst naar in je PM map.

Diskdrives zijn nog lang niet overbodig/nog steeds onmisbaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :P

Edit: oeps, je kunt dus helemaal je schijf niet benaderen omdat je ook niet op de DOS partitie kunt booten? :D Dan heb je sowieso een floppy nodig óf een bootable cd waar je de nodige bestandjes op brandt.

Heb je een Win98 installatie-cd? Als je die gebruikt en de installatie afbreekt kun je ook de schijven benaderen...

[ Voor 15% gewijzigd door Aham brahmasmi op 04-03-2004 18:06 ]

• GeNiTaLiX
[b][message=20165464,noline]
oeps, je kunt dus helemaal je schijf niet benaderen omdat je ook niet op de DOS partitie kunt booten? :D Dan heb je sowieso een floppy nodig óf een bootable cd waar je de nodige bestandjes op brandt.

Heb je een Win98 installatie-cd? Als je die gebruikt en de installatie afbreekt kun je ook de schijven benaderen...
Ik kan wel in een soort van dos booten met me windowx xp cd, daar ken ik browsen door directories, maar geen bestanden openen, ik kan zelfs naar de directory van pt magic toe gaan... maar kan niets uitvoeren :X

*ik heb 2 floppy drives, maar ze wille nie werke bij een brand t lampje steeds en bij de ander brand er noppuz*

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:08

momania

iPhone 30! Bam!

GeNiTaLiX schreef op 04 maart 2004 @ 18:26:
[...]
*ik heb 2 floppy drives, maar ze wille nie werke bij een brand t lampje steeds en bij de ander brand er noppuz*
Dan sluit je die ene waarbij het lampje blijft branden waarschijnlijk verkeerd aan of je kabel is rot.
floppy drive moet iig na de 'twist' in de kabel :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ja, ik heb een tijdje terug problemen gehad met een floppykabel(!). Ik had ook een floppydrive waarvan het lichtje bleef branden (soms ook niet maar hij wilde niks lezen) en deze was al in de prullenmand belandt, maar de floppykabel mocht juist in de prullenmand.

Nu nog een bootdisk (Win98 cd had je niet?).

En kon je ptedit.exe wel vinden trouwens (welke versie van PM nogmaals?)?

[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 05-03-2004 04:19 ]

Pagina: 1