Toon posts:

Sitecom Wireless router WL-122

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Laatst heb ik een Sitecom wireless router gekocht (WL-122) en een WL-120 pc-card voor in m'n laptop. Maar het bereik ervan is volgens mij zeer matig. Als ik er 3 meter vanaf zit, is het al gezakt naar 71%. Ga ik een verdieping lager dan zakt het naar 63%. Loop ik nog een paar meter, dan valt de hele verbinding ineens weg :'(

Nu heb ik vandaag de router terug gedaan en heb ik een nieuwe gekregen. Deze doet het wel beter, maar nog lijkt mij het bereik veel te laag. Hemelsbreed zit er misschien een keer 10 meter tussen. Natuurlijk wel een paar muren, maar dan nog komt ie maar tot 65% als ik beneden ben.

Nu dacht ik; als ik die hele Sitecom de deur uit doe en er 1 koop met 2 antennes. Zal het bereik dan beter zijn? Zat te denken aan US robotic of Belkin ofzo.

Heeft iemand van jullie nog meer tips om het bereik beter te krijgen, of zal ik voor een ander merk gaan?

B.v.d

Datron

Verwijderd

Wat jij noemt is normaal hoor. Je hebt 63% na een paar muren en 10 meter? Dan zit je in principe prima hoor, zeker als je in een betrekkelijk nieuw huis met (gewapend) beton woont.

Verder zullen twee antennes weinig helpen denk ik, het vermogen verdubbelt dan niet direct ;)

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

NEOTEK

Neotek

Ik heb hier zo'n US Robotics en een bereik van ongeveer 50 meter, maar ik heb weinig beton in mijn huis. Stenen muren uiteraard maar wel houten vloeren.

Kubuntu

Verwijderd

Topicstarter
NEOTEK schreef op 04 maart 2004 @ 17:44:
Ik heb hier zo'n US Robotics en een bereik van ongeveer 50 meter, maar ik heb weinig beton in mijn huis. Stenen muren uiteraard maar wel houten vloeren.
Kijk dat lijkt er meer op. Ik wil toch wel een ruim berijk hebben. Anders zit ik steeds op de rand. De ene keer wel verbinding en de andere keer weer niet.

Als ik mijn hand over de PC-card leg, dan valt de verbinding ook weer helemaal weg. Dus van 63% ineens naar geen verbinding. Niet van 60% naar 50,40 en 30, maar ineens helemaal weg. Lijkt me toch niet normaal? :/

Nee dat snap ik ook wel dat het vermogen niet dubbel wordt, maar iets verder mag ik toch wel verwachten?

Denk dat ik maar voor die US robotic ga. Hoop daar meer geluk me te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij lijkt dat Wireless netwerk allemaal mooier dan dat het is.
Heb nog even rond gekeken hier op het forum, maar je ziet zoveel problemen met die dingen. Slechte ontvangst etc.
Ook die US robotic wireless router hebben daar wel is last van. :'(

Volgens mij moet je gewoon een beetje geluk hebben dat je een goed exemplaar hebt. Die Sitecom WL-122 van mij heb ik om kunnen wisselen voor een ander exemplaar van het zelfde type. Als daar al zo'n verschil in zit tussen de zelfde type nummers. Heb nu 10% meer bereik, maar nog niet echt super ver. Of heb ik gewoon pech gehad dat ik er nu 2 heb gehad waarvan het bereik niet echt goed is.

Als je wireless netwerk wil dan moet je toch wel 30 meter kunnen halen, ook met muren en plafonts er tussen?

Of vraag ik te veel van de technologische ontwikkeling van deze wireless routers? :/

Toch maar een paar extra contactdozen aanleggen, dan weet ik zeker dat ik 100Mbps kan halen ;)

Wie wil zijn mening hierover geven?

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10-2025
Ik sta op het punt om wireless te gaan.

Ben van plan om een sitecom wl-123 aan te schaffen en deze in de meterkast neer te leggen. Vervolgens wil ik in de tuin (zo'n 20 meter max.) kunnen internetten met mijn laptop.
Het signaal komt dan een muur en een schuipui tegen.

Kan ik er soweiso van uit gaan dat dit perfect werkt ?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
een toevoeginkje:

Ik heb sinds vandaag precies dezelfde set als TS en bij mij werkt ie perfect. Heb de router op zolder staan en ben met laptop twee verdiepingen naar beneden gegaan... nog 100% ontvangst... zelfs buiten nog. :)

(wel een oud huis met houten vloeren)

Dus.. ik denk dat TS twee keer een slechte set heeft gekregen of een huis van zwaar gewapend beton heeft. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 17:37:
Wat jij noemt is normaal hoor. Je hebt 63% na een paar muren en 10 meter? Dan zit je in principe prima hoor, zeker als je in een betrekkelijk nieuw huis met (gewapend) beton woont.

Verder zullen twee antennes weinig helpen denk ik, het vermogen verdubbelt dan niet direct ;)
k wil niet heel vervelend zijn, maar 2 antennes geeft eerder verlies op dan winst, Waarom? omdat een ap moet schakelen tussen die 2 antennes en je dan meer te maken krijgt met pulsen.....
correct me if i'm wrong.....

uhuuummm

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 13:09

BJD

Je hebt wel speciale routers/kaarten die je met een mod een veel sterker signaal kan geven. De WL-500g van Asus (Router/printserver/usb stick server/AP/enz.) kan in iedergeval flink worden opgevoerd. Dan moet je alleen nog een geschikt pc kaartje zien te vinden.

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Stelletje mazzelaars! Had eerst een defecte WL122 van sitecom, en nu een nieuwe. Resultaat van deze "100 Mbits":

2 Mbit bij een afstand van 6,5 meter zonder muren!

Niet normaal meer, ik ga weer terug naar old-fashioned kabetljes leggen :(

Verwijderd

Trap je hiervoor een oud topic omhoog? :? :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.