Probleem met SMC Router

Pagina: 1
Acties:

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52
Het volgende is het geval:
Ik heb ADSL van HCCnet icm een SMC adsl modem/router(SMC7404BRA).

Het probleem is dat hij vaak geen internet verbinding maakt en ik het dan onmogenlijk aan de praat krijg.

Ook is het zo dat zo nu en dan de verbinding gewoon wegvalt en dat ik dan ook niet meer kan virbinden met internet.

Ik heb de seaurch genruikt maar kwam er niet uit.
Iemand een idee?

Verwijderd

bekend probleem met die router. komt door de warmte. zet hem in ieder geval op een paar flinke voetjes.
andere firmware zou kunnen helpen.

verder kun je hem proberen te ruilen. ik had het ook en bij mycom deden ze nergens moeilijk over.

• GoEV6
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 16:35:
bekend probleem met die router. komt door de warmte. zet hem in ieder geval op een paar flinke voetjes.
andere firmware zou kunnen helpen.

verder kun je hem proberen te ruilen. ik had het ook en bij mycom deden ze nergens moeilijk over.
Ik hoopte dat dit de oplossing was maar dat is niet het geval :(
Net weer geen verbinding!

Iemand anders een idee?

In het logboek van de router staat de melding: ATM1 Stop PPP
Is dat soms het probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door GoEV6 op 06-03-2004 12:14 ]

• GoEV6
Niemand die me kan helpen?

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Heb hetzelfde probleem gehad, staat je router toevallig in dezelfde groep aangesloten als je Pc? Zo ja, dan geeft je Pc hoogstwaarschijnlijk bij het opstarten een stroompiek (of hoe zeg je dat?! :P ) in de router, waardoor deze vastloopt. Een van de twee (router of Pc) dus aansluiten op een andere groep.
Indien dit niet het probleem is of verhelpt, zou ik ermee teruggaan naar de winkel.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
kun je je router nog wel pingen?

• GoEV6
Rendier2710 schreef op 07 maart 2004 @ 12:18:
kun je je router nog wel pingen?
Ik kan de router wel pingen, kan hem ook gewoon benaderen en instellen via de webpagina.

• Rendier2710
Zelfde als wat ik dus heb. Het lijkt erop dat er niks meer met DNS gedaan wordt.

Wat ik nu gedaan heb is, zijn de DNS servers uit de router gehaald en deze gewoon onder de TCP/IP properties van de netwerkinstellingen gezet. Op die manier kan de router daar dus geen problemen meer mee geven. Het is trouwens nog sneller ook....

• GoEV6
En dus ook je probleem verholpen?

• Rendier2710
heb deze router nog maar 3 dagen. Hiervoor had ik een linksys welke helemaal vast kwam te zitten (pingen wou niet eens meer). Het lijkt nu een stuk beter te gaan. MSN wijzigt sinds in die DNS eruit heb gesloopt ook niet meer ongevraagd van status...

• GoEV6
Dus je hebt de DSN van je internetprovider bij de router op 0 gezet en bij je netwerkinstellingen ingevuld?

• Rendier2710
correct!

Verwijderd

PPTP cliënt stop PPP ken ik. Dan is er geen verbinding met HCCnet en is 99 van de 100 keer de Line Sync weg. D.w.z. het Line Sync lampje van de router knippert (alcatel speedtouch home)
ATM is de verbindingstechniek aan WAN zijde volgens mij. Je nodem heeft geen verbinding met HCCnet denk ik.

Verwijderd

Als je inlogt bij HCCnet krijgt de router automatisch de adressen van de DNS server van HCCnet. Bij netwerkinstellingen dus niets invullen. De nullen in de router zijn goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 17:04:
PPTP cliënt stop PPP ken ik. Dan is er geen verbinding met HCCnet en is 99 van de 100 keer de Line Sync weg. D.w.z. het Line Sync lampje van de router knippert (alcatel speedtouch home)
ATM is de verbindingstechniek aan WAN zijde volgens mij. Je nodem heeft geen verbinding met HCCnet denk ik.
Het uit/aan zetten van het modem is de enige remedie.
De ellende van dit probleem is dat je eigenlijk nergens een voet aan de grond krijgt. Bij HCCnet niet. Bij KPN niet. KPN heeft mijn verbinding gecontroleerd en o.a, het modem gereset in de centrale. Conclusie KPN mijn modem zal wel stuk zijn.
De invloed van de router op de verbinding met HCCnet ken ik niet. Het lijkt me stug dat, in mijn geval, de router de verbinding dusdanig kan beinvloeden dat er geen Line Sync meer is.

Ik heb een SMC7004VBR EU.

• Rendier2710
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 17:24:
[...]

Het uit/aan zetten van het modem is de enige remedie.
De ellende van dit probleem is dat je eigenlijk nergens een voet aan de grond krijgt. Bij HCCnet niet. Bij KPN niet. KPN heeft mijn verbinding gecontroleerd en o.a, het modem gereset in de centrale. Conclusie KPN mijn modem zal wel stuk zijn.
De invloed van de router op de verbinding met HCCnet ken ik niet. Het lijkt me stug dat, in mijn geval, de router de verbinding dusdanig kan beinvloeden dat er geen Line Sync meer is.

Ik heb een SMC7004VBR EU.
Ik weet niet of jij het precies over het probleem van TS hebt, maar ik zit op chello via COM21... Heeft dus niets met HCC en KPN te maken.

• GoEV6
Dus er is (nog) geen oplossing voor dit probleem begrijp ik :(
Das mooi balen dan.

Verwijderd

Rendier2710 schreef op 07 maart 2004 @ 18:03:
[...]

Ik weet niet of jij het precies over het probleem van TS hebt, maar ik zit op chello via COM21... Heeft dus niets met HCC en KPN te maken.
Ik doel op het probleem van Jasper.

Verwijderd

GoEV6 schreef op 07 maart 2004 @ 19:19:
Dus er is (nog) geen oplossing voor dit probleem begrijp ik :(
Das mooi balen dan.
Ik begrijp dat je SMC Router met ingebouwd modem hebt.
Volgens mij kan je het probleem oplossen door het ding uit en aan te zetten zoals ik eerder opperde.
In mijn geval, SMC router en Alcatel modem, wordt de verbinding met HCCnet, geen Line Sync, meerdere keren per dag verbroken. Dit duurt meestal een minuut of vijf, zes. Als de Line Sync weer terug wordt de verbinding door de router weer opgestart.
Misschien kun je net als ik doe, een minuut of vijf, zes wachten tot de verbinding weer automatisch is hersteld.

Kan jij misschien controleren a.d.h.v. ledjes of je Line Sync, de verbinding tussen modem en HCCnet, wegvalt?

Zou jij dit probleem willen aankaarten bij de helpdesk van HCCnet?
Ik heb namelijk over dit gebeuren een ellenlange email correspondentie gehad met de helpdesk voor ze een storing wilden aanmelden bij KPN.

Wat heb ik allemaal gedaan om het probleem op te lossen?
- Ik heb gewerkt zonder splitter. Hielp niets!
- Ik heb de telefoondraad tussen modem en splitter vervangen (denk om de maximale lengte). Hielp niets!
- Ik heb het patchkabeltje tussen modem en router tegen beter weten in vervangen. Hielp niets!
- Ik heb HCCnet zo ver gekregen dat ze een storing aanmelden bij KPN waarna KPN het modem in de centrale gereset heeft en mijn lijn gecontroleerd heeft. Hielp niets!
----- Conclusie KPN: Het modem zal wel stuk zijn. Leen ergens anders een modem en probeer het weer eens.

Verder heb ik via Google de hele wereld afgestroopt om een oplossing te vinden.
Het probleem wordt wel gesignaleerd maar nergens opgelost.
Je verbinding kan onderbroken worden door magnetrons en allerhande andere electronica heb ik gelezen op Amerikaanse forums. Je kan dit controleren door een draagbare radio af te stemmen op 1400 Mhz. (?) en dan met dit ding de storingsbron opzoeken las ik daar. Dit heb ik maar niet gedaan! Ik weet niet of dit alles op het Nederlandse telefoonnetwerk van toepassing is!

'k moet nu nog iemand vinden met wie ik een tijdje van modem kan ruilen om een kapot modem uit te sluiten....

• GoEV6
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 20:41:
[...]

Ik begrijp dat je SMC Router met ingebouwd modem hebt.
Volgens mij kan je het probleem oplossen door het ding uit en aan te zetten zoals ik eerder opperde.
In mijn geval, SMC router en Alcatel modem, wordt de verbinding met HCCnet, geen Line Sync, meerdere keren per dag verbroken. Dit duurt meestal een minuut of vijf, zes. Als de Line Sync weer terug wordt de verbinding door de router weer opgestart.
Misschien kun je net als ik doe, een minuut of vijf, zes wachten tot de verbinding weer automatisch is hersteld.

Kan jij misschien controleren a.d.h.v. ledjes of je Line Sync, de verbinding tussen modem en HCCnet, wegvalt?

Zou jij dit probleem willen aankaarten bij de helpdesk van HCCnet?
Ik heb namelijk over dit gebeuren een ellenlange email correspondentie gehad met de helpdesk voor ze een storing wilden aanmelden bij KPN.

Wat heb ik allemaal gedaan om het probleem op te lossen?
- Ik heb gewerkt zonder splitter. Hielp niets!
- Ik heb de telefoondraad tussen modem en splitter vervangen (denk om de maximale lengte). Hielp niets!
- Ik heb het patchkabeltje tussen modem en router tegen beter weten in vervangen. Hielp niets!
- Ik heb HCCnet zo ver gekregen dat ze een storing aanmelden bij KPN waarna KPN het modem in de centrale gereset heeft en mijn lijn gecontroleerd heeft. Hielp niets!
----- Conclusie KPN: Het modem zal wel stuk zijn. Leen ergens anders een modem en probeer het weer eens.

Verder heb ik via Google de hele wereld afgestroopt om een oplossing te vinden.
Het probleem wordt wel gesignaleerd maar nergens opgelost.
Je verbinding kan onderbroken worden door magnetrons en allerhande andere electronica heb ik gelezen op Amerikaanse forums. Je kan dit controleren door een draagbare radio af te stemmen op 1400 Mhz. (?) en dan met dit ding de storingsbron opzoeken las ik daar. Dit heb ik maar niet gedaan! Ik weet niet of dit alles op het Nederlandse telefoonnetwerk van toepassing is!

'k moet nu nog iemand vinden met wie ik een tijdje van modem kan ruilen om een kapot modem uit te sluiten....
Dan hebben we het zelfde probleem denk ik.
Bij mij brand dat lampje Line Sync ook nietmeer tijdens de down time.

Duurt idd een minuut of 10, misschien niet zo lang maar wel heel erg irritant!!! :(

Deze problemen zijn er gekomen sinds ik een modem/router heb.
Voordat ik deze had maakte ik verbinding met mijn Alcatel adsl modem, nooit problemen gehad, maar heb nu meerder pc's op internet dus vandaar de modem/router.

Verwijderd

GoEV6 schreef op 07 maart 2004 @ 20:45:
[...]

Dan hebben we het zelfde probleem denk ik.
Bij mij brand dat lampje Line Sync ook nietmeer tijdens de down time.

Duurt idd een minuut of 10, misschien niet zo lang maar wel heel erg irritant!!! :(

Deze problemen zijn er gekomen sinds ik een modem/router heb.
Voordat ik deze had maakte ik verbinding met mijn Alcatel adsl modem, nooit problemen gehad, maar heb nu meerder pc's op internet dus vandaar de modem/router.
Dan kunnen we in jouw geval de verbinding met HCCNet niet de schuld geven, lijkt me, omdat je met het alcatel modem wel een goede verbinding had. De schuld ligt dan waarschijnlijk bij je SMC modem/router. Probeer het eens met een router aan je Alcatel modem zou ik zeggen. Misschien kan je nog ruilen?
Ik probeer maar eens een ander modem te lenen.
't is en blijft irritant...... Gelukkig neemt de router weer automatisch de verbinding op. Af en toe is er ook een dag zonder onderbreking....

• GoEV6
Ja dat dacht ik ook al maar ik vind het erg raar dat dat ding zo raar doet dan!
Maar is het wel mogenlijk om een modem aan te sluiten op een modem/router?
Lijkt me eigenlijk niet echt logisch.

Verwijderd

GoEV6 schreef op 07 maart 2004 @ 21:18:
Ja dat dacht ik ook al maar ik vind het erg raar dat dat ding zo raar doet dan!
Maar is het wel mogenlijk om een modem aan te sluiten op een modem/router?
Lijkt me eigenlijk niet echt logisch.
Ik bedoel een router. Een modem/router aan een modem gaat niet.
Vandaar dat ik opperde of je het modem/router niet kan ruilen tegen een router als het nog kan. Het ruilen van het hele apperaat is natuurlijk ook een optie. Je zou er vanuit kunnen gaan datie stuk is.
SMC geeft drie jaar garantie (als je je aangemeld hebt op hun site die te veel info van je wil)

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

KillerBeeForEver schreef op 07 maart 2004 @ 12:14:
Heb hetzelfde probleem gehad, staat je router toevallig in dezelfde groep aangesloten als je Pc? Zo ja, dan geeft je Pc hoogstwaarschijnlijk bij het opstarten een stroompiek (of hoe zeg je dat?! :P ) in de router, waardoor deze vastloopt. Een van de twee (router of Pc) dus aansluiten op een andere groep.
Indien dit niet het probleem is of verhelpt, zou ik ermee teruggaan naar de winkel.
Let maar niet op mijn oplossing hoor, het heeft bij mij het probleem iig verholpen :Z .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• GoEV6
KillerBeeForEver schreef op 08 maart 2004 @ 08:26:
[...]

Let maar niet op mijn oplossing hoor, het heeft bij mij het probleem iig verholpen :Z .
Dat is het ook niet, de verbinding verbreekt ook als de computer al aan staat en er verder niks aan of uit gaat in de zelfde groep, dus.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

GoEV6 schreef op 08 maart 2004 @ 16:06:
[...]

Dat is het ook niet, de verbinding verbreekt ook als de computer al aan staat en er verder niks aan of uit gaat in de zelfde groep, dus.
Ik zei ook niet dat het bij mij enkel en alleen na het opstarten van de Pc gebeurde, het vastlopen van de router kwam ook weleens later.

Pagina: 1