Ik begrijp dat je SMC Router met ingebouwd modem hebt.
Volgens mij kan je het probleem oplossen door het ding uit en aan te zetten zoals ik eerder opperde.
In mijn geval, SMC router en Alcatel modem, wordt de verbinding met HCCnet, geen Line Sync, meerdere keren per dag verbroken. Dit duurt meestal een minuut of vijf, zes. Als de Line Sync weer terug wordt de verbinding door de router weer opgestart.
Misschien kun je net als ik doe, een minuut of vijf, zes wachten tot de verbinding weer automatisch is hersteld.
Kan jij misschien controleren a.d.h.v. ledjes of je Line Sync, de verbinding tussen modem en HCCnet, wegvalt?
Zou jij dit probleem willen aankaarten bij de helpdesk van HCCnet?
Ik heb namelijk over dit gebeuren een ellenlange email correspondentie gehad met de helpdesk voor ze een storing wilden aanmelden bij KPN.
Wat heb ik allemaal gedaan om het probleem op te lossen?
- Ik heb gewerkt zonder splitter. Hielp niets!
- Ik heb de telefoondraad tussen modem en splitter vervangen (denk om de maximale lengte). Hielp niets!
- Ik heb het patchkabeltje tussen modem en router tegen beter weten in vervangen. Hielp niets!
- Ik heb HCCnet zo ver gekregen dat ze een storing aanmelden bij KPN waarna KPN het modem in de centrale gereset heeft en mijn lijn gecontroleerd heeft. Hielp niets!
----- Conclusie KPN: Het modem zal wel stuk zijn. Leen ergens anders een modem en probeer het weer eens.
Verder heb ik via Google de hele wereld afgestroopt om een oplossing te vinden.
Het probleem wordt wel gesignaleerd maar nergens opgelost.
Je verbinding kan onderbroken worden door magnetrons en allerhande andere electronica heb ik gelezen op Amerikaanse forums. Je kan dit controleren door een draagbare radio af te stemmen op 1400 Mhz. (?) en dan met dit ding de storingsbron opzoeken las ik daar. Dit heb ik maar niet gedaan! Ik weet niet of dit alles op het Nederlandse telefoonnetwerk van toepassing is!
'k moet nu nog iemand vinden met wie ik een tijdje van modem kan ruilen om een kapot modem uit te sluiten....