Toon posts:

muis en toetsenboard werken opeens niet meer. MoBo kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
laatst gaf mijn pc bij het opstarten een keyboard error. na f1 te drukken (dit kon dus wel) kwam ik wel gewoon in windows (xp prof). Het gebeurde maar af en toe dus ik had er niet echt veel aandacht aan geschonken totdat gisteren mijn muis het ook niet meer deed. Ik kwam met opstarten nog zover als het inlogscherm maar toen bewoog mn cursor nog heel even maar kapte er toen compleet mee.

Als ik nu met de windows cd er in boot vanaf de cd-rom speler kom ik in het scherm waar ik kan kiezen: repair, opnieuw installeren of afbreken. Daar heb ik net repait gekozen. dat ging nog wel maar daarna kapte mijn toetsenboard er weer mee. 8)7

Ik heb dus nu een beetje een probleem aangezien ik windows niet meer inkom. Ik heb al andere toetsenboarden en muizen geprobeerd (ps2 en usb) maar die werkten ook niet.

Is mijn mobo nu naar de kloten of is er iets anders gesneuveld? Ik heb de configuratie al bijna een jaar dus er is niet net iets bijgekomen wat een conflikt kan opleveren.

Tis een p3 550Mhz dus niet de nieuwste meer. Maar hij deed het altijd prima.

weet iemand waar ik het probleem moet zoeken?

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Kapt je tb ermee na een tijdje? Dus eigenlijk alleen als windows begint te laden/opstarten. Of heb je ook vaker dat je bij het posten(van je systeem heh :P) een keyboard error krijgt?
Als het alleen echt in windowsgedeelte zit, dan kan het wellicht een irq probleem zijn.
2e geval toch kuren met het systeem zelf. Probeer de bios eens te resetten of zelfs een biosupdate :).

Enneh hoe heb je dit getypt dan? :P

specs

Verwijderd

Topicstarter
getypt op mn laptop :P

in mn bios begon mn muis ook te flippen en kapte mn toetsenbord er op een gegeven moment ook mee. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 17:12 ]

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 17:11:
getypt op mn laptop :P

in mn bios begon mn muis ook te flippen en kapte mn toetsenbord en op een gegeven moment ook mee. :'(
muis in je bios :? :P

Probeer dan eerst even de bios te resetten. Je weet wel, met zo'n jumper enzo 8)7 . Zoek in je boekje van je mobo(als je die nog hebt tenminste) even welke je moet hebben.

Het is wel vreemd dat hij het maar even doet en daarna niet meer :/.

Oja, aangezien het een wat oudere computer is: Heb je veel stof in je kast zitten? wil ook nog wel eens voor narigheid zorgen of voor kortsluiting.

[ Voor 15% gewijzigd door Tripp op 04-03-2004 17:16 ]

specs

Verwijderd

Bij een van mijn vroegere systemen heb ik dat ook gehad. Trad dan een tijdje op en plots werkte alles weer. Ging dan weer maanden goed. Onder garantie is zo ongeveer alles vervangen: KB, muis, mobo, enz. Ze hebben het nooit kunnen vinden.
Na de garantie ben ik maar zelf gaan zoeken. Bleek een contactprobleem te zijn. Goedkope kontakten gaan op den duur oxideren. alleen met vergulde contacten heb je nooit problemen.
Ik zou je dus aanraden om in je PC de kaarten en andere connectors er een paar keer uit te trekken en er weer in te schuiven waardoor de oxyde er af gaat en er weer een zeker contact is.
Wie weet helpt het en het kost je niks.