Hoe kan dit? Duistere krachten???

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Oke, hier kom ik echt niet uit. We hebben hier thuis een netwerkje liggen van 5 computers. 1 daarvan is 'server' en draait win95. De rest allemaal 98.

Iedereen, behalve ik, kan normaal up- en downloaden van de shares op die server, dus met iets van 800kb/s.
Ik kan alleen maar uploaden met die snelheid, en downloaden met slechts 20kb/s. Van alle andere computers kan ik weer wel snel up- en downloaden.
De bedoeling was dat we zo met z'n allen wat MP3's gingen delen, maar ik heb d'r geen zak aan.
Heeft iemand eng iedee wat dit kan veroorzaken?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Heb je op jouw PC en de 'server' Full-Duplex aan staan? Misschien dat dat helpt...

Verwijderd

Zorg dat de juiste protocollen draaien.

Verwijderd

Kijk uit met dat 'full-duplex'!!! Dat kan voor een hoop collisions zorgen. Ik heb hem dan ook altijd uit staan.
Vaak wordt beweerd: "100 upload + 100 download = 200 totaal in full-duplex"... bull

eeeehh... kabellengte? kies eens een andere poort in de hub, eeeeh... vergelijk TCP/IP settings met andere comps... tja... anders wordt het een keer kaartje wisselen en kijken of het het kaartje is...

Verwijderd

Ja kijk idd uit met full-duplex, kan je netwerkje namelijk neerhalen als je hub geen full-duplex ondersteund...

Greetz,

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
een ip range zou in deze wel handig zijn
ip van server
ip van jouw computer (en als het even kan van de rest van de computers)
welke protocollen zijn geinstalleerd?
etc.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

Crusader

Arc Nature

Ik sluit me aan bij vorige reakties, zorg dat je alleen de noodzakelijke protocollen hebt geinstalleerd, liefst slechts 1 protocol. Welke dat is hangt af van je situatie. Een local networkje met een paar pc's die niets anders doen dan met elkaar "praten" en niets te maken hebben met internet (sharing) of gameplay, zou ik NetBEUI gebruiken. Is een tikkie sneller, maar niet routeerbaar. Gebruik je wel internet (sharing) of speel je graag games over het netwerk (Q3A, UT enzo), dan zou ik voor TCP/IP gaan.

Succes

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Gebruik je op alle pc's hetzelfde netwerkkaartje? Ik heb namelijk een keer conflicten gehad met een 3com905tx-kaartje (bij tcp/ip-netwerk). Tip: stel de snelheid van je netwerkkaart altijd zoveel mogelijk 'hard' in. In mijn geval zorgde de automatische schakeling tussen 10-100 mbit voor de conflicten.

Suc6!
Pagina: 1