Toon posts:

Live shoutbox in mijn website.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag webontwerpers(sters),

Ik zit met een probleem : Ik heb een shoutbox (in php) gemaakt, nu wil ik dat als iemand een shout toevoegd, zeg maar alle gasten die op dat moment op de site zitten, een soort van signaal doorkrijgen, zodat een functie aangeroepen wordt die de shouts opnieuw inleest. dus niet nadat ergens op is geklikt maar LIVE !

voor de duidelijk heid : dit shoutbox.php bestand staat in een iframe.

Normaal gesproken worden de shouts opnieuw gelezen op het moment dat je op een hyperlink klikt en hij weer de index.php opnieuw gaat inlezen. Maar nu wil ik juist dat dat vernieuwen van de shouts gebeurt zonder dat ik ergens klik, dus uit zichzelf.

Ik heb het geprobeerd met Javascript en PHP maar heb geen resultaat, heeft iemand van jullie een beter idee... (ik las iets over sockets, live connectie's weet ik verder ook niks van).

zo ja zouden jullie AUB die hieronder willen schrijven.

Alvast bedankt.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Ik zou maar gewoon het Iframe om de zoveel tijd refreshen, neem 10 seconden of iets dergelijks. Dit lijkt me de enige manier naar mijn weten.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Je kunt met javascript een script maken dat om de 2000 miliseconden een xml bestand inleest waarin de shouts staan...

Push methoden zijn er niet, je kunt niet iets van de server naar de client sturen, je kunt wel de client om de x (milli) seconden laten kijken of er iets is gewijzigd.

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:38

P-ter

...

Je zou het kunnen doen met een refresh optie via javascript.

Dat hij om de 5, 10, 20 of meer seconden een refresh doet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 17:38:
Je kunt met javascript een script maken dat om de 2000 miliseconden een xml bestand inleest waarin de shouts staan...

Push methoden zijn er niet, je kunt niet iets van de server naar de client sturen, je kunt wel de client om de x (milli) seconden laten kijken of er iets is gewijzigd.
zo je me aub vertellen hoe het script eruit ziet ?

iets met setTimeout ? of met onLoad (weet nog niet veel van javascript).

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:00
deze kan ook nog handig zijn voor het automagisch scollen:
code:
1
2
3
<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>
setInterval('window.scrollTo(1,300000)',100);
</SCRIPT>

[ Voor 12% gewijzigd door man-o-script op 04-03-2004 17:46 ]

//

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

dan kun je het beste het ding porten naar flash, die kan ook de shout meteen doorgeven; dan wordt het dus bijna een fijne chatbox

Stoer; Marduq

Verwijderd

Maak gewoon een UPDATE button onderaan je shoutbox, waaar je ook de text kan submitten, werkt perfect

Zie: www.spymac.com
Pagina: 1